[Kalender] Randonnée 200 km, Södertälje 2021-06-19

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Högerklicka och ladda ner fil. Eller långtryck, om det är android.
Typ det jag gör, måste öppna i Element
82C40F2B-3AD0-40A7-8A4A-76EAF871C4CE.png

WSMC

Aktiv medlem
Kan man få en uppställning på alla potenitella glassstopp? måste nog skriva ut en lapp och klista på ramen i bästa VRanda
Kan tyvärr inte bidra med några glasställen men här får du lite inspiration inför lördagen:
glasskarta-2021.jpg

glasskarta2009.jpg

Lycka till i värmen alla som kör på lördag!

GoranS

Aktiv medlem
Om jag inte är helt ute och cyklar så finns det nog inga vägnötter som är åtkomliga publikt. När jag kikade i våra digitala gömmor ser jag vägnötter från 2015, men jag tror att det ev. är lite förändringar i rutten sedan dess även om man bortser från att start/mål ju är flyttat några km.

Om du vill ha definitivt besked skulle jag kontakta arrangörerna per mejl på sodertalje@randonneurstockholm.se eller möjligen dra iväg ett PM till Grimpeur eller Grimpeuse. Eller så väntar du och hoppas att någon av dem tittar till tråden senare.

Sen är Slottsrundan faktiskt en ganska enkel rutt och det tar inte så lång stund att plita ner egna privata nötter. Jag har gjort det så jag vet. Inser att det för de flesta framstår som grav överkurs. En positiv bieffekt är att man faktiskt delvis lär sig rutten om man går igenom den m.h.a. google streetview på det sätt jag gör inför lopp jag cyklar.

GoranS

Aktiv medlem
Alla vet vad det där betyder. Han är farlig.
Släkting till Wassberg? Tecknar-Anders i SvD hade i alla fall som något av ett stående skämt att Wassberg yttrar något om att "Kroppen säger ifrån" varpå de erfarna journalisterna tolkar det som att segern i stort sett är i hamn.

(Skrivet med brasklapp för att det var en herrans massa år sen och minnet kan spela mig ett spratt)

glitch

Aktiv medlem
Hur ser det ut runt starten, finns det någon mack eller liknande nära? Kommer cykla till start en så det vore fint att fylla vatten och kanske slå en drill innan start :)

Mange.

Aktiv medlem
Hur ser det ut runt starten, finns det någon mack eller liknande nära? Kommer cykla till start en så det vore fint att fylla vatten och kanske slå en drill innan start :)
CirkelK i östertälje station är nog närmst.
Kan inte svara för hur det blir denna gång, mwn tidigare har arrangörerna upplåtit sin wc innan start.

NotReallyGunde

Aktiv medlem

Markerade fel start på kartan. nu är det rätt

1624009391277.png

Senast ändrad:

Grimpeur

Aktiv medlem
Vi bokade just lunch på Södertuna slott. Det förefaller vara OK med drop in (personalen var lite osäker) men de gillade att man bokade. Historiskt sett brukar detta vara kronan på Slottsrundan. Vi rekommenderar sålunda starkt att man äter här. Då själva poängen med en slottsrunda är fina vägar, sommar, vackra slott och god mat.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Vi bokade just lunch på Södertuna slott. Det förefaller vara OK med drop in (personalen var lite osäker) men de gillade att man bokade. Historiskt sett brukar detta vara kronan på Slottsrundan. Vi rekommenderar sålunda starkt att man äter här. Då själva poängen med en slottsrunda är fina vägar, sommar, vackra slott och god mat.
När bokade ni lunchen?

GoranS

Aktiv medlem
Precis som jag minns det.

Fina vägar - check!
Sommarväder - check!
Vackra slott - jodå!
God mat - känner fortfarande styrlindesmaken när jag tänker på mina två slottsrundor.

Hasse#7

Aktiv medlem
Jag önskar er alla en riktigt trevlig dag. Skall tänka på er när jag klipper 400m2 grässlänt som inte går att stå i.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer