Hyra cykelväska

Hk

Medlem
Har sett här på happy att vissa hyr ut cykelväskor.. skulle förmodligen behöva en från och med imorgon.
Någon som har en väska för en 29” enduro,
Gärna hardcase. Från tis - Tors.
Skicka PM!

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Jag har som sagt Evoc-väskor men de är i Nynäshamn för tillfället och det är ju en aning åt fel håll.

Men hardcase, det skulle jag avråda från. Risken för att kollit blir för tungt med en FS Enduro i är överhängande (lite beroende på flygbolag) och enligt min erfarenhet tillför den inte mycket som skydd. Jag har flugit ett otal gånger med Evoc-väska och de har flugit minst lika mycket utan mig och ingen har haft problem.

Hoppas det löser sig! Men som sagt, haka inte upp dig på att det måste vara hardcase.

Hasse#7

Aktiv medlem
Hoffa88 sa:
XXL har en mjuk cykelväska för 399 kr. Någon som kikat på den och om det är totalt skräp eller kan fungera med extra skydd inuti?
Du kan få min kartong. Det var en annan tråd häromdagen där står förutsättningarna. En stor Switchback FS (larsaws) fick plats utan marginal. Men du behöver nog köpa lite remmar för att hålla den intakt och kunna lyfta den.

GoranS

Aktiv medlem
Luzen sa:
Hk sa:
Luzen sa:
Finns annars på Arlanda om du har nära dit.
Ja, jag jobbar till och med på Arlanda.. hade dock ingen aning att man kunde hyra dom där?
Där!:
https://www.tui.se/att-resa-med-oss/flyginformation/bagage/airshells/
En nackdel, åtminstone för oss med tummen mitt i handen som behöver en stund för att demontera ”älsklingen”, är att det kan bli en väldigt tidig morgon om det är ett tidigt flyg.

Dock tycker jag i princip att det är bra att möjligheten finns.

Om det är samma produkt som man förpackar barnvagnar i hade jag bara sett det som en nödlösning. En enduro kanske redan har sina törnar så om det skulle bli något märke till är kanske oväsentligt men annars hade jag kört med en dedikerad väska. Airshell är dessutom rätt tunga.

ooms

Aktiv medlem
marten_larsson sa:
Om det är samma produkt som man förpackar barnvagnar i hade jag bara sett det som en nödlösning. En enduro kanske redan har sina törnar så om det skulle bli något märke till är kanske oväsentligt men annars hade jag kört med en dedikerad väska. Airshell är dessutom rätt tunga.
Klickar man sig vidare till bokning dyker det upp en bild på en sån där typisk hårdskalsväska som säljs under diverse varumärken...
IMG_0076.JPG

jonte987

Aktiv medlem
Stressigt nog att jiddra med airshell och barnvagn kl 5 på morgonen.
Är man säker på att det passar så låter det ändå som ett bra alternativ.
Om airshell har ordning på grejorna på din lokala flygplats. Tills för ett år sen hade de bara en garderob på CPH och msn fick ringa Falk för utlämning o vänta på att de hade tid att komma....tog kanske 45min extra för en j-la vagn.

Hasse#7

Aktiv medlem
Nu får min kartong ytterligare en resa. Denna gång till USA. En trevlig happyit hörde av sig och fick den igår. Den var givetvis gratis men trots detta erhöll jag följande happyvaluta. Trots att jag knappt dricker skall jag dela dessa med någon vän eftersom det var en sån fin gest. Nu hoppas jag att resan går bra.

IMG_20200116_191131.jpg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer