Invändningar mot Hope Tech DH

Tomcaten

Aktiv medlem
Har någon nånsin haft invändningar mot dessa feta hjul som ja ännu inte lyckats mosa?

Min andra spank-fälg(dh) är färdig och DT350 navet som den ena fälgen satt på förbrukades med till raka vägen tillbaka till Schweiz för komplett service.

Den sista uppsättningen spank/dt350 kommer att bytas ut mot (rubrik)-framhjul och förhoppningsvis blir det de sista märken produkter som jag går igenom.

Tomcaten

Aktiv medlem
Naven har åtminstone fungerat bättre för mig än DT´s och jag tror att flera rekommenderar Dt än Hope.

WSB

Medlem
Hopes nav är grymma men deras fälgar är mjuka..

Grym kombination är Hopenav + DT EX511

Senast ändrad:

Tomcaten

Aktiv medlem
Det är fel tycker jag. Dt fantasterna får vika sig, min meck fick aldrig loss ratchet-ringen så vi kunde aldrig byta lagrena.

D i U

Aktiv medlem
marr sa:
Tomcaten sa:
Naven har åtminstone fungerat bättre för mig än DT´s och jag tror att flera rekommenderar Dt än Hope.
Många här är ganska anti mot hopenav.
Förstår inte varför, hope naven rullar felfritt mil efter mil och särskilt dyra e dom inte heller. Varenda detalj finns som reservdel också. Det enda enligt mig är att jag själv börjar tröttna på ljudet.

eh

Ny medlem
Jag kör på Hope tech dh och det enda som hänt på en och en halv säsong är att en eker gått av. Men det skickar hope med några i reserv.
Bucklor har jag klarat mig utan vad jag sett. Tror utifrån det och vad jag läste innan jag köpte dem att fälgarna är hyggligt starka. Men rätt så tunga.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer