Hyrbil och cykeltransport - hjälp oss att tänka utanför boxen
Vi behöver lite bra idéer om hur vi bäst löser vårt logistikproblem.
Förutsättningar:
Tre personer som flyger med cykeltransportväskor och vanligt bagage. Vid ankomsten hyr vi en eller två hyrbilar. Vi ska byta boende en gång och då vill vi helst slippa demontera och packa in cyklarna i cykeltransportväskorna igen. Totalt transfersträcka ca 90 mil t o r. Racer eller CX/gravel.
Alt 1. Två hyrbilar.
+ Utrymmet blir aldrig ett problem under förutsättning att de är tillräckligt stora
+ maximal flexibilitet vid resmålen, dvs lätt att lasta in cyklarna och köra från boendet dit vi vill cykla
- dyrt
- två personer måste köra samma sträcka
Alt 2. Stor bil
+ inget onödigt körande
- riskabelt så till vida att man hyr en kategori och inte en bilmodell. Kan inte värsta fall haverera totalt, dvs sakerna får inte plats tex för att stolar inte går att fälla på ett bra sätt
- dyrare än två bilar på aktuell flygplats
Alt 3 takräcke
Här behöver vi input
Alt 4, 5 etc - kom med kreativa men realistiska idéer!
Förutsättningar:
Tre personer som flyger med cykeltransportväskor och vanligt bagage. Vid ankomsten hyr vi en eller två hyrbilar. Vi ska byta boende en gång och då vill vi helst slippa demontera och packa in cyklarna i cykeltransportväskorna igen. Totalt transfersträcka ca 90 mil t o r. Racer eller CX/gravel.
Alt 1. Två hyrbilar.
+ Utrymmet blir aldrig ett problem under förutsättning att de är tillräckligt stora
+ maximal flexibilitet vid resmålen, dvs lätt att lasta in cyklarna och köra från boendet dit vi vill cykla
- dyrt
- två personer måste köra samma sträcka
Alt 2. Stor bil
+ inget onödigt körande
- riskabelt så till vida att man hyr en kategori och inte en bilmodell. Kan inte värsta fall haverera totalt, dvs sakerna får inte plats tex för att stolar inte går att fälla på ett bra sätt
- dyrare än två bilar på aktuell flygplats
Alt 3 takräcke
Här behöver vi input
Alt 4, 5 etc - kom med kreativa men realistiska idéer!