[Kalender] Randonnée 1200 km, Södertälje 2021-07-08

KjellF

Aktiv medlem
Med tanke på det inte allt för stora deltagandet förra året ska det väl inte falla på coronarestriktioner.

GoranS

Aktiv medlem
Krockar? Du skulle ju starta Sverigetempot den 2:a och detta lopp startar den 8:e!

Är inte säker på ST:s starttid men brukar det inte vara på morgonen? Om det som i fjol är start på em för 120-milaren har du alltså över 6 dygn på dig. Med en sub-100-tid är det alltså över två dygn mellan loppen. Med start i Falkenberg kan du ju ta ett par återhämtningsdagar och trampa upp dit från Smygehuk.

Grimpeur

Aktiv medlem
På 100 milaren brukade det vara svårt att få tag i hotellrum om man bokar sent. Jag misstänker att samma kan gälla 120 milaren. Jag har själv börjat fundera på att boka. Funderar på natt 1 i Falkenberg och natt 2 i Eksjö.

NLC

Aktiv medlem
På 100 milaren brukade det vara svårt att få tag i hotellrum om man bokar sent. Jag misstänker att samma kan gälla 120 milaren. Jag har själv börjat fundera på att boka. Funderar på natt 1 i Falkenberg och natt 2 i Eksjö.

Ett par stenkast från Eksjö hittar man annars denna morgonutsikt
AA1A1895-A849-497F-A374-1E6413887627.jpeg

NLC

Aktiv medlem
"I love the smell of randonneurs in the morning" ...

Skämt åsido, för den som klarar sig utan säng men önskar tak över huvudet tipsar jag gärna om

Hade jag använt mig av den förra året istället för https://maps.ostgotaleden.se/sv/ostgotaleden/211164/karta så hade ovanstående övernattningsplats öven funkat vid nederbörd.

nieves

Aktiv medlem
Kortvarvet lockar trots noll (0) randolopp i benen. För det går väl att välja BRM1000 också?
Funderar kring hängmatta alternativt vindskyddshärbärge istf sängar längs rutten.

Grimpeur

Aktiv medlem
Kortvarvet lockar trots noll (0) randolopp i benen. För det går väl att välja BRM1000 också?
Funderar kring hängmatta alternativt vindskyddshärbärge istf sängar längs rutten.
Att sikta på 100 mil med noll randolopp i benen låter som en hög ambitionsnivå och låter som en intressant tanke. Varför skall man ägna en massa tid åt de korta breveterna när man kan gå direkt på russinet. Vi har dessvärre ingen ambition att arrangera något 100 mila lopp i år. Men att köra 120 eller 100 mil med noll randolopp i benen kanske går på ett ut.

nieves

Aktiv medlem
Att sikta på 100 mil med noll randolopp i benen låter som en hög ambitionsnivå och låter som en intressant tanke. Varför skall man ägna en massa tid åt de korta breveterna när man kan gå direkt på russinet. Vi har dessvärre ingen ambition att arrangera något 100 mila lopp i år. Men att köra 120 eller 100 mil med noll randolopp i benen kanske går på ett ut.
Ajdå, då får jag planera om lite. Tiden räcker inte riktigt till. Dom nolliga-milen till trots har jag ändå skrapat ihop drygt 500 lite här å där. Får leta lopp annorstädes😀

Grimpeur

Aktiv medlem
Ajdå, då får jag planera om lite. Tiden räcker inte riktigt till. Dom nolliga-milen till trots har jag ändå skrapat ihop drygt 500 lite här å där. Får leta lopp annorstädes😀
Är inte det där lite underligt. Vi drabbades av exakt samma tanke när det gäller tid. En 100 milare fixar vi med semester på fredag. Men skall vi köra 120 behöver vi semester även på måndag och kanske även en dag till. Det blir genast betydligt svårare att klämma in. Lycka till med loppletandet!

nieves

Aktiv medlem
Är inte det där lite underligt. Vi drabbades av exakt samma tanke när det gäller tid. En 100 milare fixar vi med semester på fredag. Men skall vi köra 120 behöver vi semester även på måndag och kanske även en dag till. Det blir genast betydligt svårare att klämma in. Lycka till med loppletandet!
Man kanske ska damma av 3xMR som en kompensation🤪

Mange.

Aktiv medlem
Inte helt fel då kan dessutom sova hemma! Tror dock det sistnämnda kan vara dåligt för moralen.
örebrocyklisterna hade väl en 100mila med 3st loopar nyligen, att slippa sova borta mtp c19 var en av anledningarna. synd att sthlm är så stort att oavsett startplats är det långt till hemmet för dom flesta.
man skulle kunna ha en stämpel centralt i city på varje varv och köra en loop från varje startplats så att man får paus i sitt hemområde på någon av looparna. det skulle dock bli längre än 100mil.

Grimpeur

Aktiv medlem
örebrocyklisterna hade väl en 100mila med 3st loopar nyligen, att slippa sova borta mtp c19 var en av anledningarna. synd att sthlm är så stort att oavsett startplats är det långt till hemmet för dom flesta.
man skulle kunna ha en stämpel centralt i city på varje varv och köra en loop från varje startplats så att man får paus i sitt hemområde på någon av looparna. det skulle dock bli längre än 100mil.
Bra jobbat, örebrocyklisterna är på många sätt en förebild för övriga randosverige.

GoranS

Aktiv medlem
Finns ju möjlighet för de som kör Sverigetempot att klämma in detta lopp som sköljpass. Borde kunna bli en skaplig HW i ordens bokstavliga mening även om formalian inte riktigt är uppfylld.

bsandborgh

Aktiv medlem
Jag, Mange och Martin (från Gbg) startar idag med samma upplägg och bokningar. Övernattningar i Falkenberg och Kisa. Vi är alla 3 lika pandemiotränade. Vi kör mängdträningen ner till Falkenberg, formtoppning till Kisa och sedan i toppform inför sista dagen! Vad kan gå fel, liksom?
Jag har skapat en trip på Spotwalla för alla dotwatchers. https://new.spotwalla.com/trip/04ab-2e19b3e-e012/view

Barrett

Aktiv medlem
God tur! Ska bli kul att följa

Se upp för vilt! Höll på att krocka med en gris i söndags efter skymning. Nattcyklade i krokarna ni befinner er i. Såg även grävling, flera klövdjur o räv.
Bokat Napolitansk pizza i Falkenberg?

GoranS

Aktiv medlem
Blir lite nervös av den där Spotwalla-historien. Börjar med kartan inzoomad över Nashville. Känns som de cyklat rätt duktigt fel om de hamnat där. Lyckligtvis rättar det sen till sig.

För cyklisterna ser det ut som Peking lämnats och Kimstad borde snart få finfrämmande.

Grimpeur

Aktiv medlem
Är det inte du som håller i starten?
Frun höll i starten. Jag hade ett möte på jobbet som jag behövde prioritera. Cyklade som en blå efteråt och trodde jag skulle hinna men lite missflyt genom stan i kombination med dålig form gjorde att jag missade starten. Jag lyckades dock få lite start känsla då jag fick ynnesten att uppleva startplatsen så nära efter starten.

Mange.

Aktiv medlem
Jag hade fått för mig att banan kördes åt andra hållet och passerar jönköping först på vägen tillbaka

nieves

Aktiv medlem
Jag hade fått för mig att banan kördes åt andra hållet och passerar jönköping först på vägen tillbaka
Det kan se ut så när man tittar på rutten men den korsar sig själv vid Jönåkerskorsningen. Det ger extra krydda då hemvägen med färja, Jönåker och Stigtomta är bra backigare än raksträckan till Nyköping.

NLC

Aktiv medlem
Ja, den delen piggade även upp på det omvända varvet - raka spåret in till Södertälje sen lite berg-och-dalbana i eftermiddagsvärmen samtidigt som man försökte räkna ut om det var bråttom eller inte till färjan. Slutade såklart med att vi hann bada fötterna i Bråviken.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer