[Kalender] ESS #3 - Sportson Enduro by Crème Fraiche

Och just det, tack för SS-sammanställningen H. och bra åkt! Rätt konstigt hur man platsade på respektive sträcka faktiskt. Körde av på 2an så den var klar att den var sämst, men annars var det typ tvärtom vilka jag kände mig snabb på vs. vilka jag platsade mig bra på.

Inte dykt upp någon film på evenemanget så man kan få en liten inblick i hur i hela helvetet O Kangas kapar 20s i snitt på varje sträcka i förhållande till en?

Jag var laddad på en bra placering, lite för laddad kanske.. Men kraschen gick ändå hyffsat bra, jag fick hjälp efter några sekunder att komma loss hojen då jag inte lyckades klicka ur själv. Efter en snabb check hoppade jag på hojen och fullgjorde racet. Men kraschen påverkade prestationen relativt mycket..

Knäskyddet hade glidit av på vägen ner, trots att jag tejpat och grejer.. Inga allvarliga skador, men jag har redigt ont i höger knä och vad fortfarande. Jag dunkade i huvudet hårt med så att hjälmen måste bytas ut nu, huvudvärk hela söndagen men som tur var släppte den och jag fick ingen hjärnskakning.

Bilden är tagen av Jeppmans farsa. Så den syntes nog på Swecycling kan jag tänka mig!

edit: Armbågen klarade sig fint denna helgen, förra i Göteborg var värre!
2B9A8183.jpg

Foto: PPfoto.se

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp