[Kalender] Randonnée 200 km - Södertälje 2021-11-20

A.Nilsson

Aktiv medlem
@GoranS vi hade lite snärtiga reflexvästar i diskussion tidigare. På det ämnet har jag funderat på denna.

Ändå den som ser mest lovande ut av de jag stött på! Slut i min storlek tyvärr annars hade jag agerat testkanin. Någon annan som känner sig manad?

KjellF

Aktiv medlem
@GoranS vi hade lite snärtiga reflexvästar i diskussion tidigare. På det ämnet har jag funderat på denna.
Jag kan ta med min på lördag om jag kommer (med ömma axlar efter krascher är jag inte superintresserad av ett lopp på is). Västen är inte CE-godkänd och reflexer bakåt är minimalt.

GoranS

Aktiv medlem
OK, är den inte CE-godkänd så är den ur RS:s synvinkel inte ett alternativ. Sen kan det ju vara en helt OK väst ändå (kanske främst för dagsljuscykling?).

MrSthlm

Aktiv medlem
Va fasen, måste man ha en godkänd väst också ;-) ingen aning om min väst är godkänd (sannolikt inte). Gillar att den är lite kort så att den inte stör fickorna bak.
1637228016306.png

uandt

Aktiv medlem
en en1150 klassad jacka funkar ju också såhärårs. Köpte en på decatlon till förra 20-milaren och den var riktigt trevlig att cykla i

GoranS

Aktiv medlem
Va fasen, måste man ha en godkänd väst också ;-) ingen aning om min väst är godkänd (sannolikt inte). Gillar att den är lite kort så att den inte stör fickorna bak.
Visa bilaga 524250
Bara för att förtydliga min kommentar. Kommentaren berörde enbart västen såsom en möjlig klubbprodukt för Randonneur Stockholm. Där har vi sagt att ett krav är att den är godkänd.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Bara för att förtydliga min kommentar. Kommentaren berörde enbart västen såsom en möjlig klubbprodukt för Randonneur Stockholm. Där har vi sagt att ett krav är att den är godkänd.
Har det kommit fram några vettiga alternativ på 1150-västar? Bortsett Crafts fladder finns det väl inte så många?

GoranS

Aktiv medlem
Har det kommit fram några vettiga alternativ på 1150-västar? Bortsett Crafts fladder finns det väl inte så många?
Jag drog inte väst-lotten så jag vill inte uttala mig om exakt hur processen gick till men det tittades en del i våras utan att något hittades som verkade helt klockrent. Och som jag skrev ovan har fokus på senare tid legat på UTU. Jag hoppas dock att vi ska ha tid att återuppta västsökandet vad det lider.

Som jag tror jag skrev i västtråden så är dock grundinställningen att om vi ska gå vidare med någon väst ska det vara en som vi känner oss riktigt nöjda med, både vad gäller kvalitet, funktion och pris. Hittar vi ingen sådan skippar vi det hellre än försöker prångla ut något vi är halvnöjda med.

A.Nilsson

Aktiv medlem
Jag drog inte väst-lotten så jag vill inte uttala mig om exakt hur processen gick till men det tittades en del i våras utan att något hittades som verkade helt klockrent. Och som jag skrev ovan har fokus på senare tid legat på UTU. Jag hoppas dock att vi ska ha tid att återuppta västsökandet vad det lider.

Som jag tror jag skrev i västtråden så är dock grundinställningen att om vi ska gå vidare med någon väst ska det vara en som vi känner oss riktigt nöjda med, både vad gäller kvalitet, funktion och pris. Hittar vi ingen sådan skippar vi det hellre än försöker prångla ut något vi är halvnöjda med.

Finns det någon kontakt med Rando-arrangörer länder mellan? I så fall kanske man kan ta kontakt med Japanerna och höra om inte de kan styra upp en Svensk variant av den japanska pbp-västen. Alternativt ta kontakt direkt med https://en.onyone.co.jp/ (som producerade västen) och höra om vi kan få till en deal :)

Känns iofs rätt små chanser att det går i lås men vem vet om det kanske kan ge resultat :)

Jag lovar fortsätta bidra med ett intensivt googlande och letande efter en lämplig väst för ändamålet!

Pling

Medlem
Anmäld och taggad.
Det ser ju nästan ut att bli sommarväder, i motsatts till förra gången. https://happyride.se/forum/threads/kalender-decemberbrevet-soedertaelje.3451191/#post-3457434
Den gången lärde jag mig hur backigt det är på Södertörn och hur tungt det är att hamna på okänd mark i snöblandat regn och mörker. Det var tryggare och gick bättre med 200 k i Uppsala 29:e februari förra året. Fast då stannade alla stockholmare hemma pga lokal snöstorm.

Grimpeur

Aktiv medlem
Ser ut att vara en bra prognos. Blev lite orolig idag dock då jag såg att Sötälje hade grusat /grusade cykelbanorna och saltat där gruset inte biter (klaffbron). Antar efter att kollat prognos att det är för senare i helgen de vill ha halkbekämpning eller att de vill ha bättre marginal än en cykelsugen randonneur. Skulle tempen falla rejält så finns det gott om ställen att bryta och åka pendeltåg hem på detta lopp alt korta banan (vilket är bra ifall det blir oväntad halka men kan var dåligt för moralen ifall man är lat).

mkallstrom

Aktiv medlem
Har tyngt ner cykeln med skärmar och dynamohjul, men har kompenserat med att skruva tillbaka randopinnarna. Det här blir lattjo!

MrSthlm

Aktiv medlem
Min plan är att dyka upp, började noja mig lite för skärm, vet att Rando-cyklister gillar det, använder normalt ingen för min lättare racer, hittade åtminstone en gammal bred ful icke-aero SKS X-Blade bakskärm i plast hemma som är lätt att montera, tar med mig den. 😉 Men det ska väl bli torrt i morgon?

Skärmar? Jag plockade bort mina från min cx när det började skrivas om räsercyklar, nybyggda hjul, smala däck och kortbyxor. Bör man skruva på dem nu igen för att bli accepterad i randogemenskapen?.

MrSthlm

Aktiv medlem
Skärmar? Jag plockade bort mina från min cx när det började skrivas om räsercyklar, nybyggda hjul, smala däck och kortbyxor. Bör man skruva på dem nu igen för att bli accepterad i randogemenskapen?.

Jag är rookie, det här blir mitt andra ;-) ser det ok ut i morgon tar jag den inte men idag när jag pendlade hem var det så pass fuktigt att jag började noja mig.

GoranS

Aktiv medlem
SMHI påstår att vindarna ska minska rätt ordentligt till imorgon.

Får passa på att önska en trevlig tur till er som kör.

Peter G

Aktiv medlem
Min plan är att dyka upp, började noja mig lite för skärm, vet att Rando-cyklister gillar det, använder normalt ingen för min lättare racer, hittade åtminstone en gammal bred ful icke-aero SKS X-Blade bakskärm i plast hemma som är lätt att montera, tar med mig den. 😉 Men det ska väl bli torrt i morgon?
Lycka till imorgon!

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer