Intervallträning för warcraft-generationen

bonbon

Aktiv medlem
Gjorde ett litet test idag och byggde den här videon:
Min hårddisk blev rätt kränkt :)

Fick idén från den här videon som är lite fräsigare:
Men det är ju roligare att göra det själv.

Man får 10 experience points om man gissar var videon är tagen.

fredrikw

Aktiv medlem
de där lutningsvärdena såg inte riktigt rätt ut, det såg inte riktigt ut som 8% direkt... eller -13% vid vändpunkten.

snyggt annars, använde du någon speciell programvara för att sätta ihop allt, eller handjagade du?

bonbon

Aktiv medlem
Nej lutningen är rätt off, men det är ju irrelevant när det är en grön animerad pil bredvid dem :)

Backen lutar drygt 3%. Lutningen är ännu rätt naivistisk implementerad - kolla x och y 10m före och efter nuvarande position, utan utjämning. Så det är felkällor från både x (gps) och y (altimeter).

Det är en snurra jag skrev i Java som läser in TCX och ritar overlayen på jpg-filer med löpnummer.
VirtualDub på Windows är perfekt till att splitta video till bild-sekvens och tillbaka igen.

bonbon

Aktiv medlem
Det är såklart rätt Vic. Har tyvärr inte implementerat nåra priser än i World of Intervallcraft :(

JT

Ny medlem
Hur synkar du gps:en med filmen? Trycker du typ ett startvarv på gps:en när du startar kameran eller är det tidskod på filmen?

bonbon

Aktiv medlem
Försökte starta gps och varv samtidigt i den här, tydligen fumlade jag lite för jag fick ändå justera starttid några sekunder manuellt.

Kameran kan ge tidkod på sparade filerna men man måste ställa klockan efter varje batteribyte så det har jag inte använt.

42Hz

Aktiv medlem
Ser fram emot mer data som G-mätare, kroppstemperatur, syreupptagning, blodvärden, kolersterol, mm, mm... ;)

JT

Ny medlem
Du kan ju filma klockan på GPS:en en gång i början så kan du använda det som synkpunkt. Borde ju gå att få väldigt exakt om du får fokus på siffrorna på displayen bara.

Sen vill vi även se effekten... ;-)

moody

Aktiv medlem
Hehe. Shysst rulle.
Så det är filmer av denna karaktär du knopar ihop istf att cykla med oss:)

Min egen film blir lättare att "overlaya"
Statiskt. 25km/h och 180bpm.

/E

Senast redigerad av en moderator:

bonbon

Aktiv medlem
JT smart, ska testa det.
Och ja, det bakomliggande motivet till tråden är förstås att jag tar emot donationer för effektmätare.

Moody: Ja jag har dåligt samvete. Rub it in bara :)

Topp