Hur var dagens träningsrunda?

Hur var dagens träningsrunda?
Här tänkte jag att en kan skriva några rader och lägga in en bild eller två om hur dagens träningsrunda var. Som TS så börjar jag såklart

Ligger i fas med allt skolarbete så tänkte att jag tar en tur innan nästa lektion. Beslutar mig för att cykla runt sjön Runn här i Dalarna, en mysig tur på cirka 50 kilometer. Startar i Falun och backarna strax bortom gruvan kändes så fruktansvärt enkla idag och jag hinner tänka “vad är det som händer?” antar att det är träningen som ger resultat. Det småregnar hela tiden men är ändå behagligt. Svänger av mot Ornäs och kommer in på en asfalt som jag hatar, den bara suger fast däcken och det går trögt även utför, strax därefter kommer en rejäl skur, blää. En helt dränkt jag fortsätter mot Torsång och i rondellen där kör en bil nästan rakt in i mig trots att vi hade ögonkontakt, muttrar lite surt och vänder mot Falun. Då kommer den, motvinden som bara kastar regnet lite hårdare i ansiktet på mig. Gör en jägarsnytning som visar sig vara ett otroligt misstag. Snoret fastnar i mustaschen och smetar sig från läppen, upp innanför glasögonen till ögonfransarna och sen på något vis ner på kinden igen, mysigt. Uppförsbackarna kändes väldigt lätta men så fort jag kom upp på krönen kom vinden igen och drog ner farten direkt. När jag kommer in i byn Hosjö känner jag att bakdäcket börjar bete sig konstigt i kurvorna och kort därefter börjar det kännas stumt och låta klonk så fort en liten knöl körs över, punka. Aja, bara att ställa sig på sidan, he av bakhjulet och byta slang, då kommer såklart en vindgeling och blåser iväg mina handskar. Skyndar mig efter handskarna och ser i ögonvrån att cykeln välter, hinner svära några ord innan jag ställt upp den igen. Plockar av hjulet och börjar på däcket. Då kommer en man åkandes på en för liten 90-tals mtb, han ropar tvärs över gatan “hur går det?!” för att sekunden efter svänga över vägen. Vi snickesnackar samtidigt som jag byter slangen. Efter en liten stund säger han “DU! vet du vad jag har med mig??” han börjar rota i en väska som sitter på cykeln och drar upp ett verktyg för att mäta kedjor med. Han tar verktyget och mäter min kedja medans jag sätter dit Co2 behållaren för att pumpa upp slangen “Du kedjan ser bra ut!”, “Ah men vad bra då” svarar jag och skrattar lite. Han säger “vi ses på vägarna!” och trampar iväg mot nya äventyr. Sista milen var tämligen händelselös men fan vad kallt det vart, genomsur och 6-8 grader, haha.

Bilagor

• punka.jpg
    punka.jpg
    22.3 KB · Besök: 25
Topp