[Kalender] Randonnée 1200 km Södertälje/Falkenberg Kust till Kust - 2020-08-13

GoranS

Aktiv medlem
Lät ju kanon fram till sista meningen, men vid spolarvätska drar jag gränsen. :sneaky:

#hadejagcyklatallaloppvarstrådarjagskrivitihadejagcyklatflerloppänbengt

ohellstrom

Aktiv medlem
Inte anmäld, än.
Det ryktas om lägerliv, webergrillar och jäger. Jag blir förvirrad och virar in mig i foliefilten.
I kombination med BRM1200? Det är ju bara att bomba till Falkenberg så kan man kosta på sig en ganska lång paus... om man litar på att få gång i benen igen frampå lördagseftermiddagen

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
I mina mörkaste tankar tänker jag mig ett monsterben på 83 mil till Torsvik för första nattvila. Kvarta i ett hyrsläp på parkeringen typ. Kanske @mrhenry gran strax efter?

NLC

Aktiv medlem
Det här blir mumma! Och härligt långa ben mellan de obligatoriska kontrollerna så man verkligen utmanas i att planera själv var det behövs stanna för proviantering & vätska.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Det här blir mumma! Och härligt långa ben mellan de obligatoriska kontrollerna så man verkligen utmanas i att planera själv var det behövs stanna för proviantering & vätska.
På hemväg är de ofta stängda. Ingen hör din klagan. Ladda där det går.

NLC

Aktiv medlem
Samtidigt är det lätt att överskatta hur mycket som går åt under natten. Sällan man haft för lite käk på långa breveter.
Ja, så länge det finns vatten finns det hopp. Med lite tur kanske det inte behöver uppkastas ägg i Rydsnäs?

ohellstrom

Aktiv medlem
Ja, så länge det finns vatten finns det hopp. Med lite tur kanske det inte behöver uppkastas ägg i Rydsnäs?
Jag skulle påstå att en viss överkompensation i Torsvik inför nattens bravader var en starkt bidragande orsak till detta intermezzo.

GoranS

Aktiv medlem
Bra där! Vore ju pinsamt om Falkenbergsstartarna skulle bli fler än Södertäljestartarna på ett Södertäljebrevet.

Schlocum

Aktiv medlem
Sitter och funderar på om man skall ta sig hem från Spanien.....

Peth

Aktiv medlem
Åh nej, ungarnas fritids har stängt och frun jobbar så jag kan tyvärr inte. Å jag som verkligen hade velat cykla ...

#sköntmednåtattskyllapåibland

c.o.h.j

Aktiv medlem
Ja tror ja ska prova, håller på att förbereda pannbenet och ladda 2 lampor. 60 mil till helgen får bestämma formen.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Jag tänkte på loppet så svullnade knät. Får sluta cykla skog på ss. Går och tar en Naproxen.

Grimpeur

Aktiv medlem
Sitter fortfarande och velar. Ska testa min första längre runda sen PBP imorgon.
Kondition åldras fort men uthållighet sitter i länge, likaså pannben och vilja. Hoppas testet går bra. Vore kul om den som kläckte idén om detta lopp och denna sträckning står vid start! Hur som haver kul att du överväger start!

bigmollo

Aktiv medlem
Precis så, ålder går före kondition. Hoppas jag får till det så jag kan köra.

Mange.

Aktiv medlem
detta lockar verkligen mer och mer, ska inte skriva i tråden riktigt än, låter kommande vecka sätta tonen.. #gnyr

Grimpeur

Aktiv medlem
detta lockar verkligen mer och mer, ska inte skriva i tråden riktigt än, låter kommande vecka sätta tonen.. #gnyr
Gillar din inställning, om jag överlever HW så skall jag själv betänka en fortsättning. Den drömmen har i dagsläget mest baden baden stolar i fokus. Skulle jag höja bågen så låter 100 mila bra mycket bättre än 120 mila för vad jag tror mig orka.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
När jag laddade upp gpx-filen i RWGPS kom jag bara till Linköping. Preview-länken orkade inte med filens storlek.

Går det att lägga upp den så man kan välja olika format för nerladdning?

Grimpeuse

Aktiv medlem
När jag laddade upp gpx-filen i RWGPS kom jag bara till Linköping. Preview-länken orkade inte med filens storlek.

Går det att lägga upp den så man kan välja olika format för nerladdning?
Har kämpat en hel del med gpx-filen och har tänkt fortsätta, men kanske inte denna veckan...

NLC

Aktiv medlem
Alltså (tänk Persons Gård med Peps) - Följ 100-milaren till Landvetter, fortsätt mot Kinna men några hundra meter efter platsen jag knoppade på 2016 svänger du höger och kryssar ner mot Varberg och vidare till Falkenberg. Stämpla, vänd på cykeln och sikta mot Kinna för att forsätta på 100-milaren. Easy peasy.

Om du vill kika på GPX-filen, testa att ladda upp den på https://gpxstudio.github.io

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
lyckades få upp alla snuttar i rwgps nu men den är så jäkla yxig

ohellstrom

Aktiv medlem
Alltså (tänk Persons Gård med Peps) - Följ 100-milaren till Landvetter, fortsätt mot Kinna men några hundra meter efter platsen jag knoppade på 2016 svänger du höger och kryssar ner mot Varberg och vidare till Falkenberg. Stämpla, vänd på cykeln och sikta mot Kinna för att forsätta på 100-milaren. Easy peasy.

Om du vill kika på GPX-filen, testa att ladda upp den på https://gpxstudio.github.io
“Men hur kommer man från Malmö från början?”

Grimpeur

Aktiv medlem
Livet jagar på. Jag behöver signa in på jobbet nästa vecka. Köra lopp kommer inte att funka.
Vad är väl en bal...?
Är ibland så, livet kommer emellan. Roligt att du övervägde ett tag och delade dina tankar och inspirerade oss andra med din inlevelse och entusiasm.

desmo

Aktiv medlem
Jag är ju sugen på denna eftersom det är så praktisk för mig att starta i Falkenberg denna gången. Däremot lär det innebära 119 mil solocykling efter att den skånska rando-eliten lagt i 53-11.
Dessutom är jag nyfiken på Peters 100-milare i Köping helgen innan som går norröver på för mig nya vägar (körde Södertäljes 100-milare 2018).
Orkar kroppen med 100+120mil under två följande helger? Någon med erfarenhet? Risken är att det blir 119,5 solomil från Falkenberg..

GoranS

Aktiv medlem
Hm, 53-klinga? Jag trodde de var ute efter att cykla snabbt.

Sverigetempot är ju bara ”marginellt” kortare än 100+120 och maxtiden gör väl att det med mkt stor sannolikhet är kortare mellan start- och målgång på det loppet än vad det skulle handla om i detta fall. Tror mer det är på det mentala planer det kan vara jobbigt att starta en 120-milare så tätt inpå en 100-milare. Men vad vet jag som bara internetcyklar så långa lopp!?

NLC

Aktiv medlem
Till detta loppet kommer jag nog välja 50/34 och 11-28. Körde Gbg:s 100-milare 2018 med 48/36 och 11-26 men när benen är lite möra efter 60 mil är det rätt skönt att kunna ta backarna utan att gå över 3 W/kg.

53/11 sparar vi till Sverigetempot ;-)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer