Hur var det nu med installationsmått på bakdämpare?

Oggler

Aktiv medlem
Efter några år med Epic och brain så är jag på väg att bli med ny hoj(begagnad). Dämparen på den hojen är 165x38. Frågan är. Är detta en utdöende standard? Är det liksom en återvändsgränd att köpa en XC-hoj med en sådan dämpare? När jag kollar runt lite så verkar det som att det går att få tag på ersättningsdämpare i alla fall.

Efter det att jag haft en Epic så vore det trevligt att ha lite kompatibilitet på prylarna.

Stervelo

Aktiv medlem
kolla någon dämpare som är ny sista äret eller två, finns den dimensionen då? jämför med en dämpare för din typ av hoj. det är vad jag skulle göra.

Oggler

Aktiv medlem
Det verkar finnas nya dämpare att köpa. Men det kanske inte är den vanligaste dimensionen. En fråga är ju huruvida det går att hitta ersättningsdämpare om behovet skulle uppstå. En annan fråga är ju varför dessa små installationsmått trots att verkar bli mer och mer sällsynt? Generellt mer slaglängd på hojarna kan ju vara en förklaring såklart.

Spacekitty

Aktiv medlem
Gammalt omodernt (legacy = köp inte, ska försvinna) till vänster. Nytt modernt (metric) till höger.

Metric and legacy Shock Sizing.jpg

Oggler

Aktiv medlem
Efter lite googling på ämnet så verkar det i alla fall inte råda världsmarknadsbrist på 165x38. vissa 2020 hojar har den dimensionen också.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer