[Kalender] Randonnée 200 km - Barkarby 2021-10-16

nieves

Aktiv medlem
Plotaroute är ganska bra som gratis verktyg tycker jag.
Bygga banor finns det många sajter som fungerar. Tänker man större för en hel klubb, arkiverade banor, permaneter, möjlighet till support, identisk miljö för banbyggare och utövare. Kommenteringsfunktioner, data kring stämpelorter mm. så finns det färre.

Sen får man vägnoter i rwgps och loggar efter utförda lopp.

Håkan1

Aktiv medlem
Bygga banor finns det många sajter som fungerar. Tänker man större för en hel klubb, arkiverade banor, permaneter, möjlighet till support, identisk miljö för banbyggare och utövare. Kommenteringsfunktioner, data kring stämpelorter mm. så finns det färre.

Sen får man vägnoter i rwgps och loggar efter utförda lopp.
Själv använder jag Komoot när jag ska skapa backpackingrundor, grusrundor, osv.

nieves

Aktiv medlem
Hmmm 🧐, det törs jag nog inte svara på då jag inte vet vilka krav en klubb har på denna typ verktyg.
Det finns nog ingen direkt kravspec....men vi skulle kanske dra igång en tråd. Denna vecka fullt med åtaganden så jag passar för nu men drar gärna igång eller hoppar in i en annan tråd nästa vecka.
Jag tror det kan finnas fler intresserade.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
@NotReallyGunde Är detta rätt fil? Denna går ju genom Häggviksrondellen. Skulle vi inte köra Mossvägen -> Stora Malmvägen -> osv?

Så hade jag tänkt från början för att slippa rondellen

1634237467134.png

Pling

Medlem

Steel is Real

Aktiv medlem
Grymt kul att det dykt upp ett Rando i månaden på hemsidan året ut och sen final på Ötzin i januari.

Gällande morgondagen kommer jag vela fram till avfärd om jag skall dyka upp på räser eller prutta runt på stål-krossen med skärmar?

Verkar bli spännande med rutten också efter att ha läst den här tråden:-)

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Grymt kul att det dykt upp ett Rando i månaden på hemsidan året ut och sen final på Ötzin i januari.

Gällande morgondagen kommer jag vela fram till avfärd om jag skall dyka upp på räser eller prutta runt på stål-krossen med skärmar?

Verkar bli spännande med rutten också efter att ha läst den här tråden:-)
ähhh var ju bara lite små justeringar på grund av jordklotets rotation som kastat omkull diverse planer.. jag griper efter halmstrån :)

Blir en annan startriktning :) ska bli kul att höra eftersnacket :)

nieves

Aktiv medlem
Jag förstår inte varför människor ska vara så stressade. Vad gör väl några månader hit eller dit? De är ju ändå döda.
Problemet kan vara att utrustningen kan ha blivit gammalmodig. Nu vill ju alla t.ex ha skivbromsar, då blir det lätt att man bara åker förbi sånt som är omodernt, förutsatt att det inte går att visa upp på Antikrundan.

MrSthlm

Aktiv medlem
Problemet kan vara att utrustningen kan ha blivit gammalmodig. Nu vill ju alla t.ex ha skivbromsar, då blir det lätt att man bara åker förbi sånt som är omodernt, förutsatt att det inte går att visa upp på Antikrundan.

Du stannar ju ruskigt snabbt men hur det går för bakomvarande är en annan historia (aka seriekrock), sedan har vi ju det här med vikten. 😁

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Faller inte Ötzi XL lite mellan stolarna längdmässigt. Väldigt lång 30-milare men måste förlängas väsentligt för att bli 40-milare.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer