[Kalender] Randonnée 200 km, Södertälje 2021-06-19

GoranS

Aktiv medlem
Sen tycker jag Slottsrundan är rätt trevlig, möjligen med undantag för avslutningen från Läggesta. Sen föredrar jag nog Södertörns pärla som ju f.ö. innehåller gott om backar som förvisso inte är långa men ganska branta och som suger musten ur benen rätt bra.

bigmollo

Aktiv medlem
Det blir premiär för mig på slottsrundan. Var det här man skulle ha med ostron och champagne?

GoranS

Aktiv medlem
Det är för velourrandörerna. Mera misärälskande typer tar med mhenry och extra styrlinda att tugga i sig!

Grimpeur

Aktiv medlem
Det blir premiär för mig på slottsrundan. Var det här man skulle ha med ostron och champagne?
Vissa år så har en del slott varit stängda varför många har nödgats att ha med sig egen champagne och tilltugg.

I år ser det dock ut som om man kan klara sig hyfsat ståndsmässigt med det som bjuds längs vägen

Orangeriet i Nynäs ser ut att vara öppet och brukar hålla hög klass (När det har varit stängt så är det här champagnestoppet brukar vara)

Södertuna slott verkar vara öppet och brukar vara ett ypperligt lunchställe. (oklart om man behöver boka, i år hinner vi inte med någon central bokning)

Det finns även sommarcafe på Mälsåkers slott (Vi brukar dock fika på Printz cafe i Stallarholmen)

Krisar så har finns även Tullgarns slott, Gripsholms slott och Taxinge slott som även de brukar hålla anständig klass. Vill man vara på säkra sidan så råder vi dock att ta med egen champagne.

Hasse#7

Aktiv medlem
Det här ville man ju göra. Har yttre tjänst, straffarbete på tomt och fastighet samt ideella uppdrag som omöjliggör ens tankar på deltagande. Är det någon som får för sig att må illa i Läggesta får man söka annan compadre för sällskap och draghjälp.

A.Nilsson

Aktiv medlem
Randoabstinensen är svår och det var ju typiskt att årets randopremiär krockar med besök från farsan (Första på 1,5 år pga anledning) så årets första rando får vänta någon vecka till... God tur!

GoranS

Aktiv medlem
Du har missförstått. Det står ju att det är vid målgången, dvs det är för att få dem att gå i mål det behövs mutor.
Förstår inte distinktionen. Om man startar går man väl i mål. Eller menar du att göteborgare är veklingar som kan tänka sig att bryta? :sneaky:

uandt

Aktiv medlem
Jag anmäler mig väl då. Fest på fredag så kanske inte kommer till start. Och varmt ska det bli... Någon som vet om det går köpa spd sandaler i butik i stockholm?

bigmollo

Aktiv medlem
Någon som vet vad rekordet på ätna glassar ligger på? Med helgens väder så ligger ett sånt rekord risigt till och jag kommer göra vad jag kan för att ta det!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer