Hur lång tid tar cykelvasabussen Mora->Sälen?

Ziltoid

Medlem
Någon här som minns hur lång tid vasabussen från Mora till Sälen tar?

Det var några år sedan jag gjorde cykelvasan, jag har glömt, och jag sover gärna så länge som möjligt på morgonen :-P

Kö in, kö till cykelavlämning, buss till starten, hämta cykeln, besök på bajamaja, ställa sig i stertfållan = ca 2h

Senast ändrad:

Ziltoid

Medlem
Ja, den där vet jag om, men om jag minns rätt är den faktiska restiden snarare nånstans runt omkring 2h inkl kö+cykellastning. Har gjort loppet två gånger, båda gånger ungefär samma restid, men nu har jag glömt fullständigt :)

WSMC

Aktiv medlem
Ja, den där vet jag om, men om jag minns rätt är den faktiska restiden snarare nånstans runt omkring 2h inkl kö+cykellastning. Har gjort loppet två gånger, båda gånger ungefär samma restid, men nu har jag glömt fullständigt :)
Från den länkade hemsidan:

Restid​

Bussresa inklusive kötid och på- och avlastning av cyklar

• Mora–Oxberg, ungefär 2 timmar
  • Sälen–Oxberg, ungefär 2 timmar
  • Lindvallen–Oxberg, ungefär 2 timmar
  • Mora–Sälen, ungefär 3 timmar

Ziltoid

Medlem
Från den länkade hemsidan:

Restid​

Bussresa inklusive kötid och på- och avlastning av cyklar

• Mora–Oxberg, ungefär 2 timmar
  • Sälen–Oxberg, ungefär 2 timmar
  • Lindvallen–Oxberg, ungefär 2 timmar
  • Mora–Sälen, ungefär 3 timmar
Som jag skrev tidigare; den faktiska restiden skiljer sig ganska drastiskt om jag inte minns galet, finns antagligen många fler som delar uppfattningen.

Någon annan som likt mig åkt bussen några gånger tidigare men faktiskt minns den faktiska tidsåtgången? :)

WSMC

Aktiv medlem
Som jag skrev tidigare; den faktiska restiden skiljer sig ganska drastiskt om jag inte minns galet, finns antagligen många fler som delar uppfattningen.

Någon annan som likt mig åkt bussen några gånger tidigare men faktiskt minns den faktiska tidsåtgången? :)
De gånger jag har åkt så har det varit närmare 2 timmar och 45 minuter än +3 timmar.

ooms

Aktiv medlem
Om de kör samma omväg som på vintern så tar ju bara resan iaf 2 timmar. Av/pålastning av cyklar lär addera en del tid på det.

Ziltoid

Medlem
Om de kör samma omväg som på vintern så tar ju bara resan iaf 2 timmar. Av/pålastning av cyklar lär addera en del tid på det.
På/avlastning brukar slösa ca 5 minuter före respektive efter bussfärden.

Tack för input hörni, kanske var för optimistisk i minnet, får lägga in 2:40 i huvudet som restid :-P

Ziltoid

Medlem
Mitt minne var väl hyfsat ändå, det tar verkligen inte 3 timmar från Mora till Sälen.

Kö in, kö till cykelavlämning, buss till starten, hämta cykeln, besök på bajamaja, ställa sig i stertfållan = ca 2h

Köp & Sälj

Topp