Hur snabbt i Hellas?

bruse

Aktiv medlem
Hur snabbt i Hellas?
Själva Hellasgården ligger i Nacka kommun, men marken ägs av Stockholms stad. Iom inrättandet av naturreservatet så kommer det endast bli cykelförbud på elljusspår och i terrängen. Alla hittilsvarande förbud upphävs därmed.

Denna info fick vi på mötet i Kärrtorp, av de tjänstemän osm skrivit beslutsförslaget.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Hur snabbt i Hellas?
>Iom inrättandet av naturreservatet så kommer det endast bli cykelförbud på elljusspår och i terrängen. Alla hittilsvarande förbud upphävs därmed.

Det är väl inte helt sant. Det beror ju på vad remissinstanserna svarar och hur de förändrar förslaget utifrån det - än så länge är det bara ett förslag.

bruse

Aktiv medlem
Hur snabbt i Hellas?
jomper Skrev:
-------------------------------------------------------
> >Iom inrättandet av naturreservatet så kommer
> det endast bli cykelförbud på elljusspår och i
> terrängen. Alla hittilsvarande förbud upphävs
> därmed.
>
> Det är väl inte helt sant. Det beror ju på vad
> remissinstanserna svarar och hur de förändrar
> förslaget utifrån det - än så länge är det bara
> ett förslag.

Det är iofs sant. Men inget framkom på mötet om något anant vad gäller cykling. Nästan tvärtom.

På mötet var det ingen som pratade cyklar mer än vi. De andra talade bara om varför inte Kärrtorpsskogen ej är med i reservatet samt golfbanan vare eller icke.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Hur snabbt i Hellas?
Men mötet var ett informationsmöte. Förslaget är skickat till flera remissinstanser som ska få komma med synpunkter innan det spikas. Förhoppningsvis kan vi förändra det lite!

qma

Aktiv medlem
Hur snabbt i Hellas?
Jag bodde utomlands och visste knappt nåt om cykling när tråden gjordes iaf. :)
Kul att se lite om äldre insatser för att förbättra regelverk som påverkar stigcykling.

jofahjalm

Aktiv medlem
Hur snabbt i Hellas?
Är om lagombras freerideskulpturer nu är nedrivna och raderade så finns det trots allt en mängd fantastiska citat av den stora konstnären som är bevarade här. Långt efter att naturmaterialen har gått tillbaka till naturen kommer dessa bevingade ord eka in i evigheten.

zinkpasta

Aktiv medlem
Hur snabbt i Hellas?
Jag har börjat ladda för rekordförsök. Hjälmlampan på blink och tuta på elcykeln kommer att göra spåret vidöppet.

pentajulfest2019.jpg

Freddie L

Aktiv medlem
Hur snabbt i Hellas?
Oj. Det blev ett massivt avståndstagande när Herr Fin/ful-snickare använde det fula ordet. Idag skulle ingen höja speciellt på ögonbrynen egentligen (men det skulle kanske rendera en handfull anmälningar bara för att?).

Det är lätt att glömma att Happy var trevligare förr. God helg på er!

Oskar

Aktiv medlem
Hur snabbt i Hellas?
Freddie L sa:
Oskar sa:
Freddie L sa:
Oj. Det blev ett massivt avståndstagande när Herr Fin/ful-snickare använde det fula ordet.

Fåna dig inte. Du vet mycket väl att Lagombra gjorde mer än att använda det fula ordet.
Förlåt! Jag håller nog ändå fast vid resten av mitt inlägg, som du klippte bort.

Att Happy var trevligare förr kan säkert stämma, men Lagombras attityd hade säkert framstått som lika otrevlig nu som då :-)

Rompa

Aktiv medlem
Hur snabbt i Hellas?
Ahh, det här ger mig Flashbacks till när jag tränade inför MTB tempo-SM 1998 , då gasa jag milspåret på 20min +några sekunder.
Milspåret var väldigt identiskt med tävlingsbanan då. Mkt bra!

Spindelbenen

Aktiv medlem
Hur snabbt i Hellas?
Fast milspåret är väl fortfarande ok att hoja på? Tror bara att det är elljusspåren i Hellas som det är cykling förbjuden. Men kan såklart ha fel.

Köp & Sälj

Topp