Installera switch som begränsar hastigheten på elmotor

motorners555

Ny medlem
Hej!

Jag skaffade nyligen ett elfordon med en motor på 60V och 3000W (60V 20AH litium batteri). Det står att den gör 45 km/h men jag skulle tro att den är begränsad till det. Jag undrar om man kan installera någon typ av switch (knapp) som begränsar hastigheten till antingen 25 km/h eller ingen begränsning alls? När jag använder fordonet på egna ägor vill jag kunna använda hela kapaciteten och sedan max 25 km/h på allmän väg.

Tacksam för tips!

Vad är fordonet registrerat som?
Varför 25 km/h?

Om du modifierar fordonet ("trimmar", även om du trimmar ner) så blir det automatiskt till ett oregistrerat motorfordon (och inte klassat som ett som slipper registrering) och du får således inte framföra fordonet på allmän väg.
Lämna det omodifierat och kör det som det var tänkt och är registrerat för.

GoranS

Aktiv medlem
Strypning av elmotorer lär vara OT så markera gärna tråden med det om du prompt vill diskutera det på ett cykelforum. Personligen hade jag försökt hitta något forum där de faktiskt primärt sysslar med elmotorer, i synnerhet om jag skulle registrera mig för att ställa denna fråga. Kan tycka att det är lite udda att inleda sin karriär på ett forum med en OT-fråga.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer