Nu, tillbaka och återhämtad efter NICK-spåret på SS utan spikskor (åtminstone halva på SS, mer om det nedan!).
Det blev en toppendag, även om SS inte var det optimala i snön (den onda snön stjäl all kraft från pedalerna)
Jag hade gärna haft en annan utväxling idag, mina färdkamrater (oxr och Malina) fick ganska ofta vänta in mig när jag fick slut på pedalkraft.
Jag höll faktiskt på att hosta ur mig lungorna vid några tillfällen, massor med kalluft och mina luftrör är ingen bra kombination.
Lyckligtvis ville oxr prova att åka SS, så vi bytte så jag fick köra hans Specialized medans han såg til att min cykel drabbades av "Walterssons Disease"* vid ett misslyckat logjump. Eftersom min hoj pajade när inte jag satt på den var jag moraliskt förpiliktigad att fortsätta att hoja på oxr´s, så resten av turen förflöt mycket trevligt på en behaglig Enduro med hur många växlar som helst.
Toppenväder, trevligt sällskap och en skön förmiddag.
* Walterssons disease, i folkmun kallad "Knäckt bakväxelöra", drabbar förträdesvis XTR-utrustade cyklar, men kan även i sällsynta fall angripa kedjespännare som är monterade på det maskformiga bihanget där bakväxelörat normalt är placerat. W. leder ofta till lång konvalescens och dyra räkningar, men kan då det drabbar patienter som är FerroCromium-vaccinerade vara av lindrigt förlopp, och botas med en enkel naprapatisk behandling.