Jenny Rissveds

Jenny Rissveds
Slutresultatet för året

Bilagor

• AF48E195-4982-4BE2-A168-AC8B903A2FC2.jpeg
    AF48E195-4982-4BE2-A168-AC8B903A2FC2.jpeg
    247 KB · Besök: 138

Supersonic

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Spännande men spretig säsong. I början på säsongen var Lecomte oövervinnlig, onåbar för de övriga, vann med flera minuter. Sedan försvann hon och helt andra cyklister tog över.

ylva

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Är det någon som upplever att det var ett lyft för Jenny att slippa vara regerande OS-mästare?
Ja jag upplever det hon verkar nöjdare utan titeln, det har hon har ju själv sagt. Men under XCOn i söndags blev hon ju istället benämnd som "former olympic champion" om jag inte minns fel, så tyvärr verkar hon inte komma undan det riktigt än..

Berk

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Ja jag upplever det hon verkar nöjdare utan titeln, det har hon har ju själv sagt. Men under XCOn i söndags blev hon ju istället benämnd som "former olympic champion" om jag inte minns fel, så tyvärr verkar hon inte komma undan det riktigt än..

Ja, hörde det också. Men hon verkar riktigt glad i året, det är viktigaste. Och hon kör också bra!

WSMC

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Ja det kan bli lite svårt att "bli av" med det epitetet.
Se bara på Bart Brentjens på Red Bull TV, han blir i princip alltid presenterad av Rob Warner som "first olympic champion", och det var 25 år sedan han vann.

jonte987

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Hon sa väl också att hon fick omvärdera det lite. Hon har väl också sagt att hon ville vinna os så det är nog en pågående process. Behöver hon skita i mästerskapen så räcker top tre i cuppen bra.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer