Identifiera modell trek us postal service

Samme212

Ny medlem
Hej! Har länge läst forumet men ej haft konto tidigare. Nu behöver jag hjälp med att identifiera min racers modell efter att den blivit stulen. Hopas någon kan hjälpa mig med detta då min bild på. Ram och modell nummer försvann vid mobilbyte.

Tror det var en 05a eller 07a. Ultegra komponenter. Hittade endast denna bild. Notera hungrig hund i förgrunden.
IMG_20190118_150803.jpg

ooms

Aktiv medlem
Kolla om du kan hitta den här:

Ser ut som aluminium-ram, jag skulle tippa på en 1500, 2200 eller 2300. Årsmodell troligtvis 2003-2006.

Samme212

Ny medlem
Tack för länken!
Ska leta där!
Kanske jag som är korkad men den du skickade från 2004 har inte rätt färger. Kan det vara rätt modell trots det?

Den hade absolut ALU ram.

ooms

Aktiv medlem
Tack för länken!
Ska leta där!
Kanske jag som är korkad men den du skickade från 2004 har inte rätt färger. Kan det vara rätt modell trots det?

Den hade absolut ALU ram.
Nä, jag såg också senare att den inte stämde helt (svårt att se på mobilens lilla skärm). Din ser ut att vara mer silvrig framtill och mörkgrå baktill.

DeLiQ

Aktiv medlem
Hej! Har länge läst forumet men ej haft konto tidigare. Nu behöver jag hjälp med att identifiera min racers modell efter att den blivit stulen. Hopas någon kan hjälpa mig med detta då min bild på. Ram och modell nummer försvann vid mobilbyte.

Tror det var en 05a eller 07a. Ultegra komponenter. Hittade endast denna bild. Notera hungrig hund i förgrunden. Visa bilaga 449898
Exakt så där såg min Trek 1500 ut som jag köpte våren 2004.

Samme212

Ny medlem

DeLiQ

Aktiv medlem
Tack för kunskap!
Kommer du ihåg vad du betalade och vad det var för komponenter du hade?
Jag har för mig att jag betalade 14.000:- på Cykloteket vid norra station i Stockholm. De hade någon form av kampanj då det begav sig. Minns att Patrik Serra var där och hjälpte kunderna att ställa in sina nyinköpta cyklar.

1500 var genomgående Ultegra-utrustad. 1400 hade samma ram och hjul, men 105-komponenter. Tror priset skiljde en tusenlapp.

DeLiQ

Aktiv medlem
Hittade en bild från Giro delle Dolomiti 2009 som var sista året jag hade cykeln. Hjulen var dock utbytta till ett par DA c24.
157-04.jpg

ooms

Aktiv medlem
Liten anekdot varför jag engagerade mig i tråden:
Vid en första anblick påminde cykeln i färgsättning om min första ”egna” racer som köptes 2005, en Trek 5000. Men efter att ha tittat mer noga såg jag att färgerna skilde, samt att det var alu-ram (5000 hade kolfiberram ”handbuilt in wisconsin”).
Vi var ett kompisgäng i Uppsala som skulle köra VR 2005, och det blev lite att övertrumfa varandra i cykelinköp på våren. Först köpte nån en Trek 1200, sedan nån annan en Trek 1400. Jag hade egentligen tänkt köra på brorsans gamla stålracer med ramväxlar, men när jag var in i butiken (numera nedlagda Cykel- & Skidstället) i ett ärende, undrade ägaren om jag inte skulle ha en ny cykel och bräcka polarna. Efter en provkörning var jag fast, och fick ett riktigt bra pris på den. Jag tror listpriset var strax under 23k, men jag fick den för 18k. Kolfiberram som sagt, och utrustad med en 105/Ultegra-mix. Jag körde på den fram till 2015, men har fortf kvar cykeln.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer