Instegscykel mtb
Hej! Är lite sugen på att skaffa min första "riktiga" mountainbike. Just nu har jag en enklare cyclocross som jag använder till jobbet mm. Är ute efter en fulldämpad mtb att främst använda till träning och ha lite kul med i skogen. Kommer väl inte köra så värst avancerade sträckor till att börja med iaf utan mest stigar i Skatås eller Änggårdsbergen i Göteborg. Har kollat cyklar på nätet nu så att mitt huvud spinner, därför hoppas jag nu att ni kan hjälpa mig få lite klarhet när det gäller val av cykel. Jag fastnade först för Trek Fuel EX 5 och den låg i en rimlig prisklass. Men trekstoregbg i Göteborg hade bara inne 7an i min storlek och den ligger lite över budget på 22000kr.
Har väl en budget på ca 15000kr med lite svängrum. Finns det några "billiga" fulldämpade MTB som är helt ok? Kikat lite snabbt på tex Scott Spark 970 och Merida One-Twenty 400. Är det någon som har en åsikt om dessa eller kan tipsa om en annan fulldämpad 29er mtb runt min budget?
Tacksam för hjälp,
Olof
Har väl en budget på ca 15000kr med lite svängrum. Finns det några "billiga" fulldämpade MTB som är helt ok? Kikat lite snabbt på tex Scott Spark 970 och Merida One-Twenty 400. Är det någon som har en åsikt om dessa eller kan tipsa om en annan fulldämpad 29er mtb runt min budget?
Tacksam för hjälp,
Olof