[Kalender] Randonnée 200 km, Södertälje 2021-06-19

Hasse#7

Aktiv medlem
Läge att låta det bli ängsmark och slå av en gång per säsong? Slagning medelst lie är en underskattad aktivitet nuförtiden.
Jag lovar dig att jag provat allt inklusive lie. Det som kvarstår och som inte kommer provas är eld. Nuvarande lösning är den bästa hittills. Batteridriven gräsklippare med "tömmar". Jag står uppe och släpper ned klipparen, styr med tömmarna, justera läge nere, drar upp med klippning, justerar och släpper ned. Kräver ju tvångsdrift så man får låta bli att trilla ned och stoppa in kroppsdelar under klipparen.

Barrett

Aktiv medlem
DNS på mig tyvärr. Frun vaccinerades igår och jag får ta hand om barnen idag.

Trevligt tur till er övriga!

Grimpeur

Aktiv medlem
Fika i Nynäs!
20210619_110046.jpg

GoranS

Aktiv medlem

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Starkt kört allihopa.
Det var varmt och motvinden var inte svalkande snara som att sitta i bastun och blåsa på sig själv.
Jättemysig runda som startade snabbt, fick slå av efter 2 mil då det gick för fort.
Rullade på själv ett tagsedan kom Bengt och Henrik så jag fick rulla lite med de till första kontrollen, herrarna var dock betydligt starkare uppåt så de rullade iväg lite efteråt.
Kom ikapp dem vid kontroll 2 så vi käkade tillsammans jag hade ingen aning om vem Henrik var så vart lite förlägsen då han har rekordet på PBP, och sedan rullade vi på igen.
Fick släppa igen och njöt av ensamheten och de få partier med skugga. njöt är väldigt fel ord!
Stannade i Åkers Styckebruk och handlade en Cola, den var god!
Vart ikapprullad av xxx ( ingen aning om namn, går bra detta) som rullade på lite snabbare.
Kom fram till Stallarholmen och sågs Bengts och Henriks cyklar så försökte kapa några sekunder och rullade på till stämpling.
xxx stod redan där och vi rullade tillbaka till Stallarholmen där det var broöppning.
Sedan stannade jag för glass och vattenplask, tillsammans med yyy och zzz :)
de rullade till stämpling och jag mot mål.
trött, slut, men det gick ändå ok.
Vart omrullad av flera stycken men kom ändå in på 9h13min.
Helt ok ändå.
Stort tack till alla!

bigmollo

Aktiv medlem
Starkt kört allihopa.
Det var varmt och motvinden var inte svalkande snara som att sitta i bastun och blåsa på sig själv.
Jättemysig runda som startade snabbt, fick slå av efter 2 mil då det gick för fort.
Rullade på själv ett tagsedan kom Bengt och Henrik så jag fick rulla lite med de till första kontrollen, herrarna var dock betydligt starkare uppåt så de rullade iväg lite efteråt.
Kom ikapp dem vid kontroll 2 så vi käkade tillsammans jag hade ingen aning om vem Henrik var så vart lite förlägsen då han har rekordet på PBP, och sedan rullade vi på igen.
Fick släppa igen och njöt av ensamheten och de få partier med skugga. njöt är väldigt fel ord!
Vart ikapprullad av xxx ( ingen aning om namn, går bra detta) som rullade på lite snabbare.
Kom fram till Stallarholmen och sågs Bengts och Henriks cyklar så försökte kapa några sekunder och rullade på till stämpling.
xxx stod redan där och vi rullade tillbaka till Stallarholmen där det var broöppning.
Helt ok ändå.
Stort tack till alla!
Vilket rekord har Henrik (inte Henrik Hittig) på PBP? Vad jag vet så har Krister Jönsson bästa svenska tiden. Sattes 2015.

Senast ändrad:

Grimpeuse

Aktiv medlem
några bilder från dagen. Mäktig stämpling av Mange med kungen och drottningen i bakgrunden. Slutstämpling, färjan hem och en nybadad randonneur i rosa piké. Vilken jäkla dag. Tack alla!
Visa bilaga 496499

Vad är detta för ståndsmässig kontroll? Känns perfekt på Slottsrundan!

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Det blev en fin dag i solen bland Sörmländska herresäten.

Roger och Jocke såg till att hålla tempo vilket tunnade ut klungan redan till Nynäs. Snabb fotostämpling och så ännu hårdare tempo till Södertuna. Där snittade vi 34,8 km/h. Upp mot Åkers blev det backigt och när denne någon sprätte i ett par backar ( vi hade slagit av i alla backar) och vårt lok pumpade utför började klungan gå sönder alldeles.

Jag gjorde ett snabbt val att samla i hop gruppetton som kunde fortsätta i ett tempo där det gick att snacka.

Efter Mälsåker var alla lite småkrokiga när vi tuggade mot mål i motvind.

Kalasdag med trevligt gäng, bra fart och ståtliga slott.

Jag cyklade tillbaka hem till Nacka. Johan och Erik gjorde sällskap en bit. Sedan sänkte jag en dubbelbock innan grillningen. Jösses vad jag mådde.

EE98F58B-ADFA-41F5-AEB0-6DC5DC10649E.jpeg
95220B19-72F6-442C-B5DA-06B396BE0E98.jpeg
63813322-3E7E-442C-B26B-6A93F7C1EF09.jpeg
DCAAEF6A-A8E5-4307-9D24-6D914FFF77E5.jpeg
AF8E0675-6BB2-4C5F-AB03-46680AE5A51B.jpeg

Senast ändrad:

Schlocum

Aktiv medlem
Tack för en finfin runda! :-) Det har inte blivit så mycket snabbdistans i år och det märktes..... Hängde med Roger till strax innan Nykvarn. Där fick det bli pucko o cola på Q8, sedan gick det i makligt tempo sista biten hem.
Tog pendeln hem och fick en "perfekt" dubbelkramp i benen när jag skulle resa mig upp till medpassagerarnas stora förtjusning. "behöver du hjälp?" Som kronan på verket kom reprisen när jag klev ut taxin vid festen vi skulle på. Tror att jag svettades en del igår :-)
Härligt att randoloppen nu är igång! :-)

heklamama

Aktiv medlem
Vilken dag!
En alldeles aldeles underbar helcykeldag!

Tack och bock!
Tack till Henrik & Åsa som ordnat en toppenrunda.

Ni får 5 Stablinski av fem!

Jean Stablinski mini.jpg
Jean Stablinski mini.jpg
Jean Stablinski mini.jpg
Jean Stablinski mini.jpg
Jean Stablinski mini.jpg

Juryns motivering:
"Med osviklig finess grundat på stor erfarenhet och detaljerad kunskap om var de finaste Sörmländska vägavsnitten och de intressantaste kulturupplevelserna befinner sig samt hur man länkar samman dessa till en komplex och fulländad upplevelse för så kallade randonörer, har duon, en en gång bevisat att de befinner sig i det absoluta toppskiktet när det gäller randoengagemang"

Enligt en obekräftad källa var valet av sportdryck avgörande för den femte Stablinskin.

Extra tack till Henrik som tipsade om Tuttifrutti.
Jag överväger att, kanske inte helt byta ut, men komplettera marsipanen med denna dundermedicin.

Tack även til el_gabri för trevligt sällskap, motivation och draghjälp!

Jag tackar även mig själv.
För att efter att ha valt ett par lite tjockare strumpor endå hade sinnesnärvaro nog att ta med ett par extra normaltunna dito.
Hög vardagsnjutning att ta av sig barfota,
stoppa fötterna i Mälaren och sedan byta till torra (och tunnare) strumpor!

Det känns så underbart skönt att efter en fruktansvärt trist period med sittande och stirrande + mera sittande. Där de enda rundorna har varit mellan sittandet och kylskåpet.
Äntligen få bli utsläppt i verkligheten.

bsandborgh

Aktiv medlem
Starkt kört allihopa.
Helt ok ändå.
Stort tack till alla!
”Henrik” aka Niklas och jag tog det lugnt. Niklas har fn inga 48:53 i benen så det var jag som stod för det mesta av dragjobbet. Mat med lämpliga drycker intogs på Södertuna slott. En bra dag i sadeln. Varm och skönt (mer varmt än skönt)!

Senast ändrad:

glitch

Aktiv medlem
Ja ett fyrfaldigt leve för Åsa och Henrik för en kalasrunda! Detta var en sån där tur man kommer kunna leva på i höstmörkret
Körde ju stekt fläskturen i höstas, vilken skillnad det var att åka förbi Skottvångsgruvan med folkmyller och live mot den totala ensamheten som härskade under coronahösten.
Kan säga att den vägen var behagligare på gravel :) måste försöka hinna göra om den turen i sommar och då faktiskt få äta stekt fläsk.

Smarremums med Bageri Prinz på Stallarholmen också. En av de godaste räkmackorna jag ätit och det från en kille som inte gillar räkmackor.
IMG_20210619_153326.jpg
Sista 10 milen hem från Södertälje var jag så less på sött att jag hade svårt att få i mig energi. Räddningen blev den gyllene måsen som frikostigt bjöd på flott och salt.
IMG_20210619_202956.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer