Hur monterar man en Garmin bäst på en kort styrstam (50mm, 35mm clamp)?

MCM_team

Aktiv medlem
Väntar på en Edge 820 och funderar på hur jag bäst ska montera den på min enduro. Jag vill helst ha den på styrstammen för att inte ha något som sticker ut framför styret. Dessutom verkar inte medföljande klammer passa till 35mm styren. Såg att K-edge har en lösning där man sätter fästet som en extra distans (se länken). Vad tror ni? Hur har ni era datorer monterade på mtbn?

<http://k-edge.com/shop/computer-mounts/adjustable-garmin-stem-mount/>

Eveningstar

Aktiv medlem
Tjejen har precis den du länkar till och den fungerar mycket bra.
Eventuellt behöver du kunna sätta en liten styrrörs-spacer mellan hållaren och styrstamen, speciellt om du har en styrstam som pekar uppåt, är mycket kort, och/eller har en stor styrinfästning. Annars finns risken att du inte kan vinkla ner den nog.
Har för mig det finns en oledad också, men då gäller det att head angle och reach är precis rätt för att man ska se skärmen bra.

Senast ändrad:

Vernersson

Aktiv medlem
Jag har en sådan K-edge på min 40mm NC-17 stamm.
Pga stammens utformning har jag fått sätta en 5mm distans mellan stammen & K-edgen.

NC-17-Toro-S-Pro-Signature-Line-31-8-Vorbau-black-869b13460552f2dea6d10ba63d8d18f2.jpeg

Bring

Medlem
Denna lösning funkar bra för mig. Beror kanske lite på formen på styrstammen om det går att få den att sitta stabilt. Men värt att testa då du ändå har fästet.

Jimel

Aktiv medlem

Jensen

Aktiv medlem

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    32.2 KB · Besök: 33

Rompa

Aktiv medlem
Så gjorde jag, till skillnad från garmins egna grejer så sittergarmin fast i fästet med ett klick.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    245.9 KB · Besök: 47

Rompa

Aktiv medlem

Raggamuffin

Aktiv medlem
Något nytt under solen för 35mm styre? Kört på k-edge under topcap men funkar inte på nya cykeln.

marr

Moderator
Forumvärd
Raggamuffin sa:
Något nytt under solen för 35mm styre? Kört på k-edge under topcap men funkar inte på nya cykeln.

K-edge topcap kanske? Bakvänt sram fäste? Vinklad k-edge? Ny gaffel med längre styrrör?

Raggamuffin

Aktiv medlem
Finns sram för 35mm nu? Vinklad k-edge hade nog funkat men gillar inte av nån anledning.
Enklast är ju klart en ny gaffel ;)

Raggamuffin

Aktiv medlem
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer