[Hybrid] - Vilken hybridcykel ska någon annan ha?

Ivar

Aktiv medlem
Nu har jag av två olika personer, inom loppet av några dagar, fått frågan om inte jag kan tipsa om en bra cykel (eftersom jag cyklar så himla mycket!).

De ska användas till att cykla med i stan med, och de är inte intresserade av varken cyclocross- (vanliga svaret på de här trådtyperna) eller MTB-cyklar (inte ens en RADON ZR Race).

De vill ha en lättare cykel som ska ersätta den gamla Skeppshulten-/Kronan-hojen.
Skulle vara toppen om de kostade runt 5 papp och en av dem ville absolut ha navväxel.
Skärmar är ett krav.

Eftersom jag bara kan CX-, MTB- och LVG-cyklar så är jag helt utan tips.

Någon som har några vettiga förslag?

En av dem ville inte heller ha något Cykelringen-skit! ;)

Senast ändrad:
Scott Sub är väl en rätt populär serie. Finns i olika prislägen och med olika utrustning. Även Nishiki Pro är väl också en schysst serie, lite mer lik en racer i geometrin kanske.

Rattnalle

Aktiv medlem
Merida Speeder verkar helt OK också. Ganska lätta och finns även med skivor men då blir det såklart lite dyrare.

Navväxlar vettefan. Jäkla otyg ;)

Nishikis City cyklar är faktiskt väldigt trevliga. Mera åt pendlar/halvsnabbt stuket än konventionell cykel. Skärmar, pakethållare, stöd och lyse är monterat kan annars bli dyrt om man måste köpa till. Jag skulle inte köpa en cykel utan hydrauliska skivbromsar. Vikten ligger runt 15kg vilket faktiskt är helt OK för den här typen av cykel

Använder man cykeln till jobbpendling tjänar man snabbt in pengarna och det är dumt att dumsnåla och köpa en cykel man egentligen inte trivs med

http://www.nishiki.se/kollektion/city

Senast ändrad:

ratatosk

Ny medlem
Till den som vill ha navväxlar: Trek gör standardcyklar som är ok i vikt. Eller så var det senst jag kollade för en väns räkning. Det är såpass länge sen att det borde finnas på beg.marknaden till ok pris.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer