HW till Zwift
Men om man kör med windows måste du ha något pekdon väl för att starta zwift, göra inställningar i zwift eller ändra något i windows.Companion igen
Det kan inte companion fixa.
Men om man kör med windows måste du ha något pekdon väl för att starta zwift, göra inställningar i zwift eller ändra något i windows.Companion igen
Testade att koppla trainern via companion när jag felsökte dropouts men det var ingen succe, strulade mycket, tappade kontakten med trainern osv.Aha låter krångligt men det är ju värt att testa. Funkar det bra? Inga avbrott när man byter till spotify mm?
Sen blir väl frågan vad min iFån klarar då, blir 4 services på den…
Logitech hade en MX nånting som man kunde vifta för att styra, hade en sån när jag körde PC som mediacenterKör du med en vanlig datormus då? Jag har inget bord där jag zwiftar så fjärrkontrollen till ATV är bra på så vis att man inte behöver en plan yta, trots att den har sina egenheter.
Finns det någon mus man kan hålla i handen likt en fjärrkontroll och styra windows?
Jag förutsätter att man har mus men behöver nåt på cykeln när zwift är startat.Men om man kör med windows måste du ha något pekdon väl för att starta zwift, göra inställningar i zwift eller ändra något i windows.
Det kan inte companion fixa.
Ja, men funderar på ett trådlöst tangentbord med inbyggd styrplatta..Kör du med en vanlig datormus då? Jag har inget bord där jag zwiftar så fjärrkontrollen till ATV är bra på så vis att man inte behöver en plan yta, trots att den har sina egenheter.
Finns det någon mus man kan hålla i handen likt en fjärrkontroll och styra windows?
Styrplattan har jag svårt med, letar efter ett bra tangentbord med rullmus eller joystick. Även nytorkade fingrar är för svettiga för plattan. Skulle ha en liten rullmus som kan sättas på styret. En affärsidé till någon?Jag kör ett sånt litet trådlöst Logitech med inbyggd styrplatta, funkar bra. Sen under tiden kör jag companion på iPad eller telefon, men har både telefonen och tangentbord bredvid.
Det ska vara en helt annan teknik vad jag förstår. Tycker det tar lite kräm i alla fall men har inte jämfört i detaljBra tråd. Jag har gått över till RGT/Systm eftersom jag tröttnat på Zwift och våra inomhuspass i klubben flyttat dit. Vet ni om RGT kräver samma avvägning mellan AppleTV och dator, eller använder de en frisående modernare spelmotor?
RGT is based on the Unity engine, while Zwift’s engine is proprietary
Det var helt i linjenmed mitt syfte med tråden, dessutom lärde du mig ett nytt alternativ, visste inte att man kunde casta. Antar att det ger en av de sämre upplevelserna, men nyfiken på att höra vad svaren blir.Kanske inte helt i linje med trådens ursprungliga syfte, men ändå på ämnet hårdvara för Zwift: Skulle jag som än så länge bara kör på android-telefon castad till tv få en märkbart bättre upplevelse av att skaffa en Apple TV 4K? Smidigare tar jag nästan för givet, men rent prestandamässigt?
Då kanske jag ska vara tydlig med att jag alltså castar till en chromecast.Det var helt i linjenmed mitt syfte med tråden, dessutom lärde du mig ett nytt alternativ, visste inte att man kunde casta. Antar att det ger en av de sämre upplevelserna, men nyfiken på att höra vad svaren blir.
Gissade det. Mao en setup jag lätt kan testa, allt finns hemma…Då kanske jag ska vara tydlig med att jag alltså castar till en chromecast.
Verkar som billigaste GTX kortet som webhallen har ska funka bra. Inte så dyrt. 1590 spänn
Alla NUC från den perioden med HDMI skall ha en till skärmutgång... Vissa har dock som sagt via USB...En micro-hdmi är allt jag hittat…
Får kolla upp modellnumret och spec senare, för jag trodde jag var säker. Den är från 2014-2015-ish.
Ja, absolut. Jag konstaterade bara att det inte blir så extremt billigt om man ska köpa nya grejor och jämför med apple TV.
Troligen beror det på vilken upplevelse man är ute efter. Jag körde några ggr på tablet utan att casta och det dög för mig.För oss som precis ska börja och skaffat en trainer och tv. Vad är fördelen/nackdelen med att köra cromcast vs appletv? Skiljer ju endel i pris mellan dom två
Precis, spana in avsnittet Building on a budget i den artikelnHär finns ju en ganska grundlig genomgång av vad man bör eller inte bör köpa, antar att det kanske är känd information men pallar man inte Facebook så kan man kanske läsa här istället
![]()
Zwift on PC: The Ultimate Guide to Running Zwift at Its Very Best
Answering all the “Zwift performance on PC” question in one post!zwiftinsider.com
Då har du inte sett gaming pc i 4k! :-)Den här jämförelsen får inte mig att känna ett behov att byta apple tvn mot en pc för grafikens skull. Sån enorm skillnad i upplevelse verkar det inte vara att det uppväger smidigheten med apple tvn.
Det är klart att atv är smidigare om man nöjer sig med det. Precis som med cyklar så krävs det ju en del kunskap att köpa begagnad PC. 24 växlar kanske låter fräsigare än 11 på samma sätt som i7 låter bättre än i3 men hur det egentligen förhåller sig krävs det ju lite kunskap för att avgöra.Det är en sak att det är billigt en annan sak om det är billigare än apple TV eller att köra på plattan man redan har.
Jag kollade bara lite snabbt men fick intrycket att den som säljer en 3000 kr gaming dator vet lika mycket om komponenterna som den som säljer en cykel för 3000.
Det behöver alltså inte vara helt enkelt att plocka upp en beggad med just gtx 1030. Räknar man in en eventuell GPU uppgradering a 1600 så är man nog hemma.
Sen ska man ha förmågan att sålla bort de som inte stödjer ett modernt grafikkort. (Kanske inte är ett problem idag men jag råkade för länge sen köpa ett moderkort som inte stödde PCIe utan nåt annat skit som fanns
??
![]()
HP ProDesk 600 G3 DM | i5-6500T | 8 GB | 256 GB SSD | Win 10 Pro | 2 439 kr | Nu med en 30 dagars provperiod
HP ProDesk 600 G3 DM köp | Som ny, fast bättre: ✓ Helt rekonditionerad ✓ Minst 12 månaders garanti ✓ Upp till 40 % billigare ✓ 100 % hållbar ✓ Gratis frakt och returwww.refurbed.se
DM = Desktop Mini = ej plats för dedikerat grafikkort. Men ja, modellen finns även som SFF.??
![]()
HP ProDesk 600 G3 DM | i5-6500T | 8 GB | 256 GB SSD | Win 10 Pro | 2 439 kr | Nu med en 30 dagars provperiod
HP ProDesk 600 G3 DM köp | Som ny, fast bättre: ✓ Helt rekonditionerad ✓ Minst 12 månaders garanti ✓ Upp till 40 % billigare ✓ 100 % hållbar ✓ Gratis frakt och returwww.refurbed.se
Yes.
Ja, jag såg det. Vet iofs inte mycket om w11 men är ändå förvånad. Känns som det är mycket liv kvar i hårdvaran för icke gamers.Yes.
Lite lurigt dock att man kan beställa med W11, krävs vad jag vet Intel Core generation 8 eller nyare. Antagligen menar de väl W10.
Om jag förstår texten rätt är Apple redan borta från OpenGL så då rör nyheten inte apple alls.Varje gång tråden uppdateras hoppas jag på nyheter om att Zwift nu kan köras i högre grafisk profil på nya Apple TV, varpå jag isf skulle beställa en sådan. Nu är ju säsongen snart slut..
Många som kör race verkar ha väldigt dyra grejor generellt.Jag köpte inför denna säsongen en apple tv 4k gen 2 i förhoppning om att få lite bättre flyt i spelet då jag tidigare kört på en Macbook Pro från typ 2014, men tycker snarare att det blivit sämre. Det laggar riktigt mycket när man kör i klungor som är större än typ 30-40 pers. Dammade av den gamla datorn här om dagen och testade den ett race och visst var det mindre laggigt än med ATV. Många andra verkar ju väldigt nöjda med sina ATV till Zwift så undrar vad problemet hos mig kan vara? Skärmen?
Input?