Jag läste happy som en bok.....

Hasse#7

Aktiv medlem
Jag har svårt att hitta tillbaka till känslan av att läsa Happy som en bok. Har aldrig haft svårt för att svepa forumet och veta vad jag är intresserad av och var jag skrev sist. Har aldrig någonsin prenumererat på en tråd och inbillar mig att mina +12000 inlägg inte varit helt slumpmässiga. Min fråga är om vi/några kan sammanställa alla knep som gör det så likt förra versionen som möjligt utan att andra förlorar funktionalitet och finess. Hjälp mig skapa en personlig griffeltavla eller runsten. Jag kan inte med det här upplägget som påkallar uppmärksamhet från alla håll. Jag blir trött och okoncentrerad. Kanske är det någon mer som är som jag?

42Hz

Aktiv medlem
Jag har svårt att hitta tillbaka till känslan av att läsa Happy som en bok. Har aldrig haft svårt för att svepa forumet och veta vad jag är intresserad av och var jag skrev sist. Har aldrig någonsin prenumererat på en tråd och inbillar mig att mina +12000 inlägg inte varit helt slumpmässiga. Min fråga är om vi/några kan sammanställa alla knep som gör det så likt förra versionen som möjligt utan att andra förlorar funktionalitet och finess. Hjälp mig skapa en personlig griffeltavla eller runsten. Jag kan inte med det här upplägget som påkallar uppmärksamhet från alla håll. Jag blir trött och okoncentrerad. Kanske är det någon mer som är som jag?
Man får nog ge det lite tid, men tips är ju alltid välkomna! :)

Det var som varje gång Swedbank "uppdaterade" internetbanken, det blev sämre för varje ny version, vem det blev bättre för vet jag inte. Där "vande" jag mig aldrig vid försämringarna, tyvärr...

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Största orsaken här var nog att senaste gången Phorum (som vi körde innan) fick en uppdatering var 2014.. och även innan dess var det mycket glest. Man måste uppdatera allt runtomkring och med nya PHP-versioner osv så blir det allt klurigare att få det att fungera.

Hasse#7

Aktiv medlem
Jag är jämnårig med Ötzi. Ifall någon undrar varför jag startar en sån här tråd så beror det på det. Dock unnar jag alla andra att tillgodogöra sig alla uppgraderingar jag inte behöver.

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Alltid ovant i början. Även ett byte av font kan göra mig tokig inledningsvis! På det stora hela så tror jag det här blir kanon, bara man ger det lite tid. :)

Så förutsägbara vi människor är ändå. ;) Ingen högoddsare direkt att det skulle bli massa tjut och gnäll! En del kan visst inte ens se på forumet utan att må illa? Måste vara jobbigt att leva. Ett tips till er som får fysiska symtom av en ny formdesign är ju att spendera lite mer tid utanför Happyride och få lite andra (och kanske nya?) intryck och erfarenheter.

n3wton

Medlem
Alltid ovant i början. Även ett byte av font kan göra mig tokig inledningsvis! På det stora hela så tror jag det här blir kanon, bara man ger det lite tid. :)

Så förutsägbara vi människor är ändå. ;) Ingen högoddsare direkt att det skulle bli massa tjut och gnäll! En del kan visst inte ens se på forumet utan att må illa? Måste vara jobbigt att leva. Ett tips till er som får fysiska symtom av en ny formdesign är ju att spendera lite mer tid utanför Happyride och få lite andra (och kanske nya?) intryck och erfarenheter.
Kan ju också vara lite skillnad för den som varit läsare av forumet i ett tiotal år och någon som snart varit medlem i snart ett år.

Jag upplever också ett visst motstånd mot det nya. Det gamla var ju så genialt enkelt. Förmodligen går den känslan över snart. Kämpa!

storfiskarn

Aktiv medlem
För mig va det samma sak när happymtb blev till happyride, tog ett tag för mig att vänja mig.
Blir nog bra det här oxå skulle jag tro.

Stooor skillnad mot när jag spenderade tid på happy 2004 o ett gäng år framåt.

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Kan ju också vara lite skillnad för den som varit läsare av forumet i ett tiotal år och någon som snart varit medlem i snart ett år.

Jag upplever också ett visst motstånd mot det nya. Det gamla var ju så genialt enkelt. Förmodligen går den känslan över snart. Kämpa!
Nu är det ju inget nytt fenomen att saker förändras, vare sig det gäller Internet eller livet... Finns ju saker UTANFÖR Happyride, tro det eller ej...

Hasse#7

Aktiv medlem

Tack för input, lite dryg men, men.... Jag läser på en hel del forum för att jag ibland vill och ibland måste. Happy har alltid varit unikt i sin utformning och lätt att läsa. Jag läser av text som bilder och har ytterst lite behov av kategorier och hjälpmedel. Det som händer för mig är att bilden störs nu. En stor textmassa är inget problem. Jag har sett andras stavfel och särskrivningar innan jag läst texten. Jag tror jag är lite annorlunda och hjälpen eller layouten andra uppskattar passar inte just mig. Skulle aldrig använda stöd i Word tex och använder ogärna linjerat eller rutat papper när jag skriver för hand. Det finns säkert någon mer bokstavskombination än OCD för detta.

n3wton

Medlem
Nu är det ju inget nytt fenomen att saker förändras, vare sig det gäller Internet eller livet... Finns ju saker UTANFÖR Happyride, tro det eller ej...
Jo, men det innebär ju inte att man måste tycka om det. Att insinuera att de som inte gillar nya utformningen helt och hållet inte har något liv utanför happy känns lite onödig och lite märklig.

Hasse#7

Aktiv medlem
Jag tar inte åt mig. Ser fram emot att läsa fler RR från jingleyschmidt än jag har skrivit. En bra grej med bildläsandet är att man kan skriva innan jobbet, skita i happy hela dagen och uppdatera sig var man skall komplettera när man är på väg hem.

Pfaff

Aktiv medlem
Sannolikt är det nåt fel på mig med, men jag ser ingen större skillnad mot förra versionen. Utom möjligen att trådtiteln saknas i inläggen.
Just ett tummenupp istf att citera o plusetta gillar jag.

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Jo, men det innebär ju inte att man måste tycka om det. Att insinuera att de som inte gillar nya utformningen helt och hållet inte har något liv utanför happy känns lite onödig och lite märklig.
Det är så tråkigt när folk är så jäkla ANTI; som om deras liv gått under, bara för att allt inte fortsätter vara EXAKT LIKADANT FÖR EVIGT. Ge det lite tid, testa alla funktioner, känn efter lite, och känns allt fortfarande piss och folk mår illa så kan man väl komma med lite konstruktiv feedback.

Och det jag skrev, Hasse#7, var inte riktat specifikt mot dig! Jag förstår MYCKET VÄL hur jobbigt det är med förändring. Jag minns en gång på en arbetsplats när vi skulle byta våningsplan. Hela arbetslaget skulle flytta en trappa upp till ett i princip likadant våningsplan och jag mådde dåligt över det i flera veckor innan. Varför vet jag knappt längre, men ett par år senare blev jag diagnostiserad med aspergers syndrom så det kanske hade något med saken att göra.

Hasse#7

Aktiv medlem
Det är så tråkigt när folk är så jäkla ANTI; som om deras liv gått under, bara för att allt inte fortsätter vara EXAKT LIKADANT FÖR EVIGT. Ge det lite tid, testa alla funktioner, känn efter lite, och känns allt fortfarande piss och folk mår illa så kan man väl komma med lite konstruktiv feedback.

Och det jag skrev, Hasse#7, var inte riktat specifikt mot dig! Jag förstår MYCKET VÄL hur jobbigt det är med förändring. Jag minns en gång på en arbetsplats när vi skulle byta våningsplan. Hela arbetslaget skulle flytta en trappa upp till ett i princip likadant våningsplan och jag mådde dåligt över det i flera veckor innan. Varför vet jag knappt längre, men ett par år senare blev jag diagnostiserad med aspergers syndrom så det kanske hade något med saken att göra.
Jag har ändrat rätt mycket inställningar nu bla enligt tips. Nu passar det mig bättre utan att det påverkar andra. Ser som sagt fram emot dina RR. Det räcker med, långcyklingar, MR, Gran Canaria, pendling, CV, DH, SSSM, Bromptontur, Avestarace, skidor och kajak samt lite till så vet jag att mitt liv är ovanligt fattigt. :)

42Hz

Aktiv medlem
Jag skiljer på förändringar och förbättringar. Förändringar är av ondo, förbättringar är av godo.
Ja, jag gillar när det blir smidigare eller enklare, men oftast görs det förändringar bara för ändrandets skull och funktionen kommer i andra hand. Som med många program som gjorts om till webbaserade applikationer, långsammare och omständligare, men så klart billigare och enklare för leverantören. Slutanvändarens upplevelse är sekundär...

Hasse#7

Aktiv medlem
Nu utan avatarer, signaturer, push och andra notifikation er fungerar det som jag vill ha det. En blick och jag vet positioner i listan samt vem som svarat senast. Mycket lagom för mig. Vill jag inte gå in så finns det inget som triggar det. Så som jag hade förut och med god översikt.

Bengt-re

Aktiv medlem
Nu utan avatarer, signaturer, push och andra notifikation er fungerar det som jag vill ha det. En blick och jag vet positioner i listan samt vem som svarat senast. Mycket lagom för mig. Vill jag inte gå in så finns det inget som triggar det. Så som jag hade förut och med god översikt.
Skönt att det löste sig. Det hade varit tråkigt om de hade ledsnat.

PKJoacim

Aktiv medlem
TACK! Jag är tydligen också en negativ gnällspik som retar gallfeber på vissa personer för jag tyckte att framsidan blev plottrig och svårläst med alla mångfärgade runda ploppar. Har gjort som du beskriver ovan här och nu blev det ju mycket enklare att läsa framsidan och välja trådar.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer