[Kalender] Randonnée 200 km - Södertälje 2022-06-06

Imponerad att du ger dig på 20 mil imorgon, Hasse! Jag körde också Siljan 16 mil igår, dåligt tränad (dock fler träningsmål än dig) och på en lite sämre tid än dig. Jag är varken sugen på eller redo för 20 mil imorgon.
Tack för pepp. Grattis till genomfört lopp. Man klarar mer än man tror. Jag hoppas dock på exceptionellt bra sällskap imorgon samt möjlighet till eftertrupper. Mätte sadelhöjd nu och ser att sadeln sjunkit 50 mm, detta borde förklara ont i knäna och extra dålig känsla. Blir kolfiberpasta imorgon och lite mer moment.

5 cm ner på sadeln!? Låter onekligen som det behövs någon bättre Newton-motståndare till imorgon. Se bara till att inte dra för hårt så du knäcker något.

5 cm ner på sadeln!? Låter onekligen som det behövs någon bättre Newton-motståndare till imorgon. Se bara till att inte dra för hårt så du knäcker något.
Cykeln är reparerad i infästningen, har varit nedplockad och inte cyklad sen reparation Jag tror bestämt jag glömde pasta helt och var lite feg med momentet. Jag kände igår att det kändes "fel" men det var så mycket annat som spelade in så jag brydde mig inte om att stanna och kontrollera. Hade inget att mäta med och ingen referenstejp på stolpen.

Äntligen öppnade sekretariatet!
20220606_084357.jpg

Är det servicelastbilen som skymtar till vänster i bild? ?
Det är den lastbil som ska ta alla de cyklister som brutit i Läggestabacken och deras cyklar tillbaka till Södertälje. Tror de brukar ha två rejäla fordon för denna uppgift. Läggestabacken är, som jag förstår det, näst efter Dalkarlsbacken det värsta man kan cykla på asfalterade vägar i norra Europa.

Det är den lastbil som ska ta alla de cyklister som brutit i Läggestabacken och deras cyklar tillbaka till Södertälje. Tror de brukar ha två rejäla fordon för denna uppgift. Läggestabacken är, som jag förstår det, näst efter Dalkarlsbacken det värsta man kan cykla på asfalterade vägar i norra Europa.
Läggestabacken är en platt trottoarkant i jämförelse. Har tagit mig uppför den med 50-12 (i lätt medvind).

Läggestabacken är en platt trottoarkant i jämförelse. Har tagit mig uppför den med 50-12 (i lätt medvind).
Du får tänka på att cyklister från söder om stan, med nåt enstaka undantag, är av en lite klenare sort. Läggestabacken är för dessa cyklister ett monster som enbart ett fåtal av dem har kapacitet att besegra.

Kulkul, bra cyklat allihopa. Däremot vart man ju jättebesviken över alla stängda slott och restauranger.

DSC_0418.JPG

Randonné ger dig realistisk känsla av livet förr. När man ensam rullar förbi ett parti mörk skog som övergår till rapsfält och det enda som syns i horisonten är ytterligare en kyrka är det lätt att förflyttas i sinnet och känna sympati med en 1700-talsbonde eller en medeltida riddare.

Senast ändrad:
Jag kör en liten sammanfattning. Bra väder, lite blåsigt ner mot Nynäs och även bitvis i övrigt. Jättebra uppslutning och god stämning. Folkfest är kanske att ta i men i alla fall ganska mycket som innan pandemin. Jag tog mig runt på 11 timmar med mycket fika. När jag säger att jag tog mig runt inkluderar det Grimpeur och Grimpeuse som med ett aldrig sinande tålamod lät mig växla runt och leta lätta högkadenskombinationer för mina ledsna knän. Vi delade på dragjobbet, jag och Grimpeuse delade på en mil typ och Grimpeur drog i 19 mil. ?❤️Jag är skittrött och har ont överallt, sista bilden från Mälsåker är fake utan Photoshop. Men vafan, det gick att göra och nu är det klart. Men utan sällskapet hade jag nog vänt vid Tullgarn. Stort tack till alla som var med och gjorde denna dag. Kul att det var nya som var med första gången hoppas de fick en fin dag med mersmak.

Det vore ju roligt att höra lite hur någon ny upplevde det hela om de hänger här. Känner man sig välkommen? Funkar upplägget? Fick man mersmak?

Lite knepig rutt där den guidade in i Södertälje på slutet och slutade abrupt i en avstängd väg.
Om nu start och mål är ändrat kanske det inte är för mycket begärt att även rutten kan uppdateras för att visa detta. Det är inte lätt som utsocknes att hitta rätt annars, speciellt inte med några mil i benen och slött sinne.

Annars en kul/snabb tur i fint landskap med 200km kantvind och noll fika :)

Lite knepig rutt där den guidade in i Södertälje på slutet och slutade abrupt i en avstängd väg.
Om nu start och mål är ändrat kanske det inte är för mycket begärt att även rutten kan uppdateras för att visa detta. Det är inte lätt som utsocknes att hitta rätt annars, speciellt inte med några mil i benen och slött sinne.

Annars en kul/snabb tur i fint landskap med 200km kantvind och noll fika :)

Hehe, jag har cyklat fel 2 av 2 möjliga gånger efter en 300 och en 600 ? cykeln vill följa gps-spåret till Statoil istället för att fortsätta "rakt fram" mot HQ.

Tipset är att byta till Google Maps navigering och ange arrangörens adress som destination när man kommer in i centrumet.

Jo, eller att följa det gråa spåret som markerar var jag kom från, men det hjälper inte min stackars hjärna. (grått på Karoo2, motsvarande finns väl på Garmin om jag minns rätt)

Jag satsar på tredje gången gillt ?

Tillbaka
Topp