Jag är så jävla bra, eller? (kan man lite på Garmin 1030?)

triple

Medlem
Jag är så jävla bra, eller? (kan man lite på Garmin 1030?)
Oftast har jag inte båda i max, men rätt ofta är Aerobisk TE på "överdriven träning". (nu tränar jag mer Aerobisk så det är inte konstigt att den är högre, men max??)
...och rätt ofta får jag upp att jag skall vila i tre-fyra dagar, men jag vilar sällan så länge!
jag har haft den i nästan två månader och typ en gång när jag tog det extremlungt fick jag normal träning...!
Ni andra som har 1030 vad får ni?

och en andra fråga: varför skall man inte träna för mycket, vad skulle kunna gå dåligt? Visst, jag skulle kunna rasa i vikt eller inte orka prestera under nästa pass, men så är det ju inte för mig!
 

Bilagor

  • 28782815_10155344843493354_537889905934015818_n.jpg
    28782815_10155344843493354_537889905934015818_n.jpg
    60.8 KB · Besök: 26

Jocke77

Aktiv medlem
Jag är så jävla bra, eller? (kan man lite på Garmin 1030?)
Låter som att de värden du matat in i GPS:en är för dåliga i förhållande till verkligheten.

Normalt sett så kan folk som arbetar och har familj inte träna för mycket men väldigt ofta så vilar de för lite, eller har för dålig återhämtning i förhållande till det de tränar. Finns massor med negativa saker med det men den mest primära är att det ofta leder till att man blir sjuk och inte kan träna, vilket i sin tur leder till stagnation i prestationsförmåga. Är det oviktigt om man inte utvecklas och får avbrott i träningen pga av sjukdom så är det ju bara att mata på för allt vad tygen håller när man väl är frisk :-)
 

Mini_me

Aktiv medlem
Jag är så jävla bra, eller? (kan man lite på Garmin 1030?)
Jocke77 sa:
Låter som att de värden du matat in i GPS:en är för dåliga i förhållande till verkligheten.

Normalt sett så kan folk som arbetar och har familj inte träna för mycket men väldigt ofta så vilar de för lite, eller har för dålig återhämtning i förhållande till det de tränar. Finns massor med negativa saker med det men den mest primära är att det ofta leder till att man blir sjuk och inte kan träna, vilket i sin tur leder till stagnation i prestationsförmåga. Är det oviktigt om man inte utvecklas och får avbrott i träningen pga av sjukdom så är det ju bara att mata på för allt vad tygen håller när man väl är frisk :-)

Vilken bra sammanfattning :)
 

NLC

Aktiv medlem
Jag är så jävla bra, eller? (kan man lite på Garmin 1030?)
HåkanC sa:
/Håkan
(Som fick rekommendation på 34 timmars återhämtn efter dagens cykling)

Ha! Jag har fått 3.5 dygn rekommenderad återhämtning från min 920xt efter en timmes löpning... Bara för att jag ett tag loggat all cykling med en annan (Garmin) GPS.
 

andrewmtb

Ny medlem
Jag är så jävla bra, eller? (kan man lite på Garmin 1030?)
Jag har också fått 5.0 2ggr.

Igår fick jag 4.6, Brukar ligga runt 170 i snittpuls och upp mot 201 i maxpuls.
Är det därför kanske?

Har 28timmar kvar ifrån träningen igår :-)

Edit : en 735xt har jag
 
Senast ändrad:

eketjall

Ny medlem
Jag är så jävla bra, eller? (kan man lite på Garmin 1030?)
Se till att mata in korrekt maxpuls för den aktivitet (hår att ha olika för löpning och cykel iaf) du utför så lär det bli lite bättre.

Återhämtningstiden är tid till nästa HÅRDA träningspass och betyder inte att man ska ligga på soffan i x timmar.
 

NickPick

Aktiv medlem
Jag är så jävla bra, eller? (kan man lite på Garmin 1030?)
eketjall sa:
Se till att mata in korrekt maxpuls för den aktivitet (hår att ha olika för löpning och cykel iaf) du utför så lär det bli lite bättre.

Återhämtningstiden är tid till nästa HÅRDA träningspass och betyder inte att man ska ligga på soffan i x timmar.

Rätt maxpuls är viktigt. Får typ 3.5 dygn återhämtning väldigt sällan. Kortare pass med mycket zon 5...
 
Topp