Inte bottna framaxeln i gaffeländarns?

ujja

Aktiv medlem
Monterade på 28mm gp2 på framhjulet idag men det tog i toppen i bromsoket. Törs man dra ut hjulet några mm och låsa det i framgaffeln eller måste hjulet bottna i gaffeländarna?

ujja

Aktiv medlem
Kanske kan bli lite onödigt spännanda om man tar ett gupp i en nedförsbacke :) Det är svårt att bedöma hur hårt det låser med ett vanligt hjullås.

Freddie L

Aktiv medlem
ujja sa:
Kanske kan bli lite onödigt spännanda om man tar ett gupp i en nedförsbacke :) Det är svårt att bedöma hur hårt det låser med ett vanligt hjullås.
Ja, svår bedömning. Jag tror att enda sättet är att prova. Funkar det i alla uppkomna situationer under, låt säga, en femårsperiod... Ja, då funkar det! Om det inte fungerar kommer du märka det.

Detta berör mitt yrke i periferin, min professionella åsikt är att inte prova.

emmer

Ny medlem
ujja sa:
Monterade på 28mm gp2 på framhjulet idag men det tog i toppen i bromsoket.
Med tanke på att däcken växer de första milen så är det bara att sätta in det på "läropengar" (eller "jag ska aldrig mer lyssna på sixtens dumheter") -kontot...

NickPick

Aktiv medlem
Montera ett däck av samma modell fast 25mm. Det kommer att bli 27 eller 28mm mot ditt 28mm som är 32mm Brett, typ.

Livsfarligt :D

ujja

Aktiv medlem
Tror jag följer tandläkarens råd på det här :)
Får bli 25 fram och 28 bak om det inte ser för tokigt ut.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer