[INSTÄLLT][Kalender] Randonnée 200 km - Barkarby 2022-01-15

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Nya restriktioner. Vågar man trots allt hoppas?
Tänkte plocka ut vinterhjulen ur garaget... eller dubba sommarhjulen.
Kroppen i förfall men i anden är jag stark, ljuger jag mig till.
Har kört den i gnistrande vinterskrud och snöfyllt inferno. Man vet aldrig. Det brukar i alla händelser gå alldeles för fort i klungan.

GoranS

Aktiv medlem
I förra vändan rekommendationerna fann vi inget som vi tyckte stoppade lopp.

Vi har förvisso inte snackat om de nya rekommendationerna. Spontant såg jag när jag hastigt skummade FHM:s nya råd inget som såg jätteproblematiskt ut. Men, som sagt, bara min högst privata och än så länge på dålig grund vilande åsikt.

Peth

Aktiv medlem
I förra vändan rekommendationerna fann vi inget som vi tyckte stoppade lopp.

Vi har förvisso inte snackat om de nya rekommendationerna. Spontant såg jag när jag hastigt skummade FHM:s nya råd inget som såg jätteproblematiskt ut. Men, som sagt, bara min högst privata och än så länge på dålig grund vilande åsikt.
Från kvällspressen:

”Vid allmänna sammankomster och offentliga tillställningar tillåts bara sittande gäster om det är fler än 20 personer. Detta gäller oavsett vaccinationsbevis eller inte.”

Ingen ståcykling i stor klunga med andra ord.

Magnuscav

Medlem
Om för många anmäler sig kan man väl dela upp starten i flera grupper bara så att där inte är för många samlade samtidigt

ooms

Aktiv medlem
Det är väl möjligtvis att man ställer till problem för stämpelställen/mackar, om det väller in en klunga. De behöver ju nu begränsa så att varje besökare har minst 10 kvm yta. På små kiosker och mackar lär väl det bli typ 2-3 samtidiga besökare på sin höjd.

KjellF

Aktiv medlem
På en 200:a borde det fungera nästan oavsett vilka regler som gäller. Vi stämplar åt varandra eller fotograferar. Ätbart kan vi ha med oss i fickor och ramväskor. Det enda som vi kan behöva köpa är väl dryck, antingen varm sådan eller ersättare till det som har frusit. Drycken kan vi låta en person gå in i butiken och köpa åt alla i klungan.

GoranS

Aktiv medlem
Det är väl möjligtvis att man ställer till problem för stämpelställen/mackar, om det väller in en klunga. De behöver ju nu begränsa så att varje besökare har minst 10 kvm yta. På små kiosker och mackar lär väl det bli typ 2-3 samtidiga besökare på sin höjd.
Som vanligt tycker jag att FHM:s rekommendationer inte är glasklara. Regeln om 10 kvm/besökare gäller för "mässor, handelsplatser och platser för kultur och fritidsverksamheter". En kiosk är absolut inte en mässa eller en plats för kultur och fritidsverksamheter. Frågan är då om det är en handelsplats. Jag förknippar snarare ordet handelsplats med en samling butiker av olika slag än en enskild kiosk eller bensinmack.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Det är väl i första hand Södertälje-stämpeln det kan klumpa till sig vid. Där brukar det väl på sin höjd krävas lite vatten från luftskåpet.

Sedan brukar moder natur, dvs draghästarna, ordna upp klumparna med folk till Strängnäs där det finns alternativa stämpelhak.

Bålsta går väl att fota i farten?

HUR BLIR DET MED AFTER BIKEN!😱

ooms

Aktiv medlem
Som vanligt tycker jag att FHM:s rekommendationer inte är glasklara. Regeln om 10 kvm/besökare gäller för "mässor, handelsplatser och platser för kultur och fritidsverksamheter". En kiosk är absolut inte en mässa eller en plats för kultur och fritidsverksamheter. Frågan är då om det är en handelsplats. Jag förknippar snarare ordet handelsplats med en samling butiker av olika slag än en enskild kiosk eller bensinmack.
Jag antar att det är begränsningsförordningen de tänker använda igen, och där används just dessa beteckningar (mässor, handelsplatser, och platser för kultur- och fritidsaktiviteter). Handelsplats omfattar bl.a. butiker, varuhus och gallerior.

Kashedian

Aktiv medlem
Tänkte sänka medelåldern rejält & joina gubbsällskapet om vädret inte är alltför hemskt.

Hur gör vi med maten? Jerv Pizza & Bar i Strängnäs, kan det vara något?

Edit: såg nu att det är vårdad klädsel som gäller där, typ som cyklister såg ut på 20-talet kanske.

Senast ändrad:

NotReallyGunde

Aktiv medlem
24 i snitt.

1641400042473.png

NotReallyGunde

Aktiv medlem

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Jag kör nog med mina gamla sulor. 35 mm SMW fram och Conti Top contact winter bak.

Avseende vinden hade vi en gång 21 m/s in från öster så det ska nog funka. Det är väl för tusan en ötzi som ska köras?

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Jag kör nog med mina gamla sulor. 35 mm SMW fram och Conti Top contact winter bak.

Avseende vinden hade vi en gång 21 m/s in från öster så det ska nog funka. Det är väl för tusan en ötzi som ska köras?
Contis minsta är 37-622 hur upplever du storleken i förhållande till andra däck? tror inte jag får in dem på min

Kashedian

Aktiv medlem
Nästan ingen vind in the face blir det i alla fall. Väntar på en ny framväxel, hoppas att den kommer i tid.

Ifall mina fattigmans-stänkskärmar tolereras så kan jag lindra dubbdäckslidandet med att dra de första 100km el nåt 😅

Peth

Aktiv medlem
Nästan ingen vind in the face blir det i alla fall. Väntar på en ny framväxel, hoppas att den kommer i tid.

Ifall mina fattigmans-stänkskärmar tolereras så kan jag lindra dubbdäckslidandet med att dra de första 100km el nåt 😅
På Tour de Ötzi är det väl kompislapp ner till marken som gäller om man ska cykla i grupp. Eller är det på Ötzi XL som det är ett krav?

SvenC

Aktiv medlem

Framväxel! måste man ha det?

Bengt-re

Aktiv medlem
Helst inte, men framväxeln på crossen (den enda cykeln jag äger som tar dubbdäck) har frusit helt med resultatet att kedjan hoppar efter eget tyckte mellan något av de tre dreven. Onice.
Framväxlar brukar gå tigga. Många gybbar med oanvända fräsha framväxlar finns det här. Jag har tiggt till mig en top pull för 36/46 en gång!

Edit:

Tiggtråden

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer