[Kalender] Randonnée 1200 km Södertälje/Falkenberg Kust till Kust - 2020-08-13

ohellstrom

Aktiv medlem
Ser bra ut! Vad har hänt med stålcykeln?
Den har det bra! Men på förekommen anledning tänkte jag att lite fetare däck kunde vara bra när det vankas grusväg och andra festligheter.

Dessutom visar nu forskning av bigmollo att man inte kan cykla så långt på stålcykel...

Peth

Aktiv medlem
Den har det bra! Men på förekommen anledning tänkte jag att lite fetare däck kunde vara bra när det vankas grusväg och andra festligheter.

Dessutom visar nu forskning av bigmollo att man inte kan cykla så långt på stålcykel...
Är forskningen peer reviewad, och kan resultatet återskapas?

A.Nilsson

Aktiv medlem
Jag har också haft koll på väderleksprognosen de senaste dagarna. Det varierar en del men huvudtemat är fint väder! Dock så verkar motvind bli ett tema för oss som startar i Södertälje mest svag men även lite pannbensvindar. Får anta att Falkenbergstsrtarna får lite medvind. Nåja. Slipper vi störtregn i två dygn så är jag glad :)

c.o.h.j

Aktiv medlem
Jag har också haft koll på väderleksprognosen de senaste dagarna. Det varierar en del men huvudtemat är fint väder! Dock så verkar motvind bli ett tema för oss som startar i Södertälje mest svag men även lite pannbensvindar. Får anta att Falkenbergstsrtarna får lite medvind. Nåja. Slipper vi störtregn i två dygn så är jag glad :)
Verkligen bra väder ser det ut att bli

kitzblitz

Aktiv medlem
Dock så verkar motvind bli ett tema för oss som startar i Södertälje mest svag men även lite pannbensvindar. Får anta att Falkenbergstsrtarna får lite medvind.
Ja, det gör det ju rätt svårt att jämföra Södertälje och Falkenberg tider. Om nu någon skulle vara intresserad av att göra det :-)

ohellstrom

Aktiv medlem
Ja, det gör det ju rätt svårt att jämföra Södertälje och Falkenberg tider. Om nu någon skulle vara intresserad av att göra det :-)
Det är väl ingen här som skulle få för sig att jämföra på det viset! Anton har iallafall inte skrivit i tråden ;)

Schlocum

Aktiv medlem
Nä men nu börjar det ju dra ihop sig! Samma eviga velande om packning. Vädret ser ju nästan för bra ut... :-)

GoranS

Aktiv medlem
Bara sex kontroller utefter banan! Allt för att minska ner tidsslösandet och garantera riktigt raska tider antar jag!?

GoranS

Aktiv medlem
Noterar att den viktigaste frågan, åtminstone för oss internetcyklister som laddat hårt inför denna tillställning, inte berörts, nämligen i vilken utsträckning och form live-rapporteringen från banan kommer att ske. Eller blir det så att man får ge sig ut själv och jaga randonnörer för att kunna hålla koll på deltagarnas framfart?

Grimpeuse

Aktiv medlem
Kortet var för litet för alla matstopp jag ville klämma in, så det blev endast de stopp som krävs för att bevisa att man inte genat som utgör kontroller. Jag rekommenderar starkt ett eller annat ytterligare matstopp...

ohellstrom

Aktiv medlem
Viss uppdatering lär ske: instagram och nog även här. Detaljeringsgraden kan komma att variera beroende på hur mycket tid och energi som finns vid tillfället.

Peth

Aktiv medlem
inte jag iallafall. Har iPhone och behöver batterierna till att hålla glassen kall.
Kör inte NLC med Bullit? Han borde väl i så fall ändå få plats med din glass. Bullit, dynamo, eldriven kylbag, glass och nån öl, det borde väl vara det minsta man kan begära så att du kan koppla telefonen mot Spotwalla?

desmo

Aktiv medlem
6A1E6CAA-2697-463A-BC4E-D72E131685CA.jpeg

Jag är lika osäker inför varje längre runda. Vad ska jag ha med? Hur mycket ska jag ta med? Hur fort ska jag cykla? Får jag sällskap? Ska jag sova? Hur ska jag sova? Etc...
Och alltid ”ny” utrustning som borde testats innan. Denna gång tempopinnar och igaro för laddning som nytt.

Och ang uppdateringar i tråden är det foto-stämplingar som gäller. Och en godkänt kanal enligt arrangören är att posta i denna tråden. Så mina foton kommer nog här. Men glest som det gula kortet antyder.

c.o.h.j

Aktiv medlem
Visa bilaga 435683
Jag är lika osäker inför varje längre runda. Vad ska jag ha med? Hur mycket ska jag ta med? Hur fort ska jag cykla? Får jag sällskap? Ska jag sova? Hur ska jag sova? Etc...
Och alltid ”ny” utrustning som borde testats innan. Denna gång tempopinnar och igaro för laddning som nytt.

Och ang uppdateringar i tråden är det foto-stämplingar som gäller. Och en godkänt kanal enligt arrangören är att posta i denna tråden. Så mina foton kommer nog här. Men glest som det gula kortet antyder.
Låter som mig det där😁

NotReallyGunde

Aktiv medlem
haha helt sjukt men är ju lite sugen. tack för att jag har en tid hos hjärtmottagningen på fredag så slipper jag hitta på ursäkter såsom ej fixad växelvajer, skavsår i skrevet mm

c.o.h.j

Aktiv medlem
Pendelparkering i Södertälje: är det bara att ställa sig där eller behöver man SL 30 dagars kort? Ringde SL idag men de kunde inte själva svara riktigt. Eller tips på annan bra parkering ?

Grimpeur

Aktiv medlem
Pendelparkering i Södertälje: är det bara att ställa sig där eller behöver man SL 30 dagars kort? Ringde SL idag men de kunde inte själva svara riktigt. Eller tips på annan bra parkering ?
Googla på Södertälje och parkering men blev inte så mycket klokare. Prova och ring kommunen imorgon. Jag långparkerar inte så ofta i Södertälje. Jag vet dock av erfarenhet ifrån andra kommuner att normalläget är max 24h. Det finns gatuparkering utanför startplatsen. Det finns även möjlighet för dig att stå på vår uppfart.

c.o.h.j

Aktiv medlem
Googla på Södertälje och parkering men blev inte så mycket klokare. Prova och ring kommunen imorgon. Jag långparkerar inte så ofta i Södertälje. Jag vet dock av erfarenhet ifrån andra kommuner att normalläget är max 24h. Det finns gatuparkering utanför startplatsen. Det finns även möjlighet för dig att stå på vår uppfart.
Tack :). Ska ringa och höra mig för imorn hur de ligger till.

GoranS

Aktiv medlem
Mindre än ett kvarts dygn till start. Frågorna hopar sig i internetcyklistlägret:

Vem står för sista panikmekningen?

Vilka prylar funderas det fortfarande kring om de ska få åka med?

Vilket märke på glassmaskin funkar bäst på ett Randonneurs Mondiaux-brevet?

Kommer den skånska randoeliten att hinna bromsa in vid Lövlundsgatan eller kommer golfspelarna på Viksbergs golfbana att få oväntat besök?

Hur är det egentligen med de där brevduvorna som flugit i skytteltrafik från Södertälje till meteorologiska institut världen över, är det något försök från arrangören att invagga de startande i falsk trygghet angånde vädret för att säkerställa en episkt miserabel första svensk 120-milare? Tycker Grimpeurs DNS-besked för 100-milaren stärker den hypotesen. :sneaky:

ohellstrom

Aktiv medlem
Falsk trygghet? Hade känt mig mycket lugnare om det var mulet med risk för regnskurar. Har packat så mycket elektrolyter att jag fick pumpa däcken hårdare.

Jag har inte närstuderat banan såpass att jag är uppmärksam på kollisionsrisk med golfspelare, så det lär gå vilt till.

En kul grej är ju att ett antal nya län kommer passeras. Har exempelvis aldrig startat i Halland eller cyklat i Stockholm.

Barrett

Aktiv medlem
Oxå avis ...o lite deprimerad. Hade ju tänkt trösta mig med (och djävlas med min bråkande nacke) med Uppsalas 30 milare, men så blev min cykel stulen i tisdags :(

Får bli internetcykling för mig framöver. Har ju förvisso fler cyklar, men noll motivation just nu.

Håkan1

Aktiv medlem
Oxå avis ...o lite deprimerad. Hade ju tänkt trösta mig med (och djävlas med min bråkande nacke) med Uppsalas 30 milare, men så blev min cykel stulen i tisdags :(

Får bli internetcykling för mig framöver. Har ju förvisso fler cyklar, men noll motivation just nu.
Men va f*n 😟!

Straffläger för alla cykeltjuvar !!

WSMC

Aktiv medlem
En kul grej är ju att ett antal nya län kommer passeras. Har exempelvis aldrig startat.......eller cyklat i Stockholm.
Kan det verkligen räknas som att man har cyklat på riktigt då :giggle: :cool:?
Skämt å sido:
Stort lycka till alla som åtar sig denna mastodontuppgift till helgcykling!!

Grimpeur

Aktiv medlem
Falsk trygghet? Hade känt mig mycket lugnare om det var mulet med risk för regnskurar. Har packat så mycket elektrolyter att jag fick pumpa däcken hårdare.

Jag har inte närstuderat banan såpass att jag är uppmärksam på kollisionsrisk med golfspelare, så det lär gå vilt till.

En kul grej är ju att ett antal nya län kommer passeras. Har exempelvis aldrig startat i Halland eller cyklat i Stockholm.
Är förövrigt Randonneur Stockholms första start ifrån Halland så du får uppleva något unikt. Stort lycka till och hoppas du uppskattar de Stockholmska vägarna.

nieves

Aktiv medlem

Nu har jag inte sett banan men Stockholm?
Annars är ni välkomna att skarva på med 330km till på Mälaren runt på lördag (ej ngt officiellt lopp). Nackdelen är att det blir ohyggligt svårt att hinna i mål, trots elektrolyter och välpumpade däckisar.

Grimpeur

Aktiv medlem
Nu har jag inte sett banan men Stockholm?
Annars är ni välkomna att skarva på med 330km till på Mälaren runt på lördag (ej ngt officiellt lopp). Nackdelen är att det blir ohyggligt svårt att hinna i mål, trots elektrolyter och välpumpade däckisar.
Både Nykvarn och Södertälje tillhör Stockholms län.

Mange.

Aktiv medlem
Jag är också väldigt mycket avis på er tappra hjältar som startar.
God tur!

c.o.h.j

Aktiv medlem
Mindre än ett kvarts dygn till start. Frågorna hopar sig i internetcyklistlägret:

Vem står för sista panikmekningen?

Vilka prylar funderas det fortfarande kring om de ska få åka med?

Vilket märke på glassmaskin funkar bäst på ett Randonneurs Mondiaux-brevet?

Kommer den skånska randoeliten att hinna bromsa in vid Lövlundsgatan eller kommer golfspelarna på Viksbergs golfbana att få oväntat besök?

Hur är det egentligen med de där brevduvorna som flugit i skytteltrafik från Södertälje till meteorologiska institut världen över, är det något försök från arrangören att invagga de startande i falsk trygghet angånde vädret för att säkerställa en episkt miserabel första svensk 120-milare? Tycker Grimpeurs DNS-besked för 100-milaren stärker den hypotesen. :sneaky:
Köpte iaf kl 12 idag en styrväska på cykelcity å fyllde med lite maurten och annat rammel hann vela klädval och tänkte de va skönt med en liten puffig väst att sova i, har säkert för mycket kläder med iaf..

och Så försökte Ja småpilla på bakväxeln, vilket däcktryck kör ja med osv. Han snurra runt i Sthlm 2 mil å provköra cykeln iaf. Nu åker ja pendel och svettas 😁. Ingen återvändo nu
80723C37-186B-4498-BC6A-90B647C6BB1C.jpeg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer