Jungmarks cykel i GBG rensar ut

Kristoffer R

Aktiv medlem
Hej!

Jungmarks på Eklandagatan i Göteborg lägger ner, de skänker bort beg cyklar och rear resten ordentligt.

Grym fyndchans på framförallt delar och tillbehör.

Räkna med att det tar tid att gå igenom!

Akoa

Aktiv medlem
Var där för några år sedan. Go gubbe som inte ville sälja allt han hade. När jag frågade om en hjälm från 80-talet ville han inte sälja den. Inte konstigt den varit kvar i 30 år då :)

Det enda han ville sälja var någon treväxlad stålhoj. Allt annat han hade var skräp tyckte han.

Kristoffer R

Aktiv medlem
Jag köpte en racer.

Men Akoa har rätt det fanns packvis med "retrogrejer" en del som jag minns från när jag var barn vilket är 70-80 tal. :)

aahlborg

Aktiv medlem
Jag lämnade in en gammal ful-cykel på lagning där en gång. Efter att ha förklarat för mig vilken skitcykel jag hade lyckades jag övertala honom att jag faktiskt ville få bakhjulet lagat.

ol__

Aktiv medlem
Någon som vet något om tider etc? Värt att dra förbi på måndag, eller är allt vettigt borta nu?

Akoa

Aktiv medlem
eiskall skrev:
-------------------------------------------------------
> http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2187337-jungma
> rks-cykel-packar-ihop
>
> Original, sa ni?

Herregud ja. Han skulle ju sluta för tre år sedan också. Hans fru ville nämligen det. Skönt att han verkar ha så bra koll på hur många växlar man behöver när han inte cyklar själv.

Spacekitty

Aktiv medlem
Den där gubben verkar inte riktigt frisk.

--klipp från GP-länken--
"I dag går det nästan inte att få tag i en oväxlad cykel. Sture Svensson menar att en del köper cyklar med onödigt många växlar.

- Det finns ju cyklar med 25 växlar och det är alldeles för många. Sju-åtta räcker."
--slutklipp--

Just nu är det väl hur lätt som helst att få tag i oväxlade cyklar och hur många som helst använder dom. 25 växlar har däremot aldrig någonsin varit modernt.

Kristoffer R

Aktiv medlem
Jag frågade och tror de skulle vara öppna imorgon också.

Det finns massor av "skit" som typ fabriksnya hjälmar från åttiotalet men också en hel del guldkorn för den som söker retrogrejer. Mycket "vardagstillbehör" också, noname cykelvagnar, löpvagnar, pakethållare, skärmar, barnstolar, hjul, flaskställ, cykelkorgar. Såg samma skärmsats som jag köpte på Sportson för 300kr, tippar man får den för en femtilapp.

Sen tusen och åter tusen lådor med smågrejer och reservdelar nytt och beg. Den som kan sina retrogrejer har möjligheter till fynd.

De nya cyklarna är "sådär" men det finns extrem prutmån. Beghojarna var nästan bara skit kvar, en Kona Dew ram såg intressant ut och en del racers med typ fixie-potential.

Önskemålet var bara "bestäm dig, betala, se till att det går snabbt". En del grejer gick iväg i massor till andra företag samtidigt som jag var där (hundratals däck t.ex.) och en del prutades friskt på.

Jag köpte denna Bianchi Sora-racer som troligen är 6-7 år gammal, kartongny och inkomplett. Rafsade ihop lite grejer från skrotlådan och nu saknas bara styrlinda och styrändspluggar (pedalerna är för provkörning).

IMG_5923.JPG

Weiman

Medlem
Spacekitty skrev:
> Den där gubben verkar inte riktigt frisk.
>
> --klipp från GP-länken--
> "I dag går det nästan inte att få tag i en
> oväxlad cykel. Sture Svensson menar att en del
> köper cyklar med onödigt många växlar.
>
> - Det finns ju cyklar med 25 växlar och det är
> alldeles för många. Sju-åtta räcker."
> --slutklipp--
>
> Just nu är det väl hur lätt som helst att få
> tag i oväxlade cyklar och hur många som helst
> använder dom. 25 växlar har däremot aldrig
> någonsin varit modernt.

Nu blev jag grymt sugen på en cykel med just 25 växlar, någon som vet var man får tag på en sån..?

Spacekitty

Aktiv medlem
Weiman skrev:
> Nu blev jag grymt sugen på en cykel med just 25
> växlar, någon som vet var man får tag på en
> sån..?

Jungmarks cykelaffär säljer bara sådana nuförtiden. I parti och minut.

Kristoffer R

Aktiv medlem
Det var lite oklart; hela stället skulle rensas ut och de skulle vara där tills det var klart. Är det någon som åker dit kan ni väl posta info här?

El Stupido

Ny medlem
OT-Varning.(Känsliga kan ignorera detta inlägg)

DET FINNS INGA OVÄXLADE CYKLAR ALLS. T.O.M EN MONARK DAMTRALLA FRÅN 65 ÄR ENVÄXLAD!!!!!!!

Jag blir så upprörd över den mekaniska okunskapen att jag skriker.

(Nu kan tråden återgå till ordningen)

JT

Ny medlem
El Stupido skrev:
> OT-Varning.(Känsliga kan ignorera detta inlägg)
>
> DET FINNS INGA OVÄXLADE CYKLAR ALLS. T.O.M EN
> MONARK DAMTRALLA FRÅN 65 ÄR ENVÄXLAD!!!!!!!
>
> Jag blir så upprörd över den mekaniska
> okunskapen att jag skriker.
>
> (Nu kan tråden återgå till ordningen)

OT-varning igen...

VEM FAN BRYR SIG??!?!?!??!

Habanero

Ny medlem
JT skrev:
> El Stupido skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > OT-Varning.(Känsliga kan ignorera detta
> inlägg)
> >
> > DET FINNS INGA OVÄXLADE CYKLAR ALLS. T.O.M EN
> > MONARK DAMTRALLA FRÅN 65 ÄR ENVÄXLAD!!!!!!!
> >
> > Jag blir så upprörd över den mekaniska
> > okunskapen att jag skriker.
> >
> > (Nu kan tråden återgå till ordningen)
>
> OT-varning igen...
>
>
> VEM FAN BRYR SIG??!?!?!??!

Varför skriker ni?

ol__

Aktiv medlem
Mycket slängs eller skickas iväg (vad nu det betyder). Finns mycket kvar, men man behöver rota. Ska tömmas idag. Johanneberg, bakom willys.

Kristoffer R

Aktiv medlem
ol_ och jag lovade att posta lite bilder; här ovan var några axplock. De har öppet fram till 15 kanske längre. Nu försvann några pallar med grejer medan vi var där.

Får de OK från värden (?) kan de tänkas ha öppet några dagar till, men det är OM.

Jag köpte på mig reservdelar. Det blev tilt i huvudet av alla lådor så jag rafsade åt mig lite random XT prylar och småpryttlar.

Bilagor

ol__

Aktiv medlem
Tog inte fler bilder, blev ganska överväldigad av allt. Jag köpte inte så värst mycket - höll i mig själv ganska hårt. Men det var roligt att bara gå runt och kolla, och häpnas över alla saker. Mycket NOS. Fanns massa gamla cykel skor, bland annat ett par castelli i läder med smal snörning, som stuvades iväg på pall. Jag var påväg att köpa, bara för att ha som prydnad :)

Var nära på att köpa den road mastern! De ville ha 1500 för den, lite dyr tänkte jag, ack så dumt att ramen jag tänkte köpa istället bara kostade 200kr mindre! Fantastisk färg, nog lite liten för mig dock! Blev en massa andra roliga prylar istället!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer