[Kalender] Randonnée 1200 km Södertälje/Falkenberg Kust till Kust - 2020-08-13

ohellstrom

Aktiv medlem
Undertecknad och NLC har varit och tittat på havet vid Skrea strand och sitter nu och hänger vid Preem.

Här är varmt. Tvivlar på att andra extrakläder än reflexväst kommer behövas för själva cyklingen. Några förstärkningsplagg finns ändå med då vi inte räknar med att komma runt helt utan sömn.

IngvarW

Aktiv medlem
Lycka till nu alla tokstollar, också avundsjuk så ett annat år så.....

Freddie L

Aktiv medlem
Köpte iaf kl 12 idag en styrväska på cykelcity å fyllde med lite maurten och annat rammel hann vela klädval och tänkte de va skönt med en liten puffig väst att sova i, har säkert för mycket kläder med iaf..

och Så försökte Ja småpilla på bakväxeln, vilket däcktryck kör ja med osv. Han snurra runt i Sthlm 2 mil å provköra cykeln iaf. Nu åker ja pendel och svettas 😁. Ingen återvändo nuVisa bilaga 435848
Åjo, det är aldrig för sent att ge upp! ;-)
Lycka till alla starka (och andra) som ska köra! Hoppas ni får en upplevelse utöver det vanliga!

nieves

Aktiv medlem
Köpte iaf kl 12 idag en styrväska på cykelcity å fyllde med lite maurten och annat rammel hann vela klädval och tänkte de va skönt med en liten puffig väst att sova i, har säkert för mycket kläder med iaf..

och Så försökte Ja småpilla på bakväxeln, vilket däcktryck kör ja med osv. Han snurra runt i Sthlm 2 mil å provköra cykeln iaf. Nu åker ja pendel och svettas 😁. Ingen återvändo nuVisa bilaga 435848
Ser bra ut! Lycka på till färden alla!
Önskas, startbild från bägge om ni hinner?

uandt

Aktiv medlem
Södertäljegänget gör sig färdiga för start.
Uh, förlåt den helt OT frågan till grimpösarna men vem har ni som levererar jord pallvis? Min snabbgoogling visar bara granngården men det ser inte ut som om man kan blanda jord som ni gjort där.

Sen. Heja! Heja! Hoppas vi får se lite rapporter från icke supersnabbisar också. Som spekulant vill man gärna höra från de som inte verkar ha måltider på sub-60

kitzblitz

Aktiv medlem
Ja, såklart, det är ju han: tänkte inte alls på honom för det är ju Falkenberg gänget och jag trodde han startar från Södertälje. Stor tabbe av mig eftersom jag ju satt sådär bakom honom i 100 mil för två år sen *känner mig dum*.

Grimpeur

Aktiv medlem
Uh, förlåt den helt OT frågan till grimpösarna men vem har ni som levererar jord pallvis? Min snabbgoogling visar bara granngården men det ser inte ut som om man kan blanda jord som ni gjort där.
Det var så länge sedan så jag minns inte... Tror dock att det från början bara var en sort. Sedan har det blivit så att när vi har köpt nya jordsäckar så har vi lagt dem där. Någonstans skall man ju lägga dem.

GoranS

Aktiv medlem
Den där blicken redan nu känns lite illavarslande...
Äh, bara drygt 105 mil kvar. Det tar desmo på pannbenet.

Mer oroväckande tycker jag sammanblandningen av semikolon och kolon i tidsangivelsen är. Den säger mig att det kan bli tufft att hänga med den skånska randoeliten vad det lider.

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Jag får ihop snittfarten till precis under 30 km/h till Landvetter. Med jämn fart innebär det alltså Södertälje framåt ettsnåret i morgon lunch. Sen tror jag de får de ta det lite lugnare, åtminstone på tillbakavägen, då väl mintiden är 43.32 (om den är samma som på PBP).

Peth

Aktiv medlem
Jag får ihop snittfarten till precis under 30 km/h till Landvetter. Med jämn fart innebär det alltså Södertälje framåt ettsnåret i morgon lunch. Sen tror jag de får de ta det lite lugnare, åtminstone på tillbakavägen, då väl mintiden är 43.32 (om den är samma som på PBP).
Skippades inte mintiden på senaste PBP?

Grimpeur

Aktiv medlem
Fick ni någon känsla för om de hade någon avsikt att hänga ihop (inledningsvis) eller om det kommer att vara stenhårda attacker och tjuv-och-rackar-spel från första metern?
De sover i Landvetter och Kisa och var rustade till tänderna med mat så de skulle inte behöva stanna för att proviantera.

GoranS

Aktiv medlem
Skippades inte mintiden på senaste PBP?
Nja, enligt https://en.wikipedia.org/wiki/Paris–Brest–Paris verkar det inte varit ngt problem 2019. Däremot vid några tidigare årgångar.

Trots de franskklingande nicken så litar jag dock på att Grimpeur och Grimpeuse inte gör som sina franska kollegor utan upprätthåller någon slags ordning på randotorpet och inte släpper igenom sådana "fartdårar". Det faktum att de, om minnet inte helt sviker, gav tidstillägg till några p.g.a. för tidig stämpling vid Torö stärker mig i denna övertygelse.

patten

Aktiv medlem
Fortsatt lycka till! Ska bli spännande att följa allas resa.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer