[Kalender] Randonnée 200 km - Södertälje 2021-09-18

GoranS

Aktiv medlem
Jag har en liten fundering. Är det inte lämpligt att ha "smeknamnen" i rubriken? Tror det är så man skapar traditioner. Slottsrundan, Sportgrus osv har högre attraktionsvärde än enbart nuvarande rubriker.
Jag förstår poängen. Vi har haft en diskussion kring hur vi hanterar information om våra lopp och kommit fram till att vi i möjligaste mån ska se till att information som är föränderlig bara finns på ett ställe, nämligen Randonneur Stockholms hemsida.

När loppen ska gå, vilken startort det rör sig om och vilken längden på loppet är anser vi som icke-föränderliga data. Blir förvisso i dessa covid-tider lite konstigt, men mer normala år ändras inte detta.

Vad gäller bansträckning finns alltid risk för korrektioner pga vägarbeten och annat. T.ex. har ju Uppsala med ganska kort varsel bytt till en helt annan rutt. Om vi då har informationen om bansträckning liggande på flera ställen finns risken att man glömmer att uppdatera på något ställe och att man landar i en situation med motstridig information. Detta vill vi verkligen försöka undvika.

Sen är just Slottsrundan och Sportgrus lopp där total ändring av karaktären på loppet är mindre trolig så att man möjligen skulle kunna tänka sig att ha med namnen i kalendereventets titel (varifrån ju trådtiteln automatgenereras).

Senast ändrad:

Hasse#7

Aktiv medlem
Jag förstår poängen. Vi har haft en diskussion kring hur vi hanterar information om våra lopp och kommit fram till att vi i möjligaste mån ska se till att information som är föränderlig i möjligaste mån bara ska finnas på ett ställe, nämligen Randonneur Stockholms hemsida.

När loppen ska gå, vilken startort det rör sig om och vilken längden på loppet är anser vi som icke-föränderliga data. Blir förvisso i dessa covid-tider lite konstigt, men mer normala år ändras inte detta.

Vad gäller bansträckning finns alltid risk för korrektioner pga vägarbeten och annat. T.ex. har ju Uppsala med ganska kort varsel bytt till en helt annan rutt. Om vi då har informationen om bansträckning liggande på flera ställen finns risken att man glömmer att uppdatera på något ställe iChat man landar i en situation med motstridig information. Detta vill vi verkligen försöka undvika.

Sen är just Slottsrundan och Sportgrus lopp där total ändring av karaktären på loppet är mindre så att man möjligen skulle kunna tänka sig att ha med namnen i kalendereventets titel (varifrån ju trådtiteln automatgenereras).
Det var mest av karaktären fundering. Men två på varandra följande 200km kan ju missas som läst eller så.

GoranS

Aktiv medlem
Jo, jag förstår hur du tänker och det finns för- och nackdelar med det. Ville mest säga att vi haft en diskussion kring det samt förklara lite hur vi tänkt.

Att ha en titel som säger ”Randonnée Cykelstad 200 km (Superduperplattmosrundan) 2022-06-09” och det sedan visar sig vara ”Bergsgetens drömrunda” som körs kan ju leda till uppror från sumo-cyklister! 😉

Barrett

Aktiv medlem
Favorit som jag hoppas kunna köra.

Finns det något bra lunch-ställe, om man inte vill återuppleva pizza-baracken i Eskilstuna? (Eller var det nu va)

Bilagor

• 9BA78042-63BF-461E-B05F-5C2114A0D067.jpeg
    9BA78042-63BF-461E-B05F-5C2114A0D067.jpeg
    341.6 KB · Besök: 34

Grimpeur

Aktiv medlem
Favorit som jag hoppas kunna köra.

Finns det något bra lunch-ställe, om man inte vill återuppleva pizza-baracken i Eskilstuna? (Eller var det nu va)
Jag har själv inte kört sportgrus. Misstänkter stoppet är i Kjula då min GPS säger att där kan man stämpla när ja passerar. Det finns även pizzeria där som verkar populär bland lokalbefolkningen när jag cyklat förbi. Jag har inget minne av något annat matställe närheten har dock inte letat så jag har tyvärr ingen bättre rekommendation. Det finns en flygplats strax söder om Kjula om jag inte minns fel kanske där finns något.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Jag har själv inte kört sportgrus. Misstänkter stoppet är i Kjula då min GPS säger att där kan man stämpla när ja passerar. Det finns även pizzeria där som verkar populär bland lokalbefolkningen när jag cyklat förbi. Jag har inget minne av något annat matställe närheten har dock inte letat så jag har tyvärr ingen bättre rekommendation. Det finns en flygplats strax söder om Kjula om jag inte minns fel kanske där finns något.

när jag har rullat Sportgrus brukar pizzastoppet i Kjula vara en kul samlingsplats.

Barrett

Aktiv medlem
Ja Kjula så klart!
Nykrashad o halv-bonkad så va ju iofs valet av pizza märkligt, men inget talade för det kunde varit så värst mkt bättre.

Får kanske ge det en chans till som okrashad o hel-bonkad. Då brukar det ju smaka (eller inte spela ngn roll) 🤣

StaffanB88

Medlem
Det finns en pizzeria vid E20 innan man åker till Kjula som heter Casa Nostra. Jag kan mitt kjula efter att ha bott där i 16 år

GoranS

Aktiv medlem
Jag är rätt säker på att det inte är tänkt ngn form av ”officiellt” organiserad n00bgrupp. Däremot finns det förstås inget som hindrar att man i förväg snackar ihop sig med likasinnade.

glitch

Aktiv medlem
Siktar på köra denna. För en som inte kört den, hur stor andel grus / kvalisort på gruset - med andra ord vilka däck?:)

Jag har 28 mm One, 30 mm g-one speed eller graveln med 38mm :)
Tänkte nog köra G one speed.

A.Nilsson

Aktiv medlem
Jag tänkte köra! Jag har dessutom en tid att passa så planen är att riva av de 20 milen relativt raskt. Vore kul med fler som har lite lagom bråttom :)

@glitch: Tror det går att genomföra med alla dina olika däcksval men det är relativt mycket grusväg så jag hade valt någon av de två "större" däcken. Själv kör jag Specialized Pathfinder pro i 38mm. De rullar så pass bra att inte asfaltsbitarna blir ovärda.

Barrett

Aktiv medlem
Siktar på köra denna. För en som inte kört den, hur stor andel grus / kvalisort på gruset - med andra ord vilka däck?:)

Jag har 28 mm One, 30 mm g-one speed eller graveln med 38mm :)
Tänkte nog köra G one speed.

Jag minns inte hur andelen var, klar majoritet grus av bra kvalitet. Lite singeltrack.

Förra året var den en som körde racer med 28mm. Det går. Men med grusvägar vet man ju aldrig, kan vara nyfixat med massa löst material etc.

Jag skulle valt den cykel/däck som är bäst lämpat för grus

A.Nilsson

Aktiv medlem
Jag försökte anmäla mig på Stockholm Randonneurs hemsida men det verkar funka dåligt (Alternativt så gör jag fel) Fyller i alla uppgifter och klickar anmäl men sedan händer inget. Inget bekräftelsemail och mitt namn dyker inte upp i deltagarlistan. Någon annan som vet något eller har lust att testa?

Barrett

Aktiv medlem
Jag försökte anmäla mig på Stockholm Randonneurs hemsida men det verkar funka dåligt (Alternativt så gör jag fel) Fyller i alla uppgifter och klickar anmäl men sedan händer inget. Inget bekräftelsemail och mitt namn dyker inte upp i deltagarlistan. Någon annan som vet något eller har lust att testa?

Funkade för mig. Kommer upp en bekräftelse ruta o mail, men står inte med i listan.

Eller va detta bara ett trick för att fler skulle anmäla sig? Jag tvekar, men nu är jag ju anmäld... :)

glitch

Aktiv medlem
Jag tänkte köra! Jag har dessutom en tid att passa så planen är att riva av de 20 milen relativt raskt. Vore kul med fler som har lite lagom bråttom :)

@glitch: Tror det går att genomföra med alla dina olika däcksval men det är relativt mycket grusväg så jag hade valt någon av de två "större" däcken. Själv kör jag Specialized Pathfinder pro i 38mm. De rullar så pass bra att inte asfaltsbitarna blir ovärda.

OK! Men är det övervägande grus så känns ju graveldäcken rätt sjävklara. Slipper jag byta däck också :)
Tänkte mest om det var mycket asfalt och primärt släta snabba hårda grusvägar så hade G One Speed kunnat vara ett alternativ men är det riktigt grus så blir det 38:orna som är rätt okej på asfalt.

A.Nilsson

Aktiv medlem
Funkade för mig. Kommer upp en bekräftelse ruta o mail, men står inte med i listan.

Eller va detta bara ett trick för att fler skulle anmäla sig? Jag tvekar, men nu är jag ju anmäld... :)

Nu testade jag fylla i manuellt och då funkade det. Kanske kan det vara nåt med auto-ifyllningen i Chrome? Nåja, nu är jag också anmäld.

@Barrett: Kul att "tricket" funkade :) Ses snart mao

GoranS

Aktiv medlem

Jag ser i alla fall dig (och A.Nilsson) i listan av anmälda nu. Med mindre än att klubbens "IT-support" varit inne och fixat något så kanske det bara var lite trög uppdatering av anmälningslistan som ställde till det!?

A.Nilsson

Aktiv medlem
Jag ser i alla fall dig (och A.Nilsson) i listan av anmälda nu. Med mindre än att klubbens "IT-support" varit inne och fixat något så kanske det bara var lite trög uppdatering av anmälningslistan som ställde till det!?
Jag misstänker att det bara var jag som hade bråttom och klickade frenetiskt på alla knappar i min iver att få köra rando :)

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Fick hem något som liknar en broms. Vet ej än om den funkar.

På tisdag ska mitt ”friska” knä magnetröntgas på jakt efter lösa delar.

Känner mig svårt toppad för detta.

GoranS

Aktiv medlem
Dags att börja kolla vädret inför Lördag. Baserat på en gammal gpx-fil och 28 i snitt.Visa bilaga 512486
Fin möjlighet till högt hybrisindex även om banan kanske saknar de där långa raksträckorna över öppna fält där motvinden riktigt kan driva livslusten ur resterna av en randonnör som skickat ner sig själv i källaren med en alldeles för optimistisk öppning under första halvan.

uandt

Aktiv medlem
Det har öppnat en drös med restauranger i Kjula, fast i industrområdet vid flygplatsen, innan E20 korsas. Vi slipper mao stämpla i den supersunkiga pizzerian om vi nu vill det.

Har någon kollat att det inte e rally igen förresten?

Peth

Aktiv medlem
Fin möjlighet till högt hybrisindex även om banan kanske saknar de där långa raksträckorna över öppna fält där motvinden riktigt kan driva livslusten ur resterna av en randonnör som skickat ner sig själv i källaren med en alldeles för optimistisk öppning under första halvan.
Det är de bästa sträckorna, de där med motvindsinducerad livslustförlust. Jäklar vilka minnen!

uandt

Aktiv medlem
Okej, det verkade som om de körde rally på grus i Kjula den 11 Sep. Den 18'e kör de drag-race på flygfältet istället!

Bengt-re

Aktiv medlem
Skall man inte öppna för snabbt så att man kan boinka tryggt sedan?
Okej, det verkade som om de körde rally på grus i Kjula den 11 Sep. Den 18'e kör de drag-race på flygfältet istället!

Åfan repris på den! Det är ju kul!

A.Nilsson

Aktiv medlem

Man är ju mest inne i skogen på den här turen så vinden är inte så avgörande för en gångs skull. Men den kuperade terrängen blir riktigt motig om man får trötta ben och det kan ju ta kål på även den piggaste cyklisten. Nåja, jag har inte cyklat den här turen på 3-4 år så jag är lite så där lagomt överladdad :)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer