Insectosaurus
Medlem
Jag vill kunna ta med mig min cykel på vagnen
Tycker det är nonsens att man inte får ta med sig cykel sålänge man ger företräde till barnvagn. Snälla fixa det här åt mig folket.
Jag fick punka idag och var tvungen att gå med cykeln jättejättelångt över berg och öknen. hade varit najs att bara sätta sig på bussen.borgerligt plakatsosseri och på gränsen till bidragsfusk att ta upp plats på spånkan när en äger en hoj
Grattis, då har du nu lärt dig att ha med saker att byta slang/laga när du är ute på en längre sväng. 👍Jag fick punka idag och var tvungen att gå med cykeln jättejättelångt över berg och öknen. hade varit najs att bara sätta sig på bussen.
I fronten? Jag har sett UL-bussar med cykelhållare baktill (typ simpelt cykelställ där cykeln hängs upp). Vet inte om de nyare har det dock.åtminstone förra decenniet hade ul:s bussar som gick till exempelvis enköping cykelstativ i fronten. halv avgift om jag är korrekt informerad. att ta med brompton var gratis
Kul att den här råkade dyka upp.
Såg precis en kille med vikcykel bli avkastad med orden ”har du svårt att förstå eller?”.
Lite överdrivet kan man ju tycka… särskilt som jag känner folk som flyttat hela sitt bohag med spårvagn
Eller hur,Kul att den här råkade dyka upp.
Såg precis en kille med vikcykel bli avkastad med orden ”har du svårt att förstå eller?”.
Lite överdrivet kan man ju tycka… särskilt som jag känner folk som flyttat hela sitt bohag med spårvagn
Knappast, jag är övertygad om att man får åka med tom barnvagn på spårvagnen.Är inte barnvagnen man får ta med, det är barnet som råkar sitta i barnvagnen.
Spårvagnar vet jag ingenting om.Knappast, jag är övertygad om att man får åka med tom barnvagn på spårvagnen.
Nu vet jag inte vilket bolag som avses i ovan inlägg men Västtrafik skriver såhär på fråga om man får medföra cykel:Kul att den här råkade dyka upp.
kan säga de finns en viss kategori som utnyttjar gratisåkandet med barnvagn på buss i sthlm till max. vid två specifika hållplatser står de ett par vagnar ena platsen låsta bakom bullerplank nattetid där dessa plockas upp på morgonen drar ner sufletten så de inte syns vad som är i eller ja vad som inte är i ibland har de tagit steget längre o placerat dockor i vagnarna åker in till centrumet går runt hörnet låser vagnarna o går vidare, på eftermiddan hämtas vagnen tar buss tillbaka låser vagnarna o går vidare...I bussen i Stockholm är det ännu värre, där åker man gratis om man har med sig en barnvagn. När min son var yngre och vi tog bussen, utan barnvagn, var vagnutrymme ofta fylld med för många barnvagnar med flera barn som var äldre än min son. Jag misstänker att många tog med barnvagn för att åka gratis.
Jag skulle dock inte blir glad av cyklar i vagn. Kan posta lösningen från Trieste igen:
Visa bilaga 605923
Men det finns en anledning att den lösningen bara finns i en bergig stad: utan berg är det mycket trevligare att cykla än att sitta i en vagn.
Reagerade på detsamma. Västtrafik driver väl all kollektivtrafik i Göteborg, förutsatt att det var där det skedde?Nu vet jag inte vilket bolag som avses i ovan inlägg men Västtrafik skriver såhär på fråga om man får medföra cykel:
"I stadstrafiken kan du inte ta med cykeln på spårvagnen. Det är främst av säkerhetsskäl, men också på grund av platsbrist. En hopfälld minicykel, som du på egen hand kan bära, betraktas dock som bagage och får tas med utan kostnad."
Finns det spårvagnar på fler ställen menar ni? 😉Reagerade på detsamma. Västtrafik driver väl all kollektivtrafik i Göteborg, förutsatt att det var där det skedde?
Nä iofs, inga värda att nämna iaf.Finns det spårvagnar på fler ställen menar ni? 😉
Men två eller tre timmar då? Punka i Angered, hemmahörandes i Långedrag? 🙃Varför åka spårvagn när man har en cykel??? Eller varför åka spårvagn överhuvud taget? Jag traskar hellre 1 timme före jag sätter mig på en slemvagn.
Punka i Angered? Då har du värre problem...Men två eller tre timmar då? Punka i Angered, hemmahörandes i Långedrag? 🙃
Jag vet inte med er andra, men jag hade lagat punkan och cyklat vidare.Men två eller tre timmar då? Punka i Angered, hemmahörandes i Långedrag? 🙃
Fanns på prov på några SL-sträckor också för ett gäng år sedan. Åkte sträckan Ösmo-Muskö med cykel bakpå. Anledningen till att de körde den sträckan var att det är förbjudet att cykla i Muskötunneln.åtminstone förra decenniet hade ul:s bussar som gick till exempelvis enköping cykelstativ i fronten. halv avgift om jag är korrekt informerad. att ta med brompton var gratis
Idag var inget plogat, gatorna igenkorkade med bilar och bussar som satt fast och cykelbanorna hade tio centimeter kramsnö med fotspår i. Just idag kändes vagn faktiskt rätt bra, de gick som på räls.Varför åka spårvagn när man har en cykel??? Eller varför åka spårvagn överhuvud taget? Jag traskar hellre 1 timme före jag sätter mig på en slemvagn.
Stadsbussarna à la 16/60/52 etc är ju bara spårvagnar utan spår och mer trängsel. Expressbussarna påminner mer om längfärdsbussar, nice.Gick inte att åka spårvagn från Avenyn idag i varje fall (bor där i krokarna) p g a bomber o granater. Hur som helst cyklar jag nog oxå ogärna i stan överhuvudtaget.
Håller inte med om spårvagn > buss. Tycker precis tvärtom men man får väl tycka som man vill.
Bara stoppa hjulen i spåren och åka med!Hänka på spårvagnen då? Dom kunde haft stroppar i bakändan som man kan hålla i. Kan man tolka efter bandvagn i fjällen så borde väl detta vara en ypperlig lösning på trafikkaoset.![]()
Mer åksjuka på buss också, det är framförallt det som är utslagsgivande för mig.Stadsbussarna à la 16/60/52 etc är ju bara spårvagnar utan spår och mer trängsel. Expressbussarna påminner mer om längfärdsbussar, nice.
Själv tycker jag det är spännande att cykla GTA Göteborg, men just runt morgonrusningen kan det bli lite för spännande, i synnerhet i höjd med Brunnsparken.
På vilket sätt?Dom är farliga på ett helt annat sätt än barnvagnar.
Höjd, instabilitet, utstickande delar, större hjul tex. En barnvagn står still på ett helt annat sätt. Och folk med barnvagn är inte göteborgsfyllonPå vilket sätt?
jag har också hittat ett kryphål. konstigt att inte fler gör det.