Kabeldragning YT Jeffsy Cf Pro Race 2019

Hummel

Ny medlem
Hjälp!!!
Har ett stort problem...har en YT Jeffsy Cf pro race 2019. Skulle byta växelvajer och hölje, drog tyvärr ut höljet och vajern innan jag med hjälp av det gamla höljet dragit igenom det nya. Nu är det bom stopp. Kan inte få igenom det nya vajerhöljet alls, det tar stop nere en bit innan vevhuset, där det är en böj uppåt.

Har testat allt känns det som...Birzman kabeldragningsverktyg, damsugare att suga upp en sytråd genom ramen, trycka höljet allt vad jag orkar, smörja in med lite olja, trycka igenom bara vajern utan hölje you name it...

Någon som har en Yt Jeffsy och haft samma problem? Någon som kan ge tips?

Tacksam för hjälp, börjar få grym cykelabstinens...

GurraG

Aktiv medlem
Ändra rubriken till "Höljesdragning" eller "Vajerdragning" så får du nog svar. Jag öppnade tråden för jag trodde den handlade om kabeldragning till Di2.

Arth

Medlem
Har du kollat om det sitter något annat i vägen? Jag bytte nyligen vajer och hölje på min Commencal och kunde inte förstå varför det nya höljet inte kom igenom trots att jag hade kvar den gamla vajer. Det visade sig att det satt gummirör i änden för att minska rassel. Problemet var att man inte kunde dra igenom höljet utan vidare så röret klumpade bara ihop sig och stoppade allt.

Hummel

Ny medlem
Har du kollat om det sitter något annat i vägen? Jag bytte nyligen vajer och hölje på min Commencal och kunde inte förstå varför det nya höljet inte kom igenom trots att jag hade kvar den gamla vajer. Det visade sig att det satt gummirör i änden för att minska rassel. Problemet var att man inte kunde dra igenom höljet utan vidare så röret klumpade bara ihop sig och stoppade allt.
Hur löste du det till slut? Jag har genomgående rör, monterade bort vevlager för att kolla om röret kollapsat på något vis. Hittar inget tecken på det. Fortfarande bomstop och undrar vad tusan jag ska göra.

Arth

Medlem
Pillade ut röret med en syl och satte på det igen när höljet kommit igenom. Men det blir ju bökigt om du har genomgående rör, det måste ju finnas något på Youtube eller ta med den till din LBS.

Ustzeust

Aktiv medlem
Menar du själva höljet bara var att peta igenom? Det var ju det jag tänkte också, var ju hur simpelt som helst när jag bytte på droppern. Men nu minsann är det bom stop, stångar mig blodig…
Två olika ramar och det har varit hur lätt som helst. Broms, växel och dropper har bara varit att putta igenom.
Har nog blivit något vajsing med innerröret

skier

Aktiv medlem
Hade du ändhylsan kvar på gamla höljet när du drog igenom det? Har man riktigt otur kan ändhylsan lossna och fastna inne i röret.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer