It is going down, World's finest dh. Rösta!

skier

Aktiv medlem
Gustav fick min röst också även om jag tyckte att ett frihjul i vevpartiet var en riktigt cool lösning. Jag tyckte de silverfärgade pedalerna på Kapfingers hoj störde helhetsintrycket lite, å andra sidan ser Gustavs sadel sned ut i förhållande till linjerna på överröret, men annars är den grymt stilren tycker jag.

Bengt-re

Aktiv medlem
Gustav fick min röst också även om jag tyckte att ett frihjul i vevpartiet var en riktigt cool lösning. Jag tyckte de silverfärgade pedalerna på Kapfingers hoj störde helhetsintrycket lite, å andra sidan ser Gustavs sadel sned ut i förhållande till linjerna på överröret, men annars är den grymt stilren tycker jag.
Två väldigt balla cyklar. Gustavs är visuellt mer lockande i mina ögon.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Frihjul i vevpartiet hade jag väldigt gärna provat. Tror det kan bli en av de stora grejerna framöver i DH/enduro.
Gäller att nån som DT swiss ger sig på det så de inte tappar mark, annars kommer det nog ta tid.

Valhalla_

Aktiv medlem
Gustavs hoj är väldigt mycket snyggare.

Den andra var för spretig i designen. Och jag tror inte man vill ha kedjan snurrandes hela tiden, dessutom utan clutch. Recipe for disaster, riktig skitlösning i mina ögon, även om det är lite coolt. Kan bara inte bli bra och driftsäkert.

Bengt-re

Aktiv medlem
Gustavs hoj är väldigt mycket snyggare.

Den andra var för spretig i designen. Och jag tror inte man vill ha kedjan snurrandes hela tiden, dessutom utan clutch. Recipe for disaster, riktig skitlösning i mina ögon, även om det är lite coolt. Kan bara inte bli bra och driftsäkert.
Jag kan bara hålla med till 125%

moros

Aktiv medlem
Gustav ligger 20 röster back. In och rösta. Viktigare än presidentvalet!

(och ja hans hoj är snäppet tuffare)

Senast ändrad:

Makten

Aktiv medlem
Vad hände med den gröna Scotten med blankpolerad alu-hårdvara? Den var ju enormt mycket snyggare än den där, tycker jag. :oops:

Cyklist

Aktiv medlem
Tack för intresset och rösterna! Det är verkligen helt sjukt tight, efter nästan 10000 röster så skiljer det fortfarande bara 60 röster mellan oss. 😬

Kul med så olika stuk på cyklarna trots att så stora grejor som dämparna är av samma modell.
Angående lösningen med frihjulet på Cornelius hoj så hade det helt klart varit intressant att testa. Nu är kanske det bara ett problem i ren racing men frågan är hur många watt den konstant gående kedjan stjäl från rullet så att säga.

Vad hände med den gröna Scotten med blankpolerad alu-hårdvara? Den var ju enormt mycket snyggare än den där, tycker jag. :oops:
Den är redo att presenteras i ny tappning, nu med ännu mer blankpolerat och lackerad i kopparmetallic istället. Måste bara styra upp foton!

Plush

Moderator
Forumvärd
Givet att Gustav fick min röst.
Av flera anledningar...

Stilpolisen i mig noterade att G monterat däcken lika... Vs C som slarvat med det...
Små och kanske oviktiga detaljer men på en cykel i denna nivån så är detaljerna det som avgör.

Berk

Aktiv medlem
Stilpolisen i mig noterade att G monterat däcken lika... Vs C som slarvat med det...
Små och kanske oviktiga detaljer men på en cykel i denna nivån så är detaljerna det som avgör.
Menar du att "Schwalbe" loggan inte är i samma position på fälgen fram och bak? Tror att det berör på slarvigt montering av loggor hos Schwalbe, nedre loggor är har motsätta problem (och Gustavs däck har samma problem). Det får man bara rätt när man köper flera däck till man hittar ett par dom är rätt. Men kanske ska man förvänta sig det på den här nivån?

Plush

Moderator
Forumvärd
Menar du att "Schwalbe" loggan inte är i samma position på fälgen fram och bak? Tror att det berör på slarvigt montering av loggor hos Schwalbe, nedre loggor är har motsätta problem (och Gustavs däck har samma problem). Det får man bara rätt när man köper flera däck till man hittar ett par dom är rätt. Men kanske ska man förvänta sig det på den här nivån?
Till saken hör att C har lika däck F/R medan G har olika. En del av förklaringen till skillnaden på G's däck.

Jensen

Aktiv medlem
Frihjul i vevpartiet hade jag väldigt gärna provat. Tror det kan bli en av de stora grejerna framöver i DH/enduro.
Gäller att nån som DT swiss ger sig på det så de inte tappar mark, annars kommer det nog ta tid.
han är ju inte först med den grejen. Finns ju redan att köpa. Men som du säger kanske det kommer krävas någon större för att det ska slå

unsuspected

Aktiv medlem
Haha genuint nyfiken på en vidareutveckling på det där! 😂
Inte en enda rosa del eller glitter. Vafan liksom. Jag vill ha fjäderboa och leopardmönster! Bättre kan ni än att vara tyskt konservativa.
Var inte oroliga, jag och min gris löser det till nästnästa säsong. Fetast i liftkön vinner.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer