[Kalender] Randonnée 200 km, Barkarby 2021-09-11

Jag ser mest framemot den sista svängen fram o tillbaka till Görvälns slott. Är de en brant backe som gömmer sig där eller vad kan de finns för motivering att gör den avstickaren, så sent på turen...

EDIT - Ser nu, att den redan har vart upp till diskussion tidigare i tråden

Vad har du för GPS? De flesta moderna (jag har bara provat Edge1000, men den är ju inte direkt purfärsk) så funkar det bra att synka över telefonen.

Har tryckt in den i apparaten nu. Undrar om det finns något sätt annat än att behöva starta datorn för att mekla in gpx spår i den - känns lite daterad metod....
Sedan 6(7?) år tillbaka överförs data från alla(?) Garmin Edge-modeller utan datoruppkoppling, endera via WIFI eller BT (då via telefon).
Läs in rutten i Garmin Connect så överförs den nästa gång du synkar.

Kan ni träffa alla?

Kan ni träffa alla?

Hm, undrar hur lång den rutten blir.

Dessutom får vi nog väldigt många stämplingar om man hyggligt ska säkerställa att deltagarna genomfört hela rutten. Kommer i så fall garanterat inte att bli något brevet för snabba lopp.

Att optimera rutten känns som ett given uppgift för @GoranS . Jag la in Ösmo som startpunkt och Edebo som slutpunkt och sedan klickade jag in 20 kyrkor som på sydsidan, plus Märlaröarna. Då är man uppe i 421km enligt Komoot. De resterande 70 borde väl vara lugna?

Handelsresandeproblem. Sådana problem är utan vidare struktur NP-svåra, eller m.a.o. det kan vara helvetiskt svårt att hitta en lösning på det aktuella problemet. Sen finns det väl metoder som sannolikt ger mycket bra lösningar.

Att optimera rutten känns som ett given uppgift för @GoranS . Jag la in Ösmo som startpunkt och Edebo som slutpunkt och sedan klickade jag in 20 kyrkor som på sydsidan, plus Märlaröarna. Då är man uppe i 421km enligt Komoot. De resterande 70 borde väl vara lugna?
Hallå, en Barkarbybrevet kan väl inte starta i Ösmo ??!

Jag har annars en inplanerad 60-milare från en av stockholms yttre förorter också. Alltå, start Åre, Sticklestad (1100 talalare), Snåsa (1200 tal) sen diverse kyrkor i ödemarken på vägen tillbaka. Turen jag ritat in passerar sen även Frankrike vilket direkt borde göra att den kvalar in som brevet kan en ju tycka...

Väldigt bra namn! Mina associationer är dock till långlopp. Vilket det här kommer vara!

Sedan 6(7?) år tillbaka överförs data från alla(?) Garmin Edge-modeller utan datoruppkoppling, endera via WIFI eller BT (då via telefon).
Läs in rutten i Garmin Connect så överförs den nästa gång du synkar.
Hmmm... så är det kanske - det har av okänt orsak inte fungerat för mig, men iofs inte heller försökt listat ut varför....

Får ta och lösa det i vinter om jag får tråkigt.... nu vet jag ju att det skall fungera iaf!

Jag har annars en inplanerad 60-milare från en av stockholms yttre förorter också. Alltå, start Åre, Sticklestad (1100 talalare), Snåsa (1200 tal) sen diverse kyrkor i ödemarken på vägen tillbaka.
Föreslår målgång vid en valfri kyrka i den medeltida söderförorten Visby.

Visst är det kul med tema-breveter!

Hmm, antagligen är jag seg i huvudet, men hittar inte vilka orter ska man stämpla i?

För övrigt, finns det några mat & dass-ställen längst med vägen som rekommenderas? Vore ju smidigt att planera in pauser i förväg.

Det har nämnts tidigare men eftersom spåret gör en omväg till Salnecke slottscafe borde det vara en rimlig stämpelpunkt. Käkade där förra sommaren och maten där är bra.

Nu e jag anmäld i alla fall. Kyrkan e ju för fan en pictorkyrka, har aldrig målats över och har en målning av en gris som spelar orgel. Det vill jag ju inte missa...

Det har nämnts tidigare men eftersom spåret gör en omväg till Salnecke slottscafe borde det vara en rimlig stämpelpunkt. Käkade där förra sommaren och maten där är bra.

Nu e jag anmäld i alla fall. Kyrkan e ju för fan en pictorkyrka, har aldrig målats över och har en målning av en gris som spelar orgel. Det vill jag ju inte missa...
Misstänker att det är stämpling vid Wenngarns slott med ytterligare chans till gofika ?. Kan man misstänka stämpling vid Görväln också ??

Åtta anmälda nu. Kul! Kanske finns chans att jag slipper cykla ensam då.

Hmm, antagligen är jag seg i huvudet, men hittar inte vilka orter ska man stämpla i?

För övrigt, finns det några mat & dass-ställen längst med vägen som rekommenderas? Vore ju smidigt att planera in pauser i förväg.
Nä det är jag som har knäck i lurarna och cement i sandlådan.
Såg inte att waypoints inte sparades.
Tanken är Salnecke, Wenngarn, Görväln.
Potentiella bonusstopp kan man göra:
Bro - Mazarin
Bålsta - Ica Maxi
Bälsunda - Sussis Gårdsbageri
Krägga Lanthandel
Steninge Slott

Och andra Bensinmackar, affärer och dyligt.

Nä det är jag som har knäck i lurarna och cement i sandlådan.
Såg inte att waypoints inte sparades.
Tanken är Salnecke, Wenngarn, Görväln.
Potentiella bonusstopp kan man göra:
Bro - Mazarin
Bålsta - Ica Maxi
Bälsunda - Sussis Gårdsbageri
Krägga Lanthandel
Steninge Slott

Och andra Bensinmackar, affärer och dyligt.
Kommer fotostämpling att godkännas?

Tillbaka
Topp