Hyr ut din mtb för 3-400kr..en dag i Hellas

Forre

Medlem
Hej, är en landsvägscyklist som ska bli (om möjligt) bli introducerad för mtb imorgon i Hells. Någon som vill hyra ut en mtb en dag för 3-400kr. Åker från Täby mot Hells vid lunch. Cyklar på en infinito strl 57 i vanliga fall.

Om inte annat så ska jag se om jag kan hyra en från något ställe imorgon.

toker

Ny medlem
på cykloteket verkar man bara kunna hyra 2 dagar i förväg. I alla fall på internet.

Patrol

Medlem
På Sportson är det bara att trilla in och kvittera ut en av de som finns inne.

Gäller butikerna i Haninge ich kungens kurva, på hemsidan finns alla modeller

nl

Ny medlem
Man kan hyra från Specialized concept store också. Ligger vid hammarby backen.

Forre

Medlem
Tack för alla tips, jag ligger i lite tidsnöd när jag ska var ute i Hellas vid 12 och Sportson öppnar först 11. Det blir således lite svårt att ringa och höra om de har någon hoj inne utan får nog rulla iväg om en halvtimme och hänga på låset.

Någon erfarenhet om det kommer vara en god chans till att de har någon mtb ledi

Patrol

Medlem
Jag skulle säga att det finns något ledigt, har du chansen så testa scott genius 720, en perfekt hellasride ;)

MoeJoe

Ny medlem
250 per dygn? Kanondeal ju. Är hojjen försäkrad då, eller får man pynta fullpris om nåt går sönder?

Patrol

Medlem
MoeJoe skrev:
-------------------------------------------------------
> 250 per dygn? Kanondeal ju. Är hojjen
> försäkrad då, eller får man pynta fullpris om
> nåt går sönder?

Eventuell Skada/förlust står den som hyr cykeln för, hittills har vi aldrig behövt kräva någon på reparationskostnader eller täcka förluster. (Ta i trä...)

Forre

Medlem
Trevlig personal på Sportson Huddinge...fick tips om två hojar som kunde passa Hellas en som skulle klara rätt klurig terräng och sedan en som var lite kvickare en Scott Spark 940...gick emot och gick på Sparken då jag visste att båda polarna skulle köra Hardtail. Den andra kanske var en Genius 720 (som Lvg-nerd så kan jag inte så mkt MTB).

Gick på 250-spänn och 1000kr deposition och eventuella skador får man täcka själv, så det är väl risken man tar på sig...men jag menar det får man ju göra när man pajar sin egen hoj också. Deras tanke med det hela som killen i butiken sade är inte att göra pengar på uthyrning utan syftet är självfallet att låta kunderna prova utrustningen på riktigt och kanske i slutändan sälja fler hojar.

Cykeln fick åka bil till Södermalm där vi avgick från polaren, rullade till Hellas och lekte i ett gäng timmar. Det var faktiskt fruktansvärt roligt, dessvärre räckte det inte med lite starkare lvg-ben för att hänga på de mer vana mtb-polarna i de tekniska partierna. Vissa utmanade riktigt mycket och man har mycket att lära om man ska bli snabb där.

I det här fallet kanske de lyckas..kanske måste lägga till med en MTB =)

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer