[Kalender] Randonnée 200 km - Södertälje 2021-09-18

Peth

Aktiv medlem
Tror motsatsen. Skatorna stjäl ifrån de i huset. Mina glänsande glasögon försvann ifrån balkongen och återfanns först fem dagar senare när skatorna insett att ingen av dem var lika närsynt som jag.
Då förstår jag trenden mot svarta gruppset och cyklar utan blänkande stänkskärmar. Alltför många randonneurer som fått sina fina randocyklar bortflugna av tjuvaktiga skator vid Södertäljestarten. 😄

Havoc 5

Aktiv medlem
Jag har kastat in handduken idag igen.
Det blev en exakt repris av förra helgen bortsett ifrån att idag blev jag astrött redan efter sex mil.
Knät gav upp efter ca tio.
Nu väntar jag på tåget i Gnesta (i en bar iallafall). Har aldrig tagit tåget hem förut.
Nu har det hänt två helger på raken. Tjohoo…
Ursäkta stavfel. Har inte läsbrillorna med mej. =)

Bengt-re

Aktiv medlem
Jag har kastat in handduken idag igen.
Det blev en exakt repris av förra helgen bortsett ifrån att idag blev jag astrött redan efter sex mil.
Knät gav upp efter ca tio.
Nu väntar jag på tåget i Gnesta (i en bar iallafall). Har aldrig tagit tåget hem förut.
Nu har det hänt två helger på raken. Tjohoo…
Ursäkta stavfel. Har inte läsbrillorna med mej. =)
Du är ju stålmannen! Klokt att bryta iofs om kroppen klagar. Hoppas att det blev okej ändå! 🍺🍻

Schlocum

Aktiv medlem
Slutstämplat och klart 17:40. Finfin runda :-)

Bilagor

• 9F4C81F0-B61C-46E8-892D-F3813AFE1540.jpeg
    9F4C81F0-B61C-46E8-892D-F3813AFE1540.jpeg
    773 KB · Besök: 53

bigmollo

Aktiv medlem
Vilken härlig dag! Mina ben lär sprattla som en hink nyuppdragna sillar i soffan ikväll. Adrian och Jocke såg till att jag låg på syra-plus hela vägen. Bjuder på en Hamburgerbild. Det var allt jag hann ta innan mobilen dog.

D25BA7FC-7619-4F8A-86E0-0D2E4CD42104.jpeg

Chapter 2

Aktiv medlem
Meh...skulle ju kunnat tagit den där korven i Gnesta trots allt.
Stort tack för idag. Det var superkul!

Ps. Du som ev skulle hjälpa och hämta min slutstämpling på cirkel k. Det behövs inte jag han till riktiga slutstämplingen.
20210918_190044.jpg

Senast ändrad:

Havoc 5

Aktiv medlem
Du är ju stålmannen! Klokt att bryta iofs om kroppen klagar. Hoppas att det blev okej ändå! 🍺🍻
Nja, stålmannen känns tveksamt men jag kan sträcka mej till gummi-Tarzan.
Ont i knä, utschasad och uttråkad är klart godkända brytanledningar vad mej beträffar. Vad tusan, det är inte jobb direkt.
Om hobbyn man utövar inte käns angenäm bör man göra nåt annat.
I övrigt var turen fin. Det är fint att hoja grus och jag gillar skogen.
Det sjukaste var att jag lyckades bli ovän med en galen bonde som kom farandes rakt emot mej i 100 blås med sin trimmade Volvo v70.
Grabben var inte klok.
Han skrek att jag skulle sätta lyse på hojen.
För ett ögonblick trodde jag att jag skulle få spö. =D

Bengt-re

Aktiv medlem
Nja, stålmannen känns tveksamt men jag kan sträcka mej till gummi-Tarzan.
Ont i knä, utschasad och uttråkad är klart godkända brytanledningar vad mej beträffar. Vad tusan, det är inte jobb direkt.
Om hobbyn man utövar inte käns angenäm bör man göra nåt annat.
I övrigt var turen fin. Det är fint att hoja grus och jag gillar skogen.
Det sjukaste var att jag lyckades bli ovän med en galen bonde som kom farandes rakt emot mej i 100 blås med sin trimmade Volvo v70.
Grabben var inte klok.
Han skrek att jag skulle sätta lyse på hojen.
För ett ögonblick trodde jag att jag skulle få spö. =D
OoppSss. Rednecks finns i skogarna....

uandt

Aktiv medlem
Vi mötte också volvo dåren. Låg på i jag gissar runt 100 blås på grusvägen precis innan hamburgerian. Vägen är riktigt bred där så det var inte läskigt men för fort körde han

glitch

Aktiv medlem
Tack alla glada cyklister, arrangörer, tutande idioter bakom en bilratt för ert engagemang i vår sport, och sist men inte de svenska bönderna som ser till att vi har så fina grusvägar utanför dörren :)
Första gången jag kör Sportgrus men inte sista👍

Havoc 5

Aktiv medlem
Vi mötte också volvo dåren. Låg på i jag gissar runt 100 blås på grusvägen precis innan hamburgerian. Vägen är riktigt bred där så det var inte läskigt men för fort körde han
Ja, han var inte klok. Samtidigt som han stod o gapade om att det minsann var 70 på den vägen skrålade det nån jävla Markoolioliknande musik ut ur förarhytten. Svinhögt.
Jag tror han var en sån där incellsnubbe.
Kan tänka mej att dom ser ut så.
Jag blev lite skraj o skrek tillbaka för att han inte skulle bli så modig. Det funkade som tur var.
Annorlunda cykelhändelse mitt i skogen men ändå lite kul.

me.I.am

Aktiv medlem
Min hund bet av sladden till datorn så det tog ett tag innan filmen blev klar, men nu kan jag äntligen lägga ut lite rörliga bilder från vår härliga runda.
Bra! Som vanligt.
Lite nyfiken på vilken kamera?
Och hur du panorerar, speciellt när kameran är i navhöjd. Lös display, eller koppla den till mobilen eller något? Ursäkta min ringa kunskap om kameros.

bigmollo

Aktiv medlem
Bra! Som vanligt.
Lite nyfiken på vilken kamera?
Och hur du panorerar, speciellt när kameran är i navhöjd. Lös display, eller koppla den till mobilen eller något? Ursäkta min ringa kunskap om kameros.
Tack! Det är en Gopro 8 som jag har på ett litet stativ som jag håller i handen. Tror de kallar det för mini tripod.

GoranS

Aktiv medlem
Såg ju rätt trevligt ut.

Noterar f.ö. att Troca verkar vara gravelcyklisternas val vad gäller lunchdryck.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer