Imma på glasögon; hur slippa?

Arne Anka

Ny medlem
Har ett par glasögon jag är riktigt nöjd med, Oakley Half jackets. De är lätta så man känner knappt att de sitter på... tills man stannar, är svettig och varm, och det immar igen.

Någon som har ett bra tips på hur man slipper detta otyg? Visst finns det väl typ nån vätska för detta ändamål... någon som provat? Funkar det?

Pebben

Ny medlem
Saxen skrev:
-------------------------------------------------------
> Skit i att stanna/cykla snabbare ;)

Ja det eller cykla långsammare så att du inte blir svettig. Det funkar det med;7)

Selast

Ny medlem
Glöm immdukar eller konstiga vätskor, dom funkar inte punkt! Jag har provat om inte allt så djäkligt nära och det enda som hjälper för mig är att när jag stannar vid tex ett rödljus är att skjuta ned glasögonen på näsan och peta tillbaks dom när jag kör igen. Du kommer vid fuktig väderlek att få imma hur du än gör det går inte att undvika. Jag kör med ett par Rudy Project med slipade clipons. När det är runt noll och fuktigt så immar det utav bara hel..te, ofta mellan cliponsen och insidan på solglaset.... Ibland får man helt enkelt acceptera naturlagarna och ta av glasögonen och köra blint.

simson

Aktiv medlem
en liten droppe diskmedel torka / polera med bomulltyg (tvättad utan sköljmedel) = immfritt
funkar iaf på vanliga glas ögon.

Arne Anka

Ny medlem
simson skrev:
-------------------------------------------------------
> en liten droppe diskmedel torka / polera med
> bomulltyg (tvättad utan sköljmedel) = immfritt
> funkar iaf på vanliga glas ögon.

Coolt, det ska jag prova

lleberg

Aktiv medlem
Jag köpte en liten flaska anti-imm-vätska hos min optiker för 89 kronor och jag tycker det funkar bra..
Är dock inte helt bombproof givetvis, men det gör att det fungerar riktigt bra att ha glasögon under skidglasögon iaf :)

Jag är nöjd och använder vid behov :)

Senast redigerad av en moderator:
Topp