[Kalender] Mtb Sm 2022

poqa

Aktiv medlem
[Kalender] Mtb Sm 2022
Det är massor av bra åkare anmälda. De regerande mästarna Mattias Wengelin och Jenny Rissveds kommer plus tex Emil Lindgren för att nämna de kanske namnkunnigaste.

Senior/Elit kör short track på fredagen och XCO på söndagen.

På lördagen blir det många spännande masters och unfdomsklasser, men även en stafett.
Det går även en pumptracktävling (med final på lördag kväll) som är öppen för alla besökare att prova på. Det är prova på cykling för kidsen tillsammans med Jenny Rissveds och Linn Gustafzzon. Uppvisning i slopestyle-området. Och avslutning med BBQ-grill.

Det kommer bli kul! Välkommen att besöka!

Putte--

Aktiv medlem
[Kalender] Mtb Sm 2022
Vad jag inte har förstått är om det kostar något som åskådare? Går man in på eventet skapat på Facebook så står det "biljetter" men hittar inget på hemsidan om det.
Screenshot_20220709-083557_Facebook.jpg

I övrigt så kommer jag definitivt dyka upp, det är ju bara 20 minuter på cykeln dit.

SocialGimp

Aktiv medlem
[Kalender] Mtb Sm 2022
Ordlista (mest för min egen skull, saxat från https://www.bike-advisor.com/types-of-mtb-races/):

XCO (Olympic Cross Country) is a race in which riders are released in groups. It takes place on a special circuit, over 4-10 km with a duration of about 2 hours. The contestants have to cover a number of laps and the race is over when the first contestant finishes the track. It is the most popular form of race and is present even in the summer olympics.

XCC (Cross Country Short Circuit) is a race on a short circuit of 2 km and a duration of less than 60 minutes.

XCT (Cross Country Time Trial) is a race against the clock and only takes place during an XCS.
XCS (Cross Country Stage Race) is a race with several stages. Different races are permitted with the exception of XCE. The favoured ones are XCP and XCT races.
XCP (Point-to-point Cross Country) is a race that starts in one place and ends in another, in which riders are released in group. The circuit is smaller than that of a marathon.

XCR (Cross Country Relay) as the name says is a relay race, between teams that include a junior rider, an U23, a male and a woman elite racer. Each covers a single round on XCO track. The order of participation is decided by each team’s strategy.

manneblask

Aktiv medlem
[Kalender] Mtb Sm 2022
@poqa Fint jobb ni gjort med banan. Kör den sällan men kollade på lite utvalda delar idag (allt utan uppförs 😅)

Antar att bermsen till Maxs hopp inte kommer vara med? 😁

Polarbear

Aktiv medlem
[Kalender] Mtb Sm 2022
Emma Belfort har precis vurpat och måste tydligen bryta pga trasig hoj.
Det är väldigt nyktert och slätrakat här jämfört ett annat sm jag brukar delta i. Men bra könsbalans och jag känner mig trygg med att precis ingen vill stjäla min cykel.
Det är ganska kul.
Likea om ni vill att jag fortsätter💀

Köp & Sälj

Topp