[Kalender] [Happy Easy]Franssons GBG - Ons 18:00

Tänkte bara kolla innan jag ger mig på det här men är det mycke uppför? Jag har för kort sadelstolpe och för dålig kondition för att köra mycket uppför..
Kör ni singletrack eller är det lite bredare?

Koolof skrev:
-------------------------------------------------------
> Tänkte bara kolla innan jag ger mig på det här
> men är det mycke uppför? Jag har för kort
> sadelstolpe och för dålig kondition för att
> köra mycket uppför..
> Kör ni singletrack eller är det lite bredare?

Det är samma start och mål så det är lika mycket uppför som nedför, kanske 500 höjdmeter drygt i snitt per tur om jag skulle gissa. Men eftersom det naturligt går långsammare uppför så spenderar man ju mer tid i klättringsmod.
Vi strävar efter att köra så mycket stig som möjligt, och i delsjöterrängens är det teknisk singeltrack. Tyvärr kan jag alltså inte rekommendera en dylik övning med för kort sadelstolpe, det kommer bli jobbigt... Men en sådan kan du ju fixa pronto :)

/Morgan

Jag har aldrig varit och cyklat där, så jag vet inte riktigt hur det ser ut.
Jag tycker mest om att cykla utför eftersom jag kommer från dh och är uppväxt strax utanför Åre..
Nu finns det inte riktigt dom
Möjligheterna här nere kan man väl säga.. Så nu har jag mest kört Hisingsparken med för låg sadelstolpe och ingen lockup på bakdämparen.. Och en väldigt gamal kona som är allt annat än trampvänlig.. Så de känns som att det är en del som talar emot det här äventyret.. Såg dom släpper en elstyrd sadelstolpe nu så man får väl vänta på en sån rökte jag

Välkommen till Göteborg och Happy Easy!
Hisspinnar är ju modernt påfund, det gick att cykla här långt innan de såg dagens ljus. Hitta en billig stolpe av rätt diameter och haka på nu, ursäkter finns det många men det är antalet meter stig som räknas ;)

/Morgan

Du kan alltid hänga på och köra i ditt egna tempo. Har själv varit i den punkten att jag kommit 1-2min efter alla andra och det är just därför Easy-turer finns, för att alla ska få chans att återhämta sig. Pröva och se, värsta är att du får lite mer träning än oss andra!

Haha skön hets! Blir jag frisk så hänger jag med..
Nu är jag mest sugen att cykla men blir svettig i trappan haha

Nu har jag faktiskt tänkt vara med idag även fast kag inte bytt stolpe. Men då blir det övertid istället! Vafan va jag hatar att ha ansvar!

Tack för en go tur i leran. Tråkigt att det blev lite skador på folk men det verkar ju gått ganska bra för båda. Mina ben är förövrigt helt avskrivna nu, misstänker att detta kommer kännas imorgon :)

Tillbaka
Topp