Jag skulle aldrig kunna cykla utan............

Dazux

Medlem
Tänkte att det kunde vara kul att se vad folk inte kunde cykla utan, och nu menar jag inte självklara saker som hjälm, skydd, och cykeln själv såklart!

Själv skulle jag aldrig kunna cykla utan min kära vattenflaska, och ett gott humör ^.^

Det jag alltid har med förutom kläder (inkl. hjälm och glasögon) och cykel är telefon (för nödsituationer), pump, en liten bit däck, slang, däckavtagare och ett multiverktyg.

Det är en fas bara. Sen kommer man över det och inser att cykelturen i sig är målet och bevis efteråt är helt oviktigt.
Jo, man cyklar ju inte för att logga utan för att cykla (och motionera och kanske njuta lite av naturen) - men att lägga mil till årstotalen eller kunna se snittfart på just den aktuella rundan är ändå viktigt. Tyvärr, kanske.

Kör du oftast naken?

Jo, man cyklar ju inte för att logga utan för att cykla (och motionera och kanske njuta lite av naturen) - men att lägga mil till årstotalen eller kunna se snittfart på just den aktuella rundan är ändå viktigt. Tyvärr, kanske.

Kör du oftast naken?
Att logga är att förta upplevelsen. Så ja jag kör oftast digitalt naken.

Att logga är att förta upplevelsen. Så ja jag kör oftast digitalt naken.

Kan förstå att det kan förstöra turen för många då man kanske lägger lite väl mycket tankeverksamhet åt data, segment osv.

Men jag loggar alltid dock inget jag tänker på under turen, tycker bara det är kul att se hur mycket jag cyklat under ett år samt att i efterhand kunna se vart jag har cyklat.

Det jag inte kan cykla utan är att jag måste vara sugen på att cykla, tvingar aldrig ut mig själv för att man ”måste”, det ska vara kul! ?

Exakt rätt kläder för tillfället. Jag utgår oftast inte från hemmet och har jag t ex inte fått med mig exakt de armvärmarna som varit bra just då så kör jag ibland hem istället.

Jag loggar alltid men tittar kanske på var tionde runda.

Fika. En av de viktigaste grejerna i livet.

45E3EC7B-3ABA-42B5-B5A9-0260539185AD.jpeg

Skogen. En av de viktigaste grejerna i livet.

B80CE8AF-49B6-4274-A7DE-BA936BE7E89B.jpeg

..gått på muggen innan!

Sen, vad gäller prylar så varierar det lite. Alltid däckavtagare, slang/förlimmad tub, pump. Cykeldator och mobil. Jag har nästan alltid kamera med mig också, numera en liten Sony RX100 MkVII. Någon snacks. Alltid vadderade bibs.
Har ofta en Garmin inreach också, mobiltäckningen är sådär på vissa ställen.
Vinter, alltid en dunjacka med, förstärkningsvantar och en varm mössa. Sommar, en regnjacka.
Men det beror på lite om det bara är en kortis på kända vägar eller om det är en längre sväng i områden med lite folk.

Kan förstå att det kan förstöra turen för många då man kanske lägger lite väl mycket tankeverksamhet åt data, segment osv.

Men jag loggar alltid dock inget jag tänker på under turen, tycker bara det är kul att se hur mycket jag cyklat under ett år samt att i efterhand kunna se vart jag har cyklat.

Det jag inte kan cykla utan är att jag måste vara sugen på att cykla, tvingar aldrig ut mig själv för att man ”måste”, det ska vara kul! ?
Alltså för vissa förstör det uppenbarligen, de blir konstiga och verkar glömma allt annat.

Jag är i andra änden av skalan. Jag bryr mig helt enkelt inte så mycket. Allt annat på cykelturen är viktigare. Vad jag ska med en logg till vet jag inte. Utöver på ställen där jag hittar dåligt och kan tänka mig att vilja ha ett spår att följa nästa gång.

– Redigt med mat ~1 timme innan tur.
– Bra glajjer så man slipper få pinnar i ögonen, fartvindstårar och ont i skann av vasst ljus.
– Grova grepp så man slipper valkar och skavsår i händerna.
– Tunn mössa eller pannband (även på sommaren) för att slippa svett som rinner ner i ansiktet.

Klart det GÅR att cykla utan ovanstående, men det accepteras bara i nödfall.

Då jag bor ett stenkast från stigen cyklar jag ganska ofta utan att ha med mig något särskilt cykelrelaterat. Men jag har alltid med mig telefon i ena fickan (ifall något skulle hända) och en klassisk näsduk i den andra.

..gått på muggen innan!

Sen, vad gäller prylar så varierar det lite. Alltid däckavtagare, slang/förlimmad tub, pump. Cykeldator och mobil. Jag har nästan alltid kamera med mig också, numera en liten Sony RX100 MkVII. Någon snacks. Alltid vadderade bibs.
Har ofta en Garmin inreach också, mobiltäckningen är sådär på vissa ställen.
Vinter, alltid en dunjacka med, förstärkningsvantar och en varm mössa. Sommar, en regnjacka.
Men det beror på lite om det bara är en kortis på kända vägar eller om det är en längre sväng i områden med lite folk.
Är du nöjd med din Sony RX100?

Ryggsäck, med ryggskydd. Det är ju helt galet att det börjar bli norm vid utförsåkning men inte på MTB...

Hjälmen, mobilen (nödsamtal samt logga så jag efteråt kan kolla var jag har varit om jag utforskar nytt) och plattisdojorna.

Beroende på tänkt svårighetsgrad och sträcka så kan knäskydd, regnjacka, punkafix, Gopro och snacks tillkomma men tycker ändå man löser det mesta i jeans och vindjacka.

Tillbaka
Topp