jingleyschmidt's Substance / Sentier Adventures

jingleyschmidt

Aktiv medlem
ja, vad exakt var löjligt med diskussionen? det är väl bara självklart att en försöker undvika att använda språk som nedvärderar kvinnor och raskt ändrar när nån påpekar att det slunkit sig in. och det var ju fint att du var så snabb att ändra till stancen. men nu är jag rädd att gubbarna på forumet tolkar fetstilsmarkeringen typ som "löjligt att man inte ens får säga subba i det här pk-feminazi-landet". och det vore väl trist?
Ja jag tyckte hela grejen var lite löjlig. Men det är det mycket som är. Men skit i det nu. Jag ”bytte namn” för att slippa gnäll och dålig stämning, men nu ska du lägga dig i HUR jag skriver ut namnet också?

freddag

Aktiv medlem
nu var det ju en ren språkfråga först. men nu när du tar upp den där gamla saken igen och skrev vad intentionen med fetstilningen är så måste jag ju säga att det är olämpligt med tanke på hur jag tror folk kommer tolka det. men det är ingen jättegrej. jag förslår fortfarande Stancen, som ett fartyg. M/S Stancen om den haft elmotor, S/V Stancen om den haft sådana där aerofälgar som tillverkarna hävdar har en segeleffekt vid sidvind.

Örjan Lax

Aktiv medlem
nä, inte cykeln i kursiv, det är inget fartygsnamn. inte en heller.
Du kanske trollar...
Men om inte: Nu är det så här, att kursiv stil inte används enbart för fartygsnamn. Det kan användas även när man vill betona och förstärka något. Dessutom bör man inleda varje ny mening med versal, alltså stor bokstav. 🧐 👀

Screenshot_20200718-074723.png

freddag

Aktiv medlem
troll och troll, men jag spelade eventuellt lite dum med det där sista eftersom det var så gubbigt med betoningen på ordet en. däremot är fel att betona och förstärka ordet cykeln med kursiv vid varje tillfälle ordet används, som du föreslog.

PKJoacim

Aktiv medlem
Användandet av kursiverad stil må vara lite luddigt och flummigt, men hur man inleder en mening, det är inte luddigt. Stor bokstav, grundläggande regel i grammatiken som man lär sig på lågstadiet. Och vi nu ska ifrågasätta språkbruk hos varandra.
För övrigt var det bra att TS förklarade varför hen skriver ut cykelnamnet med fetstil. Jag trodde som freddag att TS hade insett sitt misstag och ändrat namnet. Men med den här förklaringen sjönk TS ännu lägre i anseende hos mej.

freddag

Aktiv medlem
Vad trevligt ni har det i denna tråden.
ja, det är en av de trevligaste trådarna på forumet. helt ärlig, utan skryt och skrävel. fina bilder. en av de få trådarna som jag orkar läsa regelbundet. jag uppfattade aldrig den dåliga stämningen första gången jag skrev om namnändringen. när en går tillbaka och läser är det helt odramatiskt. visste inte att jag öppnade en "can of worms" när jag skulle fjanta mig lite om fetstil, kursiv och fartygsnamn. men är det nåt som är löjligt så är det att tycka att detta ska sänka eller höja någons anseende. jingley är ju en superhjälte på det här forumet och väldigt trevlig irl. själv är jag en elefant i en porslinsbutik.

jingleyschmidt

Aktiv medlem
ja, det är en av de trevligaste trådarna på forumet. helt ärlig, utan skryt och skrävel. fina bilder. en av de få trådarna som jag orkar läsa regelbundet. jag uppfattade aldrig den dåliga stämningen första gången jag skrev om namnändringen. när en går tillbaka och läser är det helt odramatiskt. visste inte att jag öppnade en "can of worms" när jag skulle fjanta mig lite om fetstil, kursiv och fartygsnamn. men är det nåt som är löjligt så är det att tycka att detta ska sänka eller höja någons anseende. jingley är ju en superhjälte på det här forumet och väldigt trevlig irl. själv är jag en elefant i en porslinsbutik.
Oj, tack! Du vet ju hur det är, jag (och du med kanske, det har vi pratat om :P), har lite svårt att tolka vad folk menar, allra helst online. Jag visste ärligt talat inte om du var allvarlig med fetstil/kursiv-posten, att det var något du störde dig på. eller om det var din humor. Jag, i sedvanlig ordning, gick igång på alla cylindrar för ibland förstår jag inte bättre. :P

Men nu är det överspelat! Jag har ju faktistk bytt namn på cykeln (om den nu ska ha ett namn :P), men jag måste få retas lite med folk också. Det är med glimten i ögat, även om det inte syns på Internet. ;)

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Blev en skön jäkla 22km-sväng runt Ensjön. Mycket stig och grus! FASIKEN vad jag älskar min gravel alltså. Det är något med känslan! Nu när jag etablerat det så kommer det definitivt bli hydrauliska bromsar på nästa gravel och eventuellt singelklinga. Har inte riktigt bestämt mig ännu. :P

Jag tog av touring-väskan igår. Det är något som knakar någonstans på styret när jag sätter lite tryck, så tänkte först utesluta väskan. Det var inte den, så får kolla vidare. Däremot så funderar jag starkt på att gå tillbaka till ryggsäck igen för det var så jävla najs att slippa ha något på styret som hoppar och far och låter. :P Kändes som att cykeln blev skönare och lättare att fara runt med. Vi får se hur det blir framledes, men jag börjar inse att det är svårt att hitta ett sätt som är perfekt för precis ALLA scenarion, heh.

Älskar även porträttfunktionen på nya iPhone 11. Så himla fint fotot blev här nedan (om jag får säga det själv). :P

2020-07-18_1.JPG

2020-07-18_2.JPG

HåkanC

Aktiv medlem
Jag tog av touring-väskan igår. Det är något som knakar någonstans på styret när jag sätter lite tryck, så tänkte först utesluta väskan. Det var inte den, så får kolla vidare. Däremot så funderar jag starkt på att gå tillbaka till ryggsäck igen för det var så jävla najs att slippa ha något på styret som hoppar och far och låter.
Det finns en sedan mååånga år beprövad och välfungerande metod för att använda framväskor.
En metod som även gör att det går transportera en hel del last utan särskild negativ påverkan

En stabil frampakethållare

En decaleur (styrhållare för överdelen av väskan)

Och en lämplig väska

Allt detta och mkt mer hittar du här.

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Det finns en sedan mååånga år beprövad och välfungerande metod för att använda framväskor.
En metod som även gör att det går transportera en hel del last utan särskild negativ påverkan
Tack! Den jag har ser ut såhär. Och den fungerar ju bra, men när man cyklar i skogen så är det inte helt optimalt ändå, i alla fall inte om man vill köra på lite. :D Jag har dessutom inget hål i gaffelkronan eller på gaffelbenen, så vet inte om det går att sätta dit en pakethållare fram utan massa krångel. :(
red-cycling-products-front-loader-i-schwarz-4.jpg

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Tog bort styrstammen och tittade till det lite. Gjorde rent, smörjde upp skruvar och styrstam, drog rätt Nm och tog en kort testtur. LJUDET ÄR BORTA! Tack och lov. :D

Och skorna, Revolution sneakers från Stadium, som jag rekommenderade för ett tag sen kan jag nog inte rekomendera längre. :P Nu har jag iofs använt skorna rätt flitigt, men det finns väl en anledning att man inte rekommenderar mjuk sula, allra helst inte om man har pedaler med någon form av pins. Skorna är dock kanon i övrigt och jag lär väl cykla vidare med dom ett tag till ändå.

2020-07-19_1.JPG

2020-07-19_2.JPG

kais01

Aktiv medlem
om du vill får du ett töntigt tips jingley:)

brukar laga skosulor med polyuretantätning. lagom greppig konsistens och står emot bra men förstås inte som en originalsula. ändå såpass bra att man kan spackla på däcksidor på mtb-däck där corden börjar titta fram.

här ser du ett par drygt tio år gamla adidas. lagningen är väl något år gammal.

sikaflex är originalet, finns i en massa färger, men brukar köpa biltema vindrutetätning. vill man ha vit eller grå säljs den som marintätning. se till att få rätt pip, den är fingängad.
.
9A09B658-3803-4945-BEC7-7A51B3CCBC06.jpeg

kais01

Aktiv medlem
även sulor på cykelskor kan behöva lagas på det här viset. särskilt är de utsatta för sprickor och delaminering kring spd-hålet.

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Blev en liten sväng idag. Jag drog först ut själv men nästan så fort jag kom ut med cykeln så tappade jag all lust. Blåsigt och dant, inte jättevarmt, hade ingen plan. Jag cyklade bort till Klockaretorpet och drog upp till Kättsätter därifrån. Därefter skrev jag till Mikaela och fråga vad hon styrde med. Hon var i Vrinneviskogen, nästan vid Ensjövillorna, och plockade blåbär med sin hundkompis Bessie. Jag drog dit, sen gav vi oss av mot en tur runt Ensjön. Hon till fots och jag lite långsamt på cykeln brevid. Humöret vände och det blev en riktigt härlig dag med många timmar ute i naturen.

Klockade in totalt 34km. Mikaela måste gått närmare 30km till fots idag, jävligt starkt. Jag har aldrig gått så långt i hela mitt liv. Hunden höll också humöret uppe! Men jag har inte fått klappa den ännu, den är väldigt rädd. Förmodligen slagen av sina tidigare ägare eller något. Den kan äta lite godis ur min hand, men om jag sträcker mig för att klappa den så ryggar den tillbaka och går undan. :( Stackars! Så himla söt och snäll.

2020-07-22_2.JPG

2020-07-22_3.JPG

2020-07-22_1.JPG

2020-07-22_4.JPG

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Jag älskar ju att fota, och sen jag köpte cyklar så älskar jag att fota dom! Och så tycker jag det är himla mysigt med filter och redigering. Tänk att man kan göra ALLT med telefonen nu för tiden, till skillnad från förut när jag hade kamera, förde över till dator, använde Photoshop eller Lightroom för att få samma effekter som jag får bara genom att dra i några reglage på telefonen. Jävla mek bara för ett foto som jag ändå inte ska göra något särskilt med.

Länge leve smartphones och Instagram! :P

2020-07-23_1.JPG

2020-07-23_2.JPG

Bergets

Medlem
Tjenare gänget!
jag funderar på att köpa mig en Gravel bike igen efter att jag sålt min förra här om veckan :unsure:

efter en snabb googling hittade jag Vitus Substance V-2 Adventure Racercykel och tyckte att priset på knappt 11 000kr känns väldigt överkomligt

hur är geometrin på den? jag är ju 203cm lång och funderar således på XXL.
hur står Shimano Sora R3000 sig mot tiagra - är där någon skillnad mer än extra växlar?

eller bör man kolla på någon av de mer uppgraderade varianterna, eller finns där någon annan modell som också har bra value?

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Tjenare gänget!
jag funderar på att köpa mig en Gravel bike igen efter att jag sålt min förra här om veckan :unsure:

efter en snabb googling hittade jag Vitus Substance V-2 Adventure Racercykel och tyckte att priset på knappt 11 000kr känns väldigt överkomligt

hur är geometrin på den? jag är ju 203cm lång och funderar således på XXL.
hur står Shimano Sora R3000 sig mot tiagra - är där någon skillnad mer än extra växlar?

eller bör man kolla på någon av de mer uppgraderade varianterna, eller finns där någon annan modell som också har bra value?
Det är ju jagt som har en Vitus Substance V-2 och jag tycker den är rolig och bra! Däremot så kommer jag köpa mig något med hydrauliska bromsar och senare då jag itne är heeeelt bekväm med dom mekaniska som sitter på. Har du råd så gå upp ett steg och titta på VR-2 eller VRS-2. VR-2 verkar tyvärr vara slut i lager precis nyligen, VRS-2 finns ett fåtal kvar i XXL, samma med den jag har (V-2).

Jag är 181 och kör en Large, men har satt på en 50mm styrstam då jag inte är så smidig i kroppen + inte vill sitta så framåtlutad. :D XXL rekommenderas till 192-200cm cyklist, så jag antar att det är där du hamnar med dina 203cm.

Och angående växlar, jag vet inget om Tiagra, men Sora tycker jag duger utmärkt. GRX-modellen är väl nästa du bör kika på som är mer gjord för gravel bikes.

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Jingley, fick du tag på nåt sånt här till den där damcykeln?
Nae, det verkar ha runnit ut i sanden. Hon har inte pratat något mer om att hon vill göra något med cykeln så jag avvaktar tills hon är mer motiverad. :P Tack för tips dock!

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Idag blev det en 54km-sväng upp till Nedre Glottern först, sen vidare till Ågelsjön och igenom lite skogar och grusvägar för att slutligen besöka min far en repa. Satans jobbigt i dom regionerna, mycket jobbiga backar. Tittade på Strava och "Elevation Gain" var bara 552m, vilket inte är jättemycket mer än det brukar vara när jag är ute och cyklar. Märkligt, kändes verkligen som att jag inte gjorde annat än cyklade uppför. :P

Kom även till slutsatsen att, givet var jag bor, så kanske 2-delat är rätt väg att gå för mig ändå. Hade jag haft en singelklinga, som normalt sett är större på gravels än minsta klingan på Shimano Sora, så vettefan om jag hade orkat mig upp för ett par av dom här backarna. Lär väl kanske bli starkare i längden dock. Aja.

2020-07-25_1.JPG

2020-07-25_2.JPG

2020-07-25_3.JPG

2020-07-25_4.JPG

2020-07-25_5.JPG

2020-07-25_6.JPG

2020-07-25_7.JPG

wman

Aktiv medlem
Tycker tvådelat funkar kanon på gravel, tror inte jag kommer välja singelklinga när det är utslitet.

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Idag begav jag mig ut till @freddag's trakter för att cykla lite stig med Sentiern, men den bistra sanningen är att jag är för tjock. Jag är i för dålig fysisk form för att det ska vara roligt att cykla stig. Jag går mest och leder cykeln känns det som. Vad fan är poängen?! Dags att försöka ta tag i matmissbruket igen, gå ner ETT GÄNG kilon och sen kanske göra ett försök. När fan nu det blir. Så jävla tråkigt. Grejen är den att jag tror det finns en del styrka i mina ben och lår, men när man har alldeles för många överviktskilon så spelar det fan ingen roll. Tyvärr pratar vi inte bara 10kg här, utan en jävla massa mer. Knäna tar stryk med. Ja, argumenten för att ta tag i det igen finns ju i överflöd. Ändå ska det vara så jävla svårt. Usch.

2020-08-01_1.JPG

2020-08-01_2.JPG

2020-08-01_3.JPG

2020-08-01_4.JPG

jingleyschmidt

Aktiv medlem
En dag i April 2018 vaknar jag med en underlig smärta lång ner till vänster i magen. Det var en smärta jag aldrig riktigt känt av tidigare. Jag låter det vara under dagen, men besvären och symtomen blir värre så till den grad att jag cyklar upp till akuten. Efter en tids väntan får jag prata med en läkare som känner lite och ställer frågor. Han bedömer att jag kan gå hem och vila och fasta ett tag. Sagt och gjort. Dagen efter ringer dom från kirurgiska kliniken och vill att jag kommer in på en datortomografi. Läkaren hade konsulterat en kollega som tyckte det vore bra. Där visar det sig att jag har en täckt perforering på tarmen. Vidare tester visar att jag har en för hög CRP pga bukinfektion, så jag läggs in med antibiotika-dropp och fastar ett par dagar. Blodproverna efterföljande dagar visade en bra tillfriskning så jag blir utskriven.

Två månader senare, i Juni, vaknar jag, återigen, upp med en oerhörd smärta. Den här gången uppe till höger under revbenen. Smärtan tilltar under dagen och återigen cyklar jag upp till akuten. Det kläms och känns och man misstänker gallstensanfall. Får smärtstillande och skickas hem. Jag klarar mig faktiskt flera månader tills nästa episod, närmare bestämt till Februari 2019. Drar upp till akuten igen, får ytterligare ny smärtlindring och skickas hem. Det går över, men dröjer bara en vecka tills det var dags igen. Jag tar medicinen jag fick föregående vecka och försöker in i det sista slippa dra till akuten, men efter att ha tagit max rekommenderad dos under 24 timmar, utan att ha ätit eller sovit och haft konstant smärta, så drar jag upp till akuten igen. Får ny smärtlindring, en annan sort, och blir hemskickad.

Smärtan återkommer redan dagen efter. Jag spyr och hostar upp lite blod, så jag drar till akuten ÄNNU en gång. Nu som först rullar dom in ett ultraljud för att kika lite. Där visar det sig att jag har gallstenar. Blodprovet visar förhöjda inflammationsvärden och jag läggs in. Dagen efter diskuterar vi operation, och ytterligare en dag senare opereras min gallblåsa bort.

Operationen var krånglig och gallblåsan i betydligt sämre skick än man trott. Kronisk kolecystit, kallas det. Tyvärr inget vanligt gallstensanfall, alltså.

Mellan April 2018 och Februari 2019 gick jag ner runt 25-30kg. Då jag är kroniskt orolig för allt och lättstressad, så ändrade jag om min kost helt efter det som hände i April. Jag åt nästan ingenting. Min rädsla för att få problem med magen igen var så stark. Ångesten tilltog, jag var ofta sängliggande för jag kände mig sänkt, varm, stressad och orolig. Ville bara ligga i sängen och vila.

Mitt i allt det här så händer mycket i mitt privatliv också. Morfar blir sjukare och sjukare i sin alzheimer och demens (han gick sedermera bort i början på 2019). Jag älskade min morfar, han var verkligen världens finaste människa. En annan mycket nära släkting lider av mycket psykiska problem med upprepade självmordsförsök, akutbesök med allt va det innebär. Självfallet något som adderar till den ångest och stress jag redan känner. Detta är bara två av många sorgliga saker som hänt de senaste åren.

Till slut i Mars 2019 får jag något slags breakdown när jag pratar med min mamma i telefon. Orolig som hon blir ringer hon vårdcentralen och lyckas få en jourtid till en läkare direkt. Jag mådde så himla dåligt och visste inte vad jag skulle ta mig till själv. Man behöver sin kära mor ibland, trots att man är vuxen och borde klara sig själv. Väl hos läkaren berättar jag hur jag mått, hur mycket jag gått ner i vikt. Rubbet. Han var väldigt förstående, men fick mig på något magiskt sätt helt på andra tankar. Förklarade allt för mig på ett sätt som var oerhört lugnande. Vi kommer även överens om att jag ska börja äta antidepressiva i låg dos för att se om det har någon effekt, liksom ta bort lite av den ångest jag haft dagligen.

Tyvärr så fick den här läkaren mig att bli lite för lugn och trygg! Jag börjar nämligen smyga in lite annat i kosten, som jag tidigare lyckats hålla mig ifrån. Jag märker att jag inte dör, så jag fortsätter. Rätt som det är börjar kilona byggas på, matmissbruket och sockerberoendet är så gott som i full effekt och här är jag nu i Augusti 2020 och är tillbaka på ruta ett. Jag väger alldeles för mycket. Jag undrar vafan jag hade vägt om jag inte började cykla i April 2019. Hemska tanke!

Hur som helst så har det varit en jävla resa som ännu inte är över. Jag har länge känt att jag behöver mycket tid för mig själv, för återhämtning och allmänt bara ta det lugnt. Rent psykiskt orkar jag inte så mycket och har inte gjort på flera år nu. Jag snöar in på saker (cykling t.ex som ni märkt) och det fungerar hyfsat att fokusera och lägga energi på, men mycket annat blir eftersatt.

För några år sedan blev jag diagnostiserad med asperger och generaliserat ångestsyndrom, vilket förklarar så oerhört mycket. Många pusselbitar föll på plats under utredningens avslutande möte. Jag är glad att jag fick veta det dock. Jag förstår mig själv på ett helt annat sätt och är mycket mer förlåtande mot mig själv i vissa avseenden, även om jag konstant klankar ner på allt jag gör och aldrig tycker något jag gör är bra.

Men, nu är det dags att sakteliga försöka ta tag i vikten och hälsan igen. Jag kan inte ha det såhär. Jag vill ju må bättre både fysiskt och psykiskt. Planen är att inte gå ut så jävla hårt som jag gjort tidigare i livet. Det håller aldrig och leder bara till ännu mer besvikelser. Jag kommer försöka satsa på att äta mindre portioner, men inte nödvändigtvis supernyttigt jämt för då kommer det skita sig. Skippa att köpa hem glass, choklad och bröd (då äter jag tills det är slut, sen köper jag nytt och så fortsätter det. Så smart är jag). Ungefär så. Äta lite mer med måtta helt enkelt. Sen cykla förstås!

Ja, nu har ni fått en jävla privat inblick i mitt liv av någon anledning. Väldigt oklart varför jag skrev det här! Om nu någon mot förmodan ens orkade läsa igenom allt.

Senast ändrad:

Örjan Lax

Aktiv medlem
Tack för att du har modet att dela med dig. Mycket fint skrivet.

Har liknande erfarenheter (bortsett från magproblemet) under de senaste två åren, med båda föräldrarna bortgångna under kort tid, och mycket stress, sorg och daglig ångest efter detta. Är dessutom numera nykter alkoholist som har cyklingen till stor del som "medicin" för att motverka återfall, samt även hålla ångest och depression borta, eller åtminstone under kontroll. Och precis som för dig så har cykelnörderiet på Happy och cyklingen i allmänhet betytt och betyder fortsatt mycket för att dagligen sträva efter ett inre lugn och få dom där må bra-endorfinerna, som dock ständigt behöver förnyas.

Hoppas du håller igång även fortsättningsvis med cykling och annat som gör dig glad. 🙂

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Inatt fick jag ett ryck. Något behövde göras! Undrar vad grannarna trodde egentligen. Poppningen måste ha låtit som pistolskott! Men fan så bra det blev. OCH SNYGGT!

Ni som läst tråden vet ju att jag köpte Vittoria Mezcal 2.25-däck till min Frontier, samt ett rakt styre som jag sedermera kapade till 680mm. Inatt slängde jag på grejerna på min Sentier, i med gucka, poppade däck så det ekade i lägenheten, sen be till högre makter att det skulle bli bra och att jag skulle trivas på cykeln.

Mulen och tråkig dag idag, men jag jag var ju tvungen att testa nya uppsättningen så jag gav mig iväg på en liten testtur. Det råkade visst bli en 40km-repa. Det blev stig, grus och asfalt, både uppför och nedför, och jag måste att det blev tamefan KANON. Jag vet inte om det är nyhetens behag, inbillning, eller om det faktiskt gjorde cykeln mycket roligare. Men jag upplevde det som att den rullade mycket bättre, var mycket kvickare och jävligt mycket roligare. Till och med asfaltsvägen mellan Söderköping och Norrköping gick an utan att det kändes trögt. Lite mindre traktor, lite mer XC. Vitus Sentier XC-fierad.

Jag antar iofs förra årets trailcyklar är årets XC-cyklar, och förra årets XC-cyklar är årets dödsfällor. ;) Så nu kan man väl säga att jag har en modern XC-cykel! Och i sanningens namn så passar det nog terrängen jag cyklar i väldigt mycket bättre. Norrköping med omnejd är inget direkt downhill-mekka, med undantag för kanske Yxbacken som har något. Men generellt så är det ju mer XC-betonad cykling som sker här.

Hur som helst så känns det kanon. Vi får väl se om det fortsätter kännas så.

2020-08-02_1.JPG

2020-08-02_2.JPG

grief

Medlem
Har du avyttrat dina Frontier och Roadlite?

Jag gillar din tråd som fan, fina bilder och kloka tankar. I'm rooting for you!

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Har du avyttrat dina Frontier och Roadlite?

Jag gillar din tråd som fan, fina bilder och kloka tankar. I'm rooting for you!
Tack så jättemycket! :D Har packat ner cyklarna och transporterat dom till ett hemligt gömställe tills vidare! ;P Inte omöjligt att jag säljer Frontiern när jag orkar dock, men Roadliten kommer jag nog spara så länge jag har möjlighet! Jag är sällan nostalgisk eller sentimental av mig i den meningen, men den har en särskild plats i mitt hjärta. :P

jingleyschmidt

Aktiv medlem
MTB fyra dagar i rad! Jag som var på vippen att lägga ner verksamheten. Kanske säger en del om min psykiska, åtminstone emotionella, instabilitet. ;P

Tog tillbaka mina röda fina Ergon-handtag för dom är skönare (kör utan handskar), vinklade upp styret lite igen (ser det muppigt ut? äsch, varför ska en bry sig om det), för jag fick för mig att det också var skönare. Fick nämligen lite ont i underarm och hand efter att jag cyklade Kättsättersleden MTB igår. Den smärtan uppstod inte idag efter en 32km-tur genom skog, grus och asfalt hem.

Var nere hos freddag en repa och snacka lite skit. Han övertygade mig om att inte köpa en sån där elektronisk pump från Xiaomi, utan istället satsa på en Lezyne Sport Drive HV eller motsvarande! Han demonstrerade till och med effektiviteten i den handpumpen, så nu är jag såld!

Vidare så har jag nu inte ätit glass eller godis på tre (!!!) dagar, det har fan inte hänt på ett tag. :P MEN! Det borde jag inte ens skriva här för då blir besvikelsen och SKAMMEN så stor när det väl skiter sig och man sitter där med hela ansiktet fullt av OLW's dilldipp!

2020-08-04_1.JPG

2020-08-04_2.JPG

2020-08-03_1.JPG

xyz-saft

Aktiv medlem
Skoj att du hittat tillbaka till skogen med MTB. Styret ska du ju justera så det sitter bra för dig och gör att det är bekvämt, och det verkar du ju ha lyckats med.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer