Jenny Rissveds

velman

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Kollade replay på RB. Jäklars, inte bra utför, utan även uppför dominerade hon totalt. Hur bra kan hon bli?
Bra = bara? 🙂

Ja det var ett kul lopp att se! Skönt också att de som är dominanta inte är det hela säsongen. Lecomte förra året och mcconnell i år. Hoppas det blir ett tätt lopp i morgon!

Samma sak på herrsidan. Kul att Schurter inte är ensam i topp längre. Det gör det roligare att se på tävlingarna.

Freddie L

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Kollade replay på RB. Jäklars, inte bra utför, utan även uppför dominerade hon totalt. Hur bra kan hon bli?
Jag tror hon typ kan vinna OS!

Skämt åsido så tycker jag damernas XC har varit underhållande de sista åren. Ingen som tokdominerat på länge, utan det kommer toppar och dalar i de flestas form. Jag tror också det är ett tecken på relativt ren sport,

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Vinna OS har hon ju redan bevisat att hon kan. Hela WC finns väl kvar.

Från det möjligen gå vidare mot lvg där det väl finns mer resurser, och press på cyklisterna. Det sista är hon nog inte alls ute efter.

gustavgo

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Svårt att jämföra. Dubbla VM-guld på lvg, bragdguldet, seger i diverse proffstävlingar inkl etapplopp, smäller rätt högt.
Räknar man även in herrarna är Gösta ohotad.
Emmas dubbla OS-silver och trippla VM medaljer står sig också rätt bra. Det är svårt att jämföra, olika sporter och sen har konkurrensen på damsidan nog ökat de senaste åren med mer pengar i sporten och fler som kan satsa på fulltid.

jonte987

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Synd med förkylningarna på en i övrigt mycket fin säsong.
Gissar att det gått med råge tillräckligt bra för att klämma ut tillräckligt för att hålla igång maskinen en säsong till. Teamet har gått bra också.

Njutförsåkare

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Tråkigt.
Men då hon såg OS-guld som en belastning, hur skulle hon se på en Världsmästar titel?
Jag ser hellre en inspirerad Jenny jaga världskuppen än en som brottas med pressen som kommer med regnbågen över magen.
Någon som vet, hört henne säga, om hon vill ha regnbågströjan?

Azog

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Tråkigt.
Men då hon såg OS-guld som en belastning, hur skulle hon se på en Världsmästar titel?
Jag ser hellre en inspirerad Jenny jaga världskuppen än en som brottas med pressen som kommer med regnbågen över magen.
Någon som vet, hört henne säga, om hon vill ha regnbågströjan?
Jag har inte hört något, men ståhejet och pressen från allmänheten lär vara betydligt värre efter ett os-guld än ett vm-guld i en publikmässigt liten idrott.

uandt

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Spännande! Banprofilen:
1662461892300.png

Topp