[Kalender] Randonnée 200 km - Barkarby 2022-04-09

GoranS

Aktiv medlem
Har ingen koll men slänger in ett snabbt skissat förslag. Ordinarie rutt: röda pilar. Alternativ rutt: blå pilar. Tänker att det kanske kan ge en diskussion samt att det kanske är lättare att såga ett förslag än att lägga fram ett eget.

1648387906449.png

Satt först och kikade på en mindre ändring men GC-banorna i närheten verkade vid hastig streetview-titt inte helt bra så jag försökte istället lägga en alternativrutt som, bortsett från avtaget från 55:an, håller sig på gator, inte är alltför kringel-krokig samt ändå försöker undvika större vägar/gator.

Uppenbart dåligt är att man får 0,5 km på 55:an. Dessutom blir det en halv km på Doktor Westerlunds gata som verkar lite större.

Men jag lägger upp förslaget utan någon egentlig lokalkunskap och, som sagt, mest som en utgångspunkt för en diskussion.

Längd är i stort sett densamma för ordinaire och föreslagen alternativ rutt.

Marcusorca

Aktiv medlem
Detta är den enklaste vägen (röd)
Det är cykelväg från Hummelsta till korsningen väg 55 mot Strängnäs vill man följ cykelvägen in i Enköping är det (grön) som gäller.
vill man fylla proviant finns det Circle K precis där röd och grön möts och en Ica 100m från macken.

dlå.png

Senast ändrad:

Marcusorca

Aktiv medlem
Har ingen koll men slänger in ett snabbt skissat förslag. Ordinarie rutt: röda pilar. Alternativ rutt: blå pilar. Tänker att det kanske kan ge en diskussion samt att det kanske är lättare att såga ett förslag än att lägga fram ett eget.

Visa bilaga 546514

Satt först och kikade på en mindre ändring men GC-banorna i närheten verkade vid hastig streetview-titt inte helt bra så jag försökte istället lägga en alternativrutt som, bortsett från avtaget från 55:an, håller sig på gator, inte är alltför kringel-krokig samt ändå försöker undvika större vägar/gator.

Uppenbart dåligt är att man får 0,5 km på 55:an. Dessutom blir det en halv km på Doktor Westerlunds gata som verkar lite större.

Men jag lägger upp förslaget utan någon egentlig lokalkunskap och, som sagt, mest som en utgångspunkt för en diskussion.

Längd är i stort sett densamma för ordinaire och föreslagen alternativ rutt.

aha, nu är jag med. men då kan man lika gärna ta Fjärdhundragatan till Bangårdsgatan så slipper man krångla?
Visa bilaga 546563
Absolut det är den vägen Mälaren runt brukar ta, i allafall när jag kört. Det var ett par år sedan sist.

GoranS

Aktiv medlem
40-milaren gör ju dessutom en liten extra sväng ner till Järna så det skulle ju gå att få en tur runt hela Mälaren som är lite kortare. Eller så tar man en ännu längre variant och kör Täbys 60-milare.

GoranS

Aktiv medlem
Jag som hade sett fram emot en stor grop och ett kommunhus under nedmontering :(
jaja. det är kanske en fin tur ändå!
Jag trodde att du som happys stora kommunhuskonnässör skulle ta det som en personlig förolämpning att tvingas cykla förbi ett sådant under nedmontering och därmed skulle bojkotta loppet av principskäl.

GoranS

Aktiv medlem

GoranS

Aktiv medlem
Det rapporterades problem med anmälningsformuläret i fjol också (om jag minns rätt). Webmaster har dock inte lyckats reproducera problemet. Utan möjlighet att upprepa problemet är det rätt marigt att felsöka.

Så, om någon som haft anmälningsproblem (eller får anmälningsproblem framöver) kan gå in på testloppet och lyckas stabilt återskapa problemet skulle det vara väldigt värdefullt då det i alla fall ger en startpunkt för att börja nysta och försöka inse vad som blir knasigt.

MrSthlm

Aktiv medlem
Rando mer eller mindre varenda helg alltså? :cool: Denna bör jag kunna vara med på men bommar Södertälje nu till helgen.

Intensivt med just lördagar för mig, behöver hänga med klubben ibland för att få cykla i Vätterngruppen (de vill ha en viss närvaro), Randon på lördagar och har även jobb sporadiska lördagar. Pusslande....

Köp & Sälj

Topp