[INSTÄLLT][Kalender] Randonnée 200 km - Barkarby 2022-01-15

Kashedian

Aktiv medlem
Framväxlar brukar gå tigga. Många gybbar med oanvända fräsha framväxlar finns det här. Jag har tiggt till mig en top pull för 36/46 en gång!

Edit:

Tiggtråden
Låter som en plan B.

Har beställt en tredelad Sora som nödlösning redan. Står 2-4 dagars leverans men förseningar kan förekomma, enligt Bikester.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
På Tour de Ötzi är det väl kompislapp ner till marken som gäller om man ska cykla i grupp. Eller är det på Ötzi XL som det är ett krav?
Nästan ingen vind in the face blir det i alla fall. Väntar på en ny framväxel, hoppas att den kommer i tid.

Ifall mina fattigmans-stänkskärmar tolereras så kan jag lindra dubbdäckslidandet med att dra de första 100km el nåt 😅
Ja det är bara att börja limma ihop lite plastbitar för har man ingen kompislapp blir det nog offentlig prygling i bastun på hotellet efteråt. Kan iofs kallas finsk risbastu, eller Scheikemoment

Kashedian

Aktiv medlem
Ja det är bara att börja limma ihop lite plastbitar för har man ingen kompislapp blir det nog offentlig prygling i bastun på hotellet efteråt. Kan iofs kallas finsk risbastu, eller Scheikemoment
Hur gör man om en vanlig stänkskärm knappt får plats? Jag får plats med sånt just nu:

https://www.urbanbikewear.com/accessoarer/ovriga-cykeltillbehor/stankskarmar/musguard-bakskarm.html

I övrigt låter finsk bastu inte så farligt, uppmuntrar väl snarare till att skippa stänkisar.

Senast ändrad:

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Hur gör man om en vanlig stänkskärm knappt får plats? Jag får plats med sånt just nu:

https://www.urbanbikewear.com/accessoarer/ovriga-cykeltillbehor/stankskarmar/musguard-bakskarm.html

I övrigt låter finsk bastu inte så farligt, uppmuntrar väl snarare till att skippa stänkisar.
SKS Raceblade Xl är en bra start, eller Speedrocker. sedan kan man ju gå bananas och fästa lite skärbrädor eller denna från Decathlon, finns även en dyrare Asssaver, på nederkanten https://www.decathlon.se/stankskarm...MIh5qC2NCl9QIVq0aRBR3xqgoJEAQYAyABEgIzxPD_BwE

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Kompislapp gäller sedan gammalt på Ötzin.
Det är en vecka till start. Du hinner slöjda.

Lite inspiration. fram med hyvel och pryttlar

1641801510136.png

KjellF

Aktiv medlem
Vad innebär "ned till marken", ska den skrapa i marken eller hur många cm får den vara över marken? Jag såg i en annan tråd en känd happy-profil som visade en framskärm "ned till marken" men den slutade långt ovanför marken.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Jag har en högst normal stänkskärm. I den har jag sytt fast en bit gammal DH-slang som lapp med buntband (borrade hål). Det behöver inte vara så svårt eller vackert.

Ilritorno

Aktiv medlem
Jag ligger tyvärr en bra bit ovanför "arsle-strecket" med mina.. Har inte lyckats hitta någon riktigt bra lösning än.

Nån som vet om det finns något motsvarande SKS Raceblade Long för 32mm-däck? De ser ut att ha en riktigt bra lösning för bra skärm med fälgbromsar.

Kashedian

Aktiv medlem
Testade med stänkskärmar idag men fick inte plats tillsammans med 37mm dubbat. Ska försöka snickra ihop en egen variant hemma, åtminstone för bakhjulet, mest för andras skull.

MrSthlm

Aktiv medlem
Inställt? 😞 Jag hade tänkt avvakta väder men skulle sannolikt ställt upp, ok...

Jäkla Corona, ca 2 år nu?
1641897527082.png

GoranS

Aktiv medlem
Jo, det är nog få som inte är rätt less på det där lilla uschliga viruset och alla dess bröder, systrar, kusiner, tremänningar, bryllingar och andra släktingar nu.

Manurhin2

Aktiv medlem
Alltså, jag har aldrig tvivlat på din kapacitet, Vättern under 8 timmar etc, sist men inte minst Värmlänning (!) men är din rehab klar nu eller mycket skruv kvar? 😀
Visst ja, har ju inte tränat på 3 år och var som en snigel redan innan.
Aldrig får man känna sig bra 🚴‍♂️🐌

GoranS

Aktiv medlem
Visst ja, har ju inte tränat på 3 år och var som en snigel redan innan.
Aldrig får man känna sig bra 🚴‍♂️🐌liten snacka om att de formtoppar genom att dra ner på träningen. Med tre års neddragen träning måste du ju vara extremt formtoppad!?
Eliten snackar ju om att de formtoppar genom att dra ner på träningen. Med tre års neddragen träning måste du vara extremt formtoppad!?

KjellF

Aktiv medlem
Jag har längre upp skrivit att jag planerar en runda men den blir då på Södertörn och troligen Södermanland. Med en ögonoperation idag och instruktion att vardagsmotion går bra tänker jag ta det lugnt.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer