sinokilovipp
Medlem
Hur justera bromsok/caliper så att den sitter rätt men också snyggt?
Så jag har ett bromsok som hamnar väldigt långt ut från skivan på grund av att jag använt spacers så att hjulet är linjerat i mitten på ett bra och funktionellt sätt.
Men när jag körde på spacers på axeln så att hjulet rätades upp fint så hamnade bromsoket väldigt långt från skivan.
Min första lösning var att använda skivor från Biltema som är i översta bilden här. Men jag tycker det blev fult och ser oproffsigt ut. Så jag undrar hur riktiga cykelmekaniker och meckare löser det här?
Vad för typ av spacers kan jag sätta antingen så att skivan(finns sådana spacers?) kommer ut närmare bromsoker/calipern. Eller andra typer av spacers som gör att bromskoket/calipers kommer inåt närmare skivan?
Är även en liten video här som förhoppningsvis kan illustrera vad jag menar.
www.veed.io
Men när jag körde på spacers på axeln så att hjulet rätades upp fint så hamnade bromsoket väldigt långt från skivan.
Min första lösning var att använda skivor från Biltema som är i översta bilden här. Men jag tycker det blev fult och ser oproffsigt ut. Så jag undrar hur riktiga cykelmekaniker och meckare löser det här?
Vad för typ av spacers kan jag sätta antingen så att skivan(finns sådana spacers?) kommer ut närmare bromsoker/calipern. Eller andra typer av spacers som gör att bromskoket/calipers kommer inåt närmare skivan?
Är även en liten video här som förhoppningsvis kan illustrera vad jag menar.

VEED - IMG_1463
Make stunning videos with a single click. Cut, trim, crop, add subtitles and more. Online, no account needed. Try it now, free. VEED