Inköp av yeti.

wasp

Aktiv medlem
Inköp av yeti.
Tjo, har på senaste tiden blive helt insnöad på Yeti's cyklar och mer specifikt yeti sb165. Problemet är förstås prisskillnaden jag ser på diverse sidor, bland annat har jag hittat denna återförsäljaren från spanien:

Som säljer cyklen för lite under 55k. Det finns också en svensk återförsäljare men där blir priset hela 69k! Jag stödjer förstås lokala cykelhandlare som alla andra men jag vill förstås inte betala såpass mycket mer för samma cykel. Speciellt då båda återförsäljarna handlar inom EU.

Eller har ni kloka människor kanske någon bra föklaring till prisskillnaden mellan återförsäljarna? Kanske något argument för att välja svensk åf?

glitch

Aktiv medlem
Inköp av yeti.
Börja med att lyfta på luren och prata med den svenska återförsäljaren. Fråga om priset och ge exemplet från spanien.

mzi

Aktiv medlem
Inköp av yeti.
Vill du inte ringa är det väl Frenchy som är en av återförsäljarna? Skicka ett PM, om han inte redan gjort det.

wasp

Aktiv medlem
Inköp av yeti.
Nåja, jag ska höra av mig till återförsäljaren. men jag tar gärna emot åsikter från vanligt happyfolk.

Hade ni köpt från en svensk åf eller satsat på utländskt för att minska priset? Jag förstår att eventuella garantiärenden kan bli knepigt om jag måste skicka cykeln till spanien/usa varje gång men det blir många turer fram och tillbaka innan det gör upp för prisskillnaden i mina ögon. :)

mzi

Aktiv medlem
Inköp av yeti.
Jag skulle nog försöka matcha priset lokalt. Fundera på vad jag tycker handla lokalt är värt och om det inte går att matcha krona för krona då mötas på vägen.

nadderf

Aktiv medlem
Inköp av yeti.
Har faktiskt aldrig betalt listpris på en cykel/ram, bara att förhandla fram nått :) bilar och cyklar är produkter där det ofta finns 10-20% förhandlingsfönster.

Martinmat

Aktiv medlem
Inköp av yeti.
Köpte min santa från LTM, hade lite strul med gaffeln men de fixade det utan tjafs å betalade all frakt etc för reklamationen

H.

Aktiv medlem
Inköp av yeti.
Det blev en cykel från ovan nämnda länk. Jag tog kontakt med bolaget direkt å läste lite på nätet. Många användare som skriver på alla möjliga forum att dom är legit och alla garantier osv inte är några problem.

Slutsumman för cykeln blev 4400euro efter lite förhandling.
Hur förhandlade du bort typ 1000€ från priset?

Frenchy

Aktiv medlem
Inköp av yeti.
actually think it's really stingy of yeti not to send with a grease gun when buying the bike.
From Fox website that produces the infinity Switch

Different regions and riding conditions may benefit from the use of alternative greases. In all usage conditions, Heavy Duty Yeti grease will suffice. But it is not the best in all conditions...
ergo
For Sweden, the Yeti grease works very well or any Heavy Duty Molybdenum grease (such as Mobil XHP 222 or similar) will work with this system.

Fredde78

Aktiv medlem
Inköp av yeti.
From Fox website that produces the infinity Switch

Different regions and riding conditions may benefit from the use of alternative greases. In all usage conditions, Heavy Duty Yeti grease will suffice. But it is not the best in all conditions...
ergo
For Sweden, the Yeti grease works very well or any Heavy Duty Molybdenum grease (such as Mobil XHP 222 or similar) will work with this system.
Nu köpte jag original fettet och sprutan så det är lugnt. Tycker ändå att det kunde följa med cykeln när man köper den.
Det är trots allt en halv förmögenhet cyklarna kostar och att skicka med en spruta eller ett växelöra hade känts lite bättre.

Frenchy

Aktiv medlem
Inköp av yeti.
Nu köpte jag original fettet och sprutan så det är lugnt. Tycker ändå att det kunde följa med cykeln när man köper den.
Det är trots allt en halv förmögenhet cyklarna kostar och att skicka med en spruta eller ett växelöra hade känts lite bättre.
I don't disagree on the principal
But then again I think that all MTB should come with a spare mech hanger (since it is designed to brake)
And yet NONE of them do it. Not even the like of Unno
Also, do remember that shops actually barely brake even on bike sales nowadays, their survival is dependent on accessories and services sales.
And keeping the LBS alive isn't all that bad of an idea.
Now, in this case, the issue is that the shops I work with do not listen and stock those little parts so customers end up buying online.
You can take the horse to the water but you can't force it to drink :)

wasp

Aktiv medlem
Inköp av yeti.
Definitely showier that this little black number...
as well as smaller front wheels, more gears, and hopefully for the world, less rude of a rider because one of me is already on the wrong side of too much ;)
Visa bilaga 437069
Oh dont worry Frency, im just a humble swede with a newfound passion for throwing myself down mountains. :D

And that bike looks SOOOO good. I love the blackout colour

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer