Inte cykla Vätternrundan 2018 [intresseanmälan]

Peth

Aktiv medlem
Hmm, svår avvägning för lång icke-cykling ...

Jag har fortfarande 2-delat, som på min city-cykel, och inte utrymme för mycket mer.
Är det rummet som inte klarar mer? Man kan ju köpa ett nytt rum och flytta över delarna, men oftast är det både enklare och billigare med en helt ny bostad, då får man ju oftast möjlighet till moderna standarder.

Pfaff

Aktiv medlem
Jag är på!
Men om 2021 Vätternrundan ställs in, blir det inte väldigt trångt då?

Richen

Medlem
Precis, om nu Vätternrundan 2021 ställs in och blir en "Hemmavätternrunda", som man givetvis inte anmäler sig till. Betyder då att man måste ta någon annans soffa för att så att säga slippa att inte köra den "hemma" ? :-)

Herrcykel

Aktiv medlem
Om vi blir väldigt många och det blir trångt i soffan så kan man väl sitta på sin egolapp? Ni andra kan få låna kompislappar att sitta på!

Berk

Aktiv medlem
Är det rummet som inte klarar mer? Man kan ju köpa ett nytt rum och flytta över delarna, men oftast är det både enklare och billigare med en helt ny bostad, då får man ju oftast möjlighet till moderna standarder.
Rummet skulle kunna klara mer om jag prioriterar icke-cykling. Men jag kan väl fortfarande cykla stig, långt från Vättern, då och då i 2021.
Förresten föredrar jag klassiska rum framför nya, så tror inte jag ska ha tillgång till modernare standarder inom kort.

Pfaff

Aktiv medlem
Rummet skulle kunna klara mer om jag prioriterar icke-cykling. Men jag kan väl fortfarande cykla stig, långt från Vättern, då och då i 2021.
Förresten föredrar jag klassiska rum framför nya, så tror inte jag ska ha tillgång till modernare standarder inom kort.
Innebär detta att du inte tänka cykla Inte Cykelvasan?

Pugilism

Aktiv medlem
Sist jag hade cykeln i soffan fick jag skäll... så nu är den endast till för ickecykling. Inte enbart inte vätternrundan utan all typ av inte cykling.

fhloston

Aktiv medlem
Sist jag hade cykeln i soffan fick jag skäll... så nu är den endast till för ickecykling. Inte enbart inte vätternrundan utan all typ av inte cykling.
Menar du att du inte har olika soffor för olika typer av icke-cykling?
Det kanske går, men det optimala är ju soffor som är gjorda för ändamålet. Tänk dig att inte cykla runt Vättern i en DH-soffa.

pocarlsson80

Aktiv medlem
Jag ställer upp alla dagar i veckan
Det kan ju vara lite tråkigt att bara nöta på ensam hemma i soffan...
Så en ide som föreslagits tidigare är ju att samlas ett gäng i någon soffa så turas man om att dra, man måste ju hjälpa varandra! 😉

Senast ändrad:

Berk

Aktiv medlem
Jag ställer upp alla dagar i veckan
Det kan ju vara lite tråkigt att bara nöta på ensam hemma i soffan...
Så en ide som föreslagits tidigare är ju att samlas ett gäng i någon soffa så turas man om att dra, man måste ju hjälpa varandra! 😉
Men måste dock följa rekommendationerna! Tror att en 12-delat sofa inte är så dåligt i så fall.

Stol3n_Identity

Aktiv medlem
Jag vill för första gången i livet inte cykla Vätternrundan, har ni några tips? Vilken typ av soffa är bäst för ändamålet?

Hasse#7

Aktiv medlem
Jag har funderat på en hybridlösning. Ta det lugnt och soffa. Tänkte kalla den softa. Perfekt för icke-vättern.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
egentligen är det ingen runda då man inte kommer till samma plats, är ju flera meter emellan start och mål. Vätternturen borde det heta...

ooms

Aktiv medlem
egentligen är det ingen runda då man inte kommer till samma plats, är ju flera meter emellan start och mål. Vätternturen borde det heta...
Ja, det var bättre förr när det var överlapp på ett par kilometer! Då blev det en dryg runda, nu är det som du säger inte ens en runda.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer